Fylgja skrev 2010-12-01 14:53:38 följande:
Ja, jag har sovit dåligt i många år. "Förstörde" balansen mellan vila-aktivitet i samband med en utbrändhet och det är tydligen svårt att få ordning på den igen. Läkarna förklarar det med att kroppen tolkar signaler fel (tja, det är den korta förklaringen). Har lagt mycket energi på att hitta vägar och i perioder har det fungerat relativt bra, om än med sömntabletter som stöd. Men IVF-tiden har varit helcirkus i sömnhänseende, förmodligen pga mycket funderingar och pga hormonröra.
Jag tror jag ska tjuvtesta på söndag, RD6. Får se lite hur det känns.
Vår måns är lite smådöv förutom att han är senil
så hans jamanden har blivit fantastiskt ljudliga. Rena Pavarotti! Han sover gärna uppe vid våra huvuden men de nätter han leker nattvakt och jamar en gång i timmen får han bo ute i tillbyggnanden. Det gillar han inte och talar precis som dina kissar om det!! Min man störs dock mindre eftersom ljudet ändå blir dämpat - och det är ju bra om en av oss får sova iallafall!
Jag förstår, tufft det där. Sömnlöshet blir väl också ett stressmoment i sig självt antar jag.
Det är spännande med tjuvtest! För mig del inbillar jag mig att jag hellre vill veta på rent vetenskapligt sätt hur det står till, än att plötsligt få en mens. Men jag visst ju också att ett minus RD 5 eller 6 absolut inte måste betyda något.
Hur mår du? Känner du något?
Det finns två perioder under hela IVF karusellen som går extra långsamt, och det är ruvarperioden samt tiden fram till det första VULet - då man ser att allt är ok. (just då i alla fall).
Men å andra sidan får vi som håller på med IVF alltid vänta. Väntan är en del av ens vardag.