• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Lycka till idag Shibby! Min blastis i höstas fäste bara några timmar efter återförandet (den höll på att hatcha). Jag tror jag kände liksom "sticket" cirka 5-6 timmar efter återförandet.

I våras kände jag sticket 1,5 dagar efter ET.

MASSOR med lycka idag! Jag hoppas att du får världens finaste blastis idag!

• cotton
    Lilla fröet skrev 2011-01-18 09:58:18 följande:
    oj vad det händer saker här, shibby, stort lycka till idag hade sett grymt kul att se dig ligga så på kontoret
    idag ska jag på mitt andra vul, ush vad jag e nervös att den inte vuxit som den ska..o va lurigt det e, är ju tyvärr en som måste läsa o läsa hela tiden om saker jag håller på med, o det måttet som göran uppgav på fostret o den veckan stämmer ju inte..så nu e jag skitnojjig igen..
    Nä men, bebben var väl något större än den skulle vara eller?

Lycka till på ditt VUL idag! Jag tror säkert att det går hur bra som helst!
  • cotton
    Lilla fröet skrev 2011-01-18 10:08:39 följande:
    han sa att den va 21,9 mm, men jag har kollat i mina böcker o runt på nätet o då e jag bara i v8-9 kansk, o jag va ju i v 10 då, 11 nu o då ska den va ju va flera cm...kan väl aldrig sluta nojja..eller sluta leta info
    Bebisarna växer ju liiite olika i den tidiga graviditeten? Det är väl först runt v 18 då alla är ungefär lika stora? Om jag inte missminner mig är 2,2 cm cirka den längd man är i vecka 9+0?
  • cotton
    Shibby 78 skrev 2011-01-18 15:01:04 följande:
    Hej!!

Nu är jag tillbaka efter återföringen som ruvare till en jättefin liten blastocyst Hjärta  Allt gick jättebra!
    Av de 7 äggen som de tog ut vid plocket så hade alla 7 klarat sig och blivit blastisar *yeyyyy*
    Dom visste inte idag om det blev något till frysen dock, utan de skulle kolla igen imorgon. Frågade lite där om hur fort den fäster men hon sa bara att det var lite olika beroende på om det börjat kläckas eller inte. Var så upprymd så jag glömde att forska vidare

Wiieeeeeeeeeeeeee!

Kramar!
    GRATTIS!!! Nu hoppas jag på ett STORT plus här om två veckor!!!
  • cotton

Grattis Lilla Fröet! Vad underbart att läsa! Visste väl att du kunde slappna av!

Shibby, exakt så kändes det för mig, ett tydligt stick. Då visste jag att bebben fastnat Jag håller alla tummar för dig och du, det är heeelt normalt att överanalysera under ruvarperioden. Det hör till!

Vädur, vilket bra samtal du hade med Göran. Han är verkligen go och jag tror absolut att färre ägg men av god kvalitet är målet. CA kan sina grejer och det är enkelt att lita på dem faktiskt.

Håller tummarna för er alla tjejer, det händer mycket nu i januari och februari. Första TD i tråden är den 30 januari... spännande! *håller tummarna redan*

• cotton

Var på ett grundligt ultraljud nu under lunchen. Man gjorde en variant av KUB men utan gissningar och liknande då jag fasat över det. Bebben var i alla fall 7,5 cm CRL och hade magsäck, urinblåsa, lungor mm. Allt såg bra ut. Man såg även näsbenet och nästippen vilket talar för att risken för Down Syndrom minskar markant. Jag har långsamt börjat slappna av och tro på att jag kanske blir mamma till en skrikande bebis denna gång och att bebben kommer då den ska, den 25 juli i mitt fall.

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-19 12:42:46 följande:
    Hej tjejer. Jag blir så glad över att se hur bra det går för er och hur ni surrar här inne över graviditeter och ruvning. Jag är avundsjuk på er men inte missunnsam för en endaste sekund. Ni förtjänar all lycka som kommer er väg.

Jag känner mig så gnällig idag men är bara så TRÖTT på allt blödande. Jag blöder fortfarande. Är inne på v 7. Kroppen krotesterar högljutt. Ryggen strular (blir så när hormoner spökar). Vill bara gå och dra ett täcke över huvudet och komma fram när jag är i v 20. Jag vill så gärna komma tillbaka i FET svängen igen och göra en återföring men det känns inte som kroppen någonsin kommer vilja det. Urs, jag är så LESS

Förlåt om jag förstör den glada stämningen här inne. Jag glädjs samtidigt med er alla och hejar på er hela vägen in i mål!
    Men vännen , KLAGA PÅ! Det är ju det vi finns till för, att stötta varandra, finns här för varandra och glädjas med varandra.

Jag förstår att du är LESSSSSS på att blöda nu. Helt ärligt, tycker jag att du ska åka till en gynekolog och kolla hur allt ser ut. Kontrollera att allt är ute, och ser hur cystan ser ut. Det är bra om du kan se ifall den minskar som den ska.

Jag förstår att väntan är jobbig. Varje dag är en plåga och ren tortyr. Mina tänkar finns hos dig!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-19 12:56:37 följande:
    Åh TACK för att du orkar bemöta mitt gnäll. Skönt att någon lyssnar. Min man säger bara "Vad tråkigt" när jag säger att jag blöder.....igen. Och där tar sympatierna slut. Jag kan säkert få mer stöd, mycket mer, men jag är samtidigt så trött på att ösa all skit på honom. Han har ju också haft jobbigt med detta + att han tar Ella mycket + att han jobbar massor. Han är stålmannen!

Jag var hos Göran för en vecka sedan och han trodde jag skulle blöda lite till (och han trodde det var mensen). Och det gjorde jag ju, sen slutade det och så vågade man koppas att det var över...och så BANG...så kom skiten igen. ÅÅåÅÅÅååHHhhH Gråter  Kroppen beter sig fortfarande som det är missfallsblödning, det kommer i omgångar och så fort man tror det är över så kommer det tillbaka. Jag funderade på att ringa CA idag men det känns samtidigt så löjligt att ringa och tjuta över att man blöder. De kommer kanske vilja att jag kommer in men jag vet redan vad de kommer säga. Att jag får hålla ut och vänta lite till.
    Ja, din man är verkligen stålmannen, men du är ju stålkvinnan, så ni blir ett snygg radarpar ihop

Kanske säger CA det, men du får en titt i alla fall, man kan kontrollera din cysta och så kan man se hur slemhinnan ser ut efter ytterligare en veckas blödning. Du kanske inte får några definitiva svar, men du får en koll och det kan lugna i själen ändå. Vidare kanske de kan kika lite på dina äggstockear, se om de jobbar och om någon tänker producera ett ägg... Det kan vara en indikaton på att din kropp faktiskt är på gång. Och det ger löften inför nästa omgång...
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-19 13:45:33 följande:
    Nu har jag ringt och fick en tid i morgon bitti...kunde inte hålla tillbaka tårarna under samtalet. Pinsamt men jag har ingen ork att vara stark just nu.

Kram till er!
    Du är redan stark, så det är heeelt okej att vara lite svag ibland. SKÖNT att du fick tid redan imorgon! Nu ser jag fram emot morgondagens uppdatering
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19