• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Hann läsa lite till...

Shibby77, ingen rolig dag för dig, så jag hoppas att denna dag blir bättre. Kroppen kan verkligen vara osamarbetsvillig ibland.

Kryddan71, vad jobbigt att du inte kan sova! Såg på tiden på ditt inlägg! Okristligt tidigt! När har du TD?

• cotton
    FruNaftra skrev 2010-12-01 10:29:07 följande:
    Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.
    Livet är fruktanvärt orättvist och det är tungt när man känner att man inte riktigt kan lita på sin kropp att den talar om vad som sker...

Jag lider med dig finaste du och jag kan bara råda dig att i detta läge vara ledsen och arg och besviken men att sedan samla styrka för att försöka på nästa blastis, som säkert är den höstbebis ni väntat på.

*kramar om*
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-01 12:28:43 följande:
    Testdag på lucia, men gissar att jag inte kommer orka vänta så länge. Tja, sovandet är ett problem eftersom det pågått så länge.  Jag har fått sömntabletter som fungerar ihop med ev graviditet, men de fungerar inte helt och om jag blir väckt är det kört. Och de senaste nätterna har vår senile kisse kört nattkonsert vid 2.30 och då vaknar jag med rusande hjärta och kan inte somna om. Däremot låter jag dator, böcker etc vara ifred till 6-snåret efter order från min läkare. Men men, jag är priviligerad som kan styra mitt jobb lite. Dagar som idag när jag inte känner mig säker bakom ratten kan jag oftast jobba hemifrån.
    Jag förstår att det är jobbigt. Har du haft sömnproblem även innan IVF?

Spännande med testdag på Lucia - händer mycket denna dag i vår tråd. Kommer du att våga tjuvtesta? Det var väl en blastis du bar på? Jag tjuvtestade RD 5 och fick mitt ytterst svaga plus.

Våra två galna katter håller också mig vakna på nätterna ibland. Den ena sitter och ylar vid ett fönster och den andra kommer och spinner och buffar tidiga morgonar (vid fem snåret) och vill att jag ska gosa och klappa honom. Stänger vi sovrumsdörren, sitter de utanför och ylar sorgest och desperat. Men vad gör man inte för sina kissar?!
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-01 14:53:38 följande:
    Ja, jag har sovit dåligt i många år. "Förstörde" balansen mellan vila-aktivitet i samband med en utbrändhet och det är tydligen svårt att få ordning på den igen. Läkarna förklarar det med att kroppen tolkar signaler fel (tja, det är den korta förklaringen). Har lagt mycket energi på att hitta vägar och i perioder har det fungerat relativt bra, om än med sömntabletter som stöd. Men IVF-tiden har varit helcirkus i sömnhänseende, förmodligen pga mycket funderingar och pga hormonröra.

Jag tror jag ska tjuvtesta på söndag, RD6. Får se lite hur det känns.

Vår måns är lite smådöv förutom att han är senil Cool så hans jamanden har blivit fantastiskt ljudliga. Rena Pavarotti! Han sover gärna uppe vid våra huvuden men de nätter han leker nattvakt och jamar en gång i timmen får han bo ute i tillbyggnanden. Det gillar han inte och talar precis som dina kissar om det!! Min man störs dock mindre eftersom ljudet ändå blir dämpat - och det är ju bra om en av oss får sova iallafall!
    Jag förstår, tufft det där. Sömnlöshet blir väl också ett stressmoment i sig självt antar jag.

Det är spännande med tjuvtest! För mig del inbillar jag mig att jag hellre vill veta på rent vetenskapligt sätt hur det står till, än att plötsligt få en mens. Men jag visst ju också att ett minus RD 5 eller 6 absolut inte måste betyda något.

Hur mår du? Känner du något?

Det finns två perioder under hela IVF karusellen som går extra långsamt, och det är ruvarperioden samt tiden fram till det första VULet - då man ser att allt är ok. (just då i alla fall).

Men å andra sidan får vi som håller på med IVF alltid vänta. Väntan är en del av ens vardag.
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-01 17:49:26 följande:
    Jag inbillar mig lite stick i livmodern osv men det är nog mer fantasin som lever rövare än ett riktigt symtom.
    För mig stack det väldigt mycket i livmodern de första 4 dagarna efter FET. Och sedan blev det ett plus
  • cotton

Fru Naftra, mina tankar finns hos dig. Jag förstår den sorg och fruktansvärda känsla du går igenom.Tillåt dig att vara ledsen, men det är starkt av dig att våga blicka framåt lite lite långsamt. Men just nu tycker jag att du ska vara med dem du älskar mest och samla kraft och energi och bygga upp glädjen igen.

Att det inte vill komma ut, att ens kropp inte "hjälper till" är fruktanvärt - jag förstår precis. Jag hoppas att det ordnar sig av sig självt, men annars finns ju hjälp att få om du inte skulle orka vänta. Den där jävla väntan rent ut sagt...

Märker att jag bara svamlar. Men jag blev helt tårögd av ditt inlägg. Du beskrev din sorg och ångest så målande.

Kramar i mängder!

• cotton
    Skrippo skrev 2010-12-01 23:34:24 följande:
    Åh håll tummarna för mitt VUL imorgon.
    Hoppas in i det sista att det ska bli FET

KRAM
    Håller alla tummar och tår för dig Skrippo! Nu jädrar ska här slemhinnan ha tjockat till sig!

Aktia06, grattis till sprutstart! Fantastistk, nu är på väg framåt!
  • cotton
    Skrippo skrev 2010-12-02 10:51:19 följande:
    Hej på er

Kollen hos gyn idag gick kanon!
    3-skiktig slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm. Så ÄL kommer troligtvis när som helst
    Så nu blir det förhoppningsvis FET nästa vecka.
    Är superglad!!!

KRAM
    UNDERBART! Tjohooo!
  • cotton

Shibby77, som många andra här skriver, det var nog det klokaste och bästa beslutet. Njut och stressa av denna jul och börja året på bästa tänkbara sätt istället!

• cotton

Skrippo, håller tummarna för dig at den glada gubben komme snart! Förstår att väntan och testandet går dig på nerverna. Men snart så...

Kryddan, å lilla kissen, hoppas att han mår bättre idag. Lilla skrutten.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19