• cotton

Carlanderskatöserna del 19

mom70, vad snäll du är. Och tack för lyckönskningen. Jag är otroligt glad över mina glada gubbar på testerna. Jag började nästan misströsta när jag på söndagmorgonen fortfarande inte fick utslag. (dag 14 i cykeln) Men på söndag kvällen fick jag en jätteglad gubbe och även nu imorse var stickan glad... Och det var en tung sten som lyfte från mitt bröst. Jag hade verkligen försökt att tänka positivt och att inte stressa upp mig , men det är en kamp. Som du själv skrev innan, man vänjer sig nästan vid motgångar och besvikelser som IVF:are men det betyder inte att de inte blir tyngre att bära. Men min kropp samarbetade denna månad och det gjorde mig väldigt  glad.

Släggan, jag undrar också, hur är det med dig? Jösses, det är många TDs i tråden denna vecka! Sjukt nervöst
    och spännande!

• cotton
    Lalie skrev 2010-11-01 16:48:47 följande:
    Hur gick det idag, Vädur?

Snart är det er tur att ruva, 34:an och Cotton, så spännande!

Idag var jag på VUL på dag 9 och min läkare hittade 9 blåsor, varav 7 stora och fina, vilket var mer än dubbelt så många mot förra gången. Bara det måste ju vara ett gott tecken, eller hur? Fick tid för ÄP på torsdag. Hjälp!
    Å grattis! Vad härligt!!! Torsdag, det är ju snart! Då antar jag att du tar sista sprutan, självaste ÄL sprutan imorgon?

Tänk vad många vi blir som ruvar här samtidigt! Underbart!
  • cotton

Grattis Vädur! Nu är du ju ruvare till världens finaste vädurbebis! Jag tror faktiskt att jag kände när Cornelius som blastocyst fäste. Vi fick honom på en måndag vid lunch och tisdag kväll kände jag ett nyp i "tjejmagen" Så imorgon senast för dig då...

34an, jag har två blastisar i frysen så jag får FET på söndag först (iom att jag fick utslag på ÄLstickan på måndag morgon räknar de inte söndag kvällen och då räknades idag som första omslag-dag enligt CA).  Men det är synd på ett sätt, för jag hade gärna stött på någon annan kämpare där!
    Jag ska dit på torsdag klockan 12 dock för att kolla att jag verkligen ägglossat. Gud, jag är så nervös. Först väntar man spänt på ÄL omslag och när det väl kommer, ja, då kommer nästa stora skräck, att man inte lossat trots utslag, och slutligen, självaste tiningen av bebisen... Och ändå, det slutar ju inte där, utan TD hägrar några veckor senare... Att vi orkar! Det är verkligen fantastiskt vilka tjejer vi är!

34an, vad skönt att din kropp fick ett så fint betyg! Gamla kroppen och gamla kroppen, säg inte så. Vad skönt at du fick så fina odds av CA också! De säger inte så utan att verkligen mena det heller!!!

• cotton

34an, förstår förresten vad du menar med att man gärna avsluar med en tom frys... att yppa orden att frysta embryon ska destrueras... nej, det hade jag haft svårt att säga.

Stort lycka till på onsdag! Kommer att tänka på dig!

• cotton
    princess77 skrev 2010-11-01 19:47:30 följande:
    Smyger in och önskar alla tuffa underbara kämpartjejer ett stort lycka till!!Ni är grymma!!

Har själv varit med här en gång i tiden,tyvärr gick det inte vägen för då men i sommras hände ett underbart mirakel,vi blev gravida naturligt för första gången på 5 år och peppar peppar,än så länge har vi kommit halvvägs

Ni är guld värda,jag vet hur tufft det är!!
    Vad fantastiskt att höra! Många stora grattiskramar till er! Du är lika mycket guld värd som själv kämpat och nu som kommer in hit och orkar peppa oss! Tack! Och än en gång, grattis till ert mirakel! Mirakel sker, så är det bara!
  • cotton

Lilla fröet, var det en blastocyst eller tvådagars du ruvar på? Känns om att tvådagars-äggen är lite svårare att få tidiga plus från. Jag förstår att ditt hopp är naggat i kanterna och jag kan bara krama om dig och innerligt hoppas att ditt minus enbart är ett minus för att det är för tidigt att testa.

Vädur78, vad spännande! Kommer du att börja testa i helgen redan? Coolt och modigt. Lofs kan man få tidiga plus med blastisar. Jag testade tydligt plus med Cornelius på RD7.

Släggan, härligt att höra att ni hade en så fin semester! Jag hoppas att det laddat upp era batterier och att ni fått mycket ny energi.

Sydney, vad jobbigt att du får vänta på din mens. Men njut av er resa till Rom nu. Jag har varit där två gånger och jag är helt förälskad i staden.

• cotton

Å mom70, jag är så ledsen för er skull! Jag förstår att hoppet är bortspolat hos dig! Men ibland blir det så, att även den finaste av de finaste blastisarna inte fäster. 

Finns inga ord som tröstar nu, men jag sänder er de varmaste kramarna! Sluta aldrig hoppas, för nästa gång är det er tur!

• cotton

Men vilken tråkig dag med så många ledsna gubbar i tråden... , Och jag är så ledsen för er skull Pimma. Det  känns så orättvist, att få kämpa och sedan går det inte vägen ändå. Och så har vi ålder och kostnader att ta hänsyn till de flesta av oss också.

Men jag har sällan skådat så många fantastiska och starka kvinnor som det huserar i detta tråd och det skänker ändå i alla fall mig hopp och styrka.

Sänder er alla kramar, även om det är klen tröst denna grå dag.

• cotton
    Släggan skrev 2010-11-03 14:16:14 följande:
    Lilla frö: jag mår psykiskt helt helt kass....kan inte fatta att det ska va så jobbigt att gå och inte veta, att inte våga testa, skräcken över att mensen ska komma.....grrrr...hatar att må så här. Ont i huvudet har jag idag oxå!! Klart att jag e helt hispig för detta är verkligen vår sista chans......inga mer IVF för oss.
    Släggan, när har du TD? Finns inga ord för hur mycket jag hoppas för att ni ska få ett plus! Varför blir det inga fler försök för er? (om man får fråga, nyfiken som man är...)
  • cotton

34an, grattis till ruvarstatus och till ett fint embryo! Odds på 20-25% är helt okej odds ändå tycker jag. Och självklart att både du och alla vi kvarvarande ska börja plussa i tråden nu!

När har du din TD?

Håller tummarna så de vitnar och kramar tebaks!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19