FruNaftra skrev 2011-01-19 12:56:37 följande:
Åh TACK för att du orkar bemöta mitt gnäll. Skönt att någon lyssnar. Min man säger bara "Vad tråkigt" när jag säger att jag blöder.....igen. Och där tar sympatierna slut. Jag kan säkert få mer stöd, mycket mer, men jag är samtidigt så trött på att ösa all skit på honom. Han har ju också haft jobbigt med detta + att han tar Ella mycket + att han jobbar massor. Han är stålmannen!
Jag var hos Göran för en vecka sedan och han trodde jag skulle blöda lite till (och han trodde det var mensen). Och det gjorde jag ju, sen slutade det och så vågade man koppas att det var över...och så BANG...så kom skiten igen. ÅÅåÅÅÅååHHhhH
Kroppen beter sig fortfarande som det är missfallsblödning, det kommer i omgångar och så fort man tror det är över så kommer det tillbaka. Jag funderade på att ringa CA idag men det känns samtidigt så löjligt att ringa och tjuta över att man blöder. De kommer kanske vilja att jag kommer in men jag vet redan vad de kommer säga. Att jag får hålla ut och vänta lite till.
Ja, din man är verkligen stålmannen, men du är ju stålkvinnan, så ni blir ett snygg radarpar ihop
Kanske säger CA det, men du får en titt i alla fall, man kan kontrollera din cysta och så kan man se hur slemhinnan ser ut efter ytterligare en veckas blödning. Du kanske inte får några definitiva svar, men du får en koll och det kan lugna i själen ändå. Vidare kanske de kan kika lite på dina äggstockear, se om de jobbar och om någon tänker producera ett ägg... Det kan vara en indikaton på att din kropp faktiskt är på gång. Och det ger löften inför nästa omgång...