• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-12-30 16:06:28 följande:
    Å vad härligt Men inte 40 m lång va
    Har du passerat vecka 12 nu?? 
    He he he, nä, 40,4 milimeter... tappade ett m där.

Jag är i 11e veckan nu, så bara liiite kvar!

Skrippo, tack så mycket! Jag är nog helt riktigt glad över bebben första gången under graviditeten...första gången jag vågat
  • cotton

Ja, detta forum är verkligen bäst! Skönt att du fick svar Shibby!

God natt alla och GOTT NYTT Å! (imorgon, nyårsafton, fyller jag år... )

• cotton

God fortsättning på er alla! Och lycka till alla ni som ska börja spruta nu! Vad roligt att det händer så mycket i tråden!

Fru Naftra, jag blödde i nästan fyra veckor (sporadiskt sista veckan) efter Cornelius födsel, och sedan fick jag plötsligt en kraftigare blödning igen, och då var det min mens... Men jag hoppas det slutar blöda för dig snart!

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-02 16:06:02 följande:
    Ååhhh..är det sant?
    Men...hur vet du att det var mensen du fick?
    Kunde det inte lika gärna vara missfallsblödning igen?
    Ingen fara! Jag vet för att jag var hos läkaren precis innan (någon dag) och sedan två dagar in på den nya mensen. Sedan var jag på CA precis när blödningen slutade och då såg ju Torbjörn att min slemhinna och äggblåsor var på tillväxt. Sedan fick jag ju utslag på ÄL stickan efter 16 dagar

Så kroppen kan luras ibland.... speciellt efter missfall/ma/födslar.
  • cotton
    mulan skrev 2011-01-02 20:15:00 följande:
    Den 29:e anlände ytterligare en liten Carlandeska bebis Hjärta!

kl 8.49 föddes vår lilla Ebba med planerat kejsarsnitt pga sätesbjudning. 48 cm och 3110 g och såklart världens sötaste Hjärta.
    På torsdag är det 5 år sedan vi började kämpa och det tog oss 9 försök (7 återföringar o 2 avbrutna försök) men nu är vår efterlängtade dotter äntligen här och vi är världens lyckligaste Hjärta.

Ge inte upp och jag hoppas verkligen att ni alla i tråden en dag ska få uppleva denna lycka

Kramar
    ETT STORT GRATTIS till er alldeles enga fantastiska och underbart fina mirakel!!!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-02 21:18:12 följande:
    Neeej...CA har ju stängt tills på fredag. Då går det ju inte att ringa dom
    Fan. Men gå till en vanlig gynekolog och kolla! Jag hade ju precis som du och för mig var det den nya mensen!

Som sagt, sparsamma blödningar i någon vecka innan, och sedan plötsligt en "riktig" blödning igen. Det var min mens!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-02 22:58:35 följande:
    Jag mailade dom nu och sa att jag har fått mens. Kollar de mailen, tror ni?
    Jag är övertygad om att det är mensen....kan inte vara något annat.
    Brukar man få komma på VUL för att se att det verkligen är mensen som kommit....kan man se det?
    Egentligen tror jag man kan det när man har mens (kan se att man har tunn slemhinna mm) men bäst ser man cirka 8-9 dagar (och framåt) efter mensstarkt då man bör kunna se en slemhinna på uppbyggnad och en äggblåsa på tillväxt
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-02 23:04:30 följande:
    Åh...ok...men då är det väl ingen panik med att göra VUL nu med en gång, så då kan jag väl slappna av lite. Nu vid närmare eftertanke så stämmer det nog ganska bra. Jag gjorde VUL några dagar innan jag började med stickorna sist, det var ungefär 1 vecka efter mensstart.

Fasen vilken överraskning....detta var verkligen INTE väntat. Trodde det skulle dröja iallafall 1 månad innan mensen kom liksom Vad glad jag blir! Och vilken bra tajming
    Eller hur! Men det är ju bestämt, 2011 ska ju bli bästa året hittills!
  • cotton

Jag kan ju också ha lite spottings före mens, men jag märkte verkligen av mensen. Det kom rött blod och jag fick mensvärk. En riktigt klassisk mens. Inga spottings där inte...

Jag hade nog talat in på telefonsvararen och sagt att jag fått mens om jag vore du. Sedan får det väl vara så att de ger dig hundraprocentigt svar vid VULet. Men jag tror din kropp tänkte samarbeta rejält denna gång

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-03 13:23:58 följande:
    Oki, nu har jag lämnat ett meddelande på deras telefonsvarare. De sa inget om att de har helt stängt t.o.m. den 7,de så med lite tur kanske de hör av sig i veckan
    Håller tummarna
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19