• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2011-01-12 13:17:06 följande:
    Gillar man inte Ica kan man ju döpa sin framtida dotter till "Temperance" som hon i serien Bones.. Då kan man ju kalla henne för Tempo Tungan uteSkrattande

Ja, jag vet att det var ett dåligt skämt, lägre än Glocalnet... .-D
    HA HA HA, torrare än öknen i Sahara, men skit roligt!
  • cotton
    Lilla fröet skrev 2011-01-12 16:14:34 följande:
    härligt att ni underhåller varandra här i tråden
    namn är verkligen svårt.. vi fick idag se en liten plutt på 21,9 mm..så härligt ;-D va så nervös att jag trodde jag skulle spy. Göran blev så fundersam om att den va så stor så han räknade o räknade o trodde nog först att det hade blivit iaf vid återinförandet men ångrade sig sen,

Cotton, va härligt, då har du ju kommit riktigt långt hur mår du?

Fru Naftra, hur går det för dig med cysta, blödningar?
    Ååå vad härligt! Hur långt gången är du? Vår bebbe har också varit stor och alltid legat flera dagar före sin "dag". Då blir man stolt som mamma

Fru Naftra, shoppa på du, det är du VÄRD!!! Och förhoppningsvis känner du inte cystan för att den minskar "as we speak" så att säga

Amorosa, jag älskar också namnet Elsa. Men en god väns dotter heter så, därför är den inte aktuellt. Jag älskar också namnet Selma, och vi pendlade mellan Stella och Selma länge, men Carl föredrog Stella, han sa att han sa fel på Selma och på SEMLA i huvudet varje gång han tänkte på henne... Ja, det är ju helt klart konstaterat att han är konstig, min man
  • cotton
    Shibby 78 skrev 2011-01-13 13:10:37 följande:
    Hej tjejer!

Är hemma nu och nerbäddad i sängen efter äggplocket i morse. Gick tyvärr inte så smärtfritt som jag hoppats, har rätt ont nu efteråt, men jag överlever. Till min besvikelse var det en massa tomma äggblåsor, men 7 ägg fick vi ut. Hade hoppats på mer, men dom sa att 7 st var helt normalt, Är det det?
    Skönt att det är över nu iaf. Har fått tid för ET på tisdag, om dom inte ringer imorgon vill säga.

Kram på er!
    Å vad härligt att du fick 7 ägg! Det är ett bra resultat! Jag fick ut 10 ägg och av dem blev 9 befruktade, 8 var fina dag 2 och så fick jag tre topp blastisar dag 5. Så 7 är verkligen inte dåligt!!!  Väldigt tråkigt att det gjorde ont? Fick du ordentligt med bedövning?

Spännande imorgon Majsanna! Jag hoppas du får en smärtfri men STOR skörd!
  • cotton

Jag fick inte 3 återförda, utan jag fick 3 stycken som såg fina ut, men fick insatt en och två till frysen

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-13 14:55:27 följande:
    En följdfråga (ursäkta mina dumma frågor men jag har noll koll på det här med cystor) - vilket är det vanligaste sättet en cysta försvinner på. Att den tillbakabildas eller spricker? Och vad händer om man får jätteont. Ska man ringa CA då?
    Kan ju bara tala för mig själv och det läkarna sagt i mina fall och det är att de tillbakabildas. Känner du dig orolig eller osäker hade jag dock ringt CA eller liknande och bett dem kika på hur det ser ut så att du slipper ytterligare dåliga nyheter vid nästa VUL på CA.
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-13 16:03:27 följande:
    Tack tjejer. Det är så skönt att kunna ventilera med er som har lite mer kunskap om sånt här.
    Kryddan, be inte om ursäkt. Jag är faktiskt tacksam för att jag fick all denna information och är jag orolig så är det ju bara att fråga er mer och i värsta fall vända mig till CA   Hellre att jag är förberedd än helt ovetandes, känner jag.

Och Göran lät inte alls orolig (det gör han sällan) och sa bara lugnt och stilla att det inte bli återföring denna gång och om en månad eller så så ska vi göra ytterligare en kontroll för att se om den har försvunnit. Fast jag tycker ändå det är ganska länge att gå och vänta, en hel månad liksom. Men men...blödningen börjar tack och lov försvinna nu. Snart har jag bara spottings och sen försvinner det förhoppningsvis. Då blir det första gången på typ 6-7 veckor som jag slipper blöda vilket känns heeelt underbart!
    Förhoppningsvis är det nästsista gången på 10 månder du blöder dessutom.

Göran är underbart, lugn som en filbunke men ändå väääldigt kompetent. Så är han inte orolig, så är det nog fara
  • cotton

Å Shibby, jag håller tummarna! Rent logiskt borde de ju ringa ganska tidigt så att du får möjlighet att förbereda dig

• cotton
    amorosa skrev 2011-01-14 13:27:58 följande:
    Shibby: håller tummarna!

Jag har fått äl-flytningar... Är det ok? Kommer inte ihåg om jag haft de under de andra behandlingarna. Ska ju på vul på söndag, så då ser de ju om allt är ok. Men det känns lite sådär... Eller är det normalt?
    Jag hade enorma ÄL flytningar under sprutperioden... my God, mer än vid vanlig ÄL. Men det är ju inte så konstigt när en miljon ägg mognar samtidigt. Så försök att inte oroa dig
  • cotton

Lycka till Majsanna!

Amorosa, vi (ehum, maken mer specifikt då ) fick hålla sig i tre dagar, det kändes lagom. Han fick ett kanonresultat på provet, men vet inte om det var antal dagar eller att han har fina simmare som avgjorde det.

Apropå Iphone, jag har aldrig varit en tekniknörd, men sedan jag köpte min Iphone i november, är jag helt såld på den! UNDERBAR! Fru Naftra, kan varmt rekommendera denna telefon, även om du får nog av teknik i arbetet... en Iphone är en leksak

• cotton
    Toppenloppan skrev 2011-01-16 18:21:08 följande:

Så.....tillbaka i Skåne efter händelserik helg!
    ALLT gick jättebra på CA. Träffade Göran istället för Margareta eftersom hon var sjuk. Han pratade med mig som om jag vore en kollega, och inte som en liten student, som de envisats med att göra på gamla stället. Kanska knäppt att det är viktigt men jag vet ju en massa och har gjort ett antal försök så att riktigt få diskutera kändes superbra! Jag vet att ju de är proffsen på detta och inte jag ÄVEN om vi diskuterar olika metoders för- och nackdelar....

Han var iaf positiv till att vi skulle kunna lyckas, resultaten hittills har varit bra, fina, många ägg och hög befruktningsgrad. Han gav lite "halvdold" kritik mot en del saker ÖSK gjort el inte gjort men det kände oxå ok, vi är ju inte 100% nöjda....
    Han undrade hur bra deras frysmetod var eftersom så många av våra embryon dog vid upptining, men sa oxå att det kunde bero på äggkvaliten i sig....sen tyckte han att det skulle varit mildare för mig och min kropp att göra frysförsök mellan alla våra färskförsök....men gjort är gjort!

Nu startar stimuleringen om några dagar, två VUL ska hinnas med på något absurt sätt och sedan äggplock om ca 2-3 veckor. Därefter hoppas vi få många fina befruktade ägg för i så fall kommer de odla vidare till blastocyster, dvs 5-dagars embryon.

Vi byter ett läkemedel, från Gonal-F till Menopur för att se om det blir bättre ägg så....
    Vi kommer köpa ett 3-pack för 60 000:-, antingen blir det en ekonomisk vinst eller förlust men STOR lycka!! Visste inte att man kunde göra frysförsök inom dessa 3, räknas som ett halvt försök då....DET avgjorde eftersom jag vill bli stucken i så lite som möjligt Ensamma lilla höger äggstock...

Sist, men inte minst gratulartioner till amorosa och majsanna för fina nyheter/resultat och så instämmer jag i "jag-älskar-min-iPhone Hjärta

Å vilket positivt inlägg

Vad härligt att du fick så bra intryck av CA! Göran är fantastisk, så jag tror verkligen att du är i trygga händer.

Tjejer, händer massor i tråden nu! Underbart!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19