Carlanderskatöserna del 19
Ja, jag vet att det var ett dåligt skämt, lägre än Glocalnet... .-D
Jag fick inte 3 återförda, utan jag fick 3 stycken som såg fina ut, men fick insatt en och två till frysen
Å Shibby, jag håller tummarna! Rent logiskt borde de ju ringa ganska tidigt så att du får möjlighet att förbereda dig
Lycka till Majsanna!
Amorosa, vi (ehum, maken mer specifikt då ) fick hålla sig i tre dagar, det kändes lagom. Han fick ett kanonresultat på provet, men vet inte om det var antal dagar eller att han har fina simmare som avgjorde det.
Apropå Iphone, jag har aldrig varit en tekniknörd, men sedan jag köpte min Iphone i november, är jag helt såld på den! UNDERBAR! Fru Naftra, kan varmt rekommendera denna telefon, även om du får nog av teknik i arbetet... en Iphone är en leksak
Så.....tillbaka i Skåne efter händelserik helg!
ALLT gick jättebra på CA. Träffade Göran istället för Margareta eftersom hon var sjuk. Han pratade med mig som om jag vore en kollega, och inte som en liten student, som de envisats med att göra på gamla stället. Kanska knäppt att det är viktigt men jag vet ju en massa och har gjort ett antal försök så att riktigt få diskutera kändes superbra! Jag vet att ju de är proffsen på detta och inte jag ÄVEN om vi diskuterar olika metoders för- och nackdelar....
Han var iaf positiv till att vi skulle kunna lyckas, resultaten hittills har varit bra, fina, många ägg och hög befruktningsgrad. Han gav lite "halvdold" kritik mot en del saker ÖSK gjort el inte gjort men det kände oxå ok, vi är ju inte 100% nöjda....
Han undrade hur bra deras frysmetod var eftersom så många av våra embryon dog vid upptining, men sa oxå att det kunde bero på äggkvaliten i sig....sen tyckte han att det skulle varit mildare för mig och min kropp att göra frysförsök mellan alla våra färskförsök....men gjort är gjort!
Nu startar stimuleringen om några dagar, två VUL ska hinnas med på något absurt sätt och sedan äggplock om ca 2-3 veckor. Därefter hoppas vi få många fina befruktade ägg för i så fall kommer de odla vidare till blastocyster, dvs 5-dagars embryon.
Vi byter ett läkemedel, från Gonal-F till Menopur för att se om det blir bättre ägg så....
Vi kommer köpa ett 3-pack för 60 000:-, antingen blir det en ekonomisk vinst eller förlust men STOR lycka!! Visste inte att man kunde göra frysförsök inom dessa 3, räknas som ett halvt försök då....DET avgjorde eftersom jag vill bli stucken i så lite som möjligt Ensamma lilla höger äggstock...
Sist, men inte minst gratulartioner till amorosa och majsanna för fina nyheter/resultat och så instämmer jag i "jag-älskar-min-iPhone