• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet skrev 2010-10-22 15:49:29 följande:
    oj...inte 22 ägg utan 2..haha, det hade ju vart nåt! Dom lovade dessutom att om det inte blev nåt nu så skulle vi få nån ersättning!!
    Å grattis grattis grattis! Underbart med ruvarstatus!

Får du barn på något av försöken, försvinner de andra betalda gångerna, man får alltså inte använda dem. Det är lite det lotteriet man får ta, betala 60,000 men bara få ett försök eller kanske lyckas först på sista försöket och då ha betalat 20,000 per försök.
  • cotton
    Släggan skrev 2010-10-22 20:33:09 följande:
    Gokväll tjejer! å extra hej o grattis till Lilla Frö som nu är ruvare....

DET E JAG MED!  ruvare alltså. Ligger i sängen på ett hotell i Göteborg. Har druckigt ett glas rött vin och ätit godis o mår prima:) Har varit helstirrig i 2 dygn o vågade knappt hoppas på ET. Kom till CA i god tid och kom in till det lilla båset och inväntade Susanne. Tillslut kom hon och meddelade att 2 av 4 ägg blivit befruktade, De hade planerat att sätta tillbaks ett och frysa ner ett. MEN eftersom vi bestämt att detta är vårt sista försök och att nedfrysning inte funkat tidigare så ville vi ha tillbaks båda. Hon var tvungen att kolla av med Göran lab. osv. Hon var borta i en evighet och sedan kom hon och nu har jag 2,  5-celliga embryon på plats:)
    Wonderful!
    Nu ska jag bara  njuta och tänka att jag e gravid:)
    Men grattis, vad underbart! Tycker ni gjorde helt rätt som satsar på tvillingar

Njuta av choklad och vin och så får vi hoppas att det är de sista veckan på lääänge lääänge ni får dricka vin

Go helg alla!
  • cotton
    akita06 skrev 2010-10-22 23:33:27 följande:
    Susanna Horak är min hemortsläkare, hon jobbar på KK-mottagningen i Varberg när hon inte är på CA!!Glad
    Och vad tycker du om henne? Är hon duktig? Jag känner mesig och måste nog att erkänna att jag vill ha någon jag känner på mitt FET, typ Göran eller Torbjörn.

mom70, jag håller tummar och tår för att det går bra  imorgon och att du kommer att få ruva på en perfekt blasis!

Grattis alla ruvare i tråden! Gud så spännande det är nu!
  • cotton
    Glittran skrev 2010-10-23 16:12:08 följande:
    Lycka till alla kämpare i tråden! Jag skriver inte ofta men jag läser.

Nu har jag uppdaterat listtråden med ännu en IVF-bebis: fick en dotter 21/10 (gjorde två syskonförsök, FET, det sista med blastocyst). Syskonförsöket gick ju smidigt för mig, för första barnet gjorde jag tre färskförsök (+ förberedelse inför ett FET som inte blev av) så ge inte upp! För väldigt många funkar det ju till slut.

Hoppas på många fler bebisar i tråden!
    Å, många många gratulationer till er lilla tös. Och tack för uppmuntrande och glädjande ord
  • cotton

FruNafta, testa du, så länge du inte "kastar in handduken" och blir jätteledsen och negativ om du får ett minus på RD 3 För att det får du nog. Men däremot kan du ju ändå få ett stort fint plus på RD 7-8 någonstans...

Jag testade svagt men tydligt plus på RD 7 men ett femdagars så runt där kommer jag att börja att testa igen när det blir dags. Gud, fick en klump av is i magen av nervositet nu när jag tänker på TD i samband med ruvning... Det ögonblicket är så spännand, läskigt och skrämmande, allt på en och samma gång. På några minuter kan osäkerhet förvandlas till total lycka eller grusas till djup ledsamhet...

Vädur, lycka till på ditt VUL imorgon! Jag ska på VUL på tisdag. Börjar att kännas pirrigt. Jag har inte börjat testa med ÄL tester än. Tänkte vänta efter VULet. Har inte fått några ÄL flytningar heller. Är så orolig för att jag inte skulle få ÄL denna månad. Vad snopet det skulle kännas.

Och gumman, oroa dig inte för din blastis, som någon skrev ovan, CA har otroligt höga krav på sina frysta blastisar och därför är det ofta mycket goda odds med dem.

Ha en trevlig kväll alla! Nu ska jag diricka lite the och ladda inför Indiana Jones.

• cotton

Härlig aktivitet här ikväll!

Grattis mom70 till ruvarstatus till en topp-blastis!!! Nu ska h*n stanna i nio månader tycker jag. 

Får jag också vara fräck nog att fråga varför ni inte kunde frysa era blastisar? Jag ber om ursäkt för min nyfikenhet...

• cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-25 15:10:10 följande:
    Låter bekant. Tror du har sagt det någon gång tidigare. Jag ska sluta vara nyfiken nu
    Känner du av ruvandet någonting?

Jag känner mig matt och trött idag...och svullen....känner mig lite som en strandad val på nedåtchack.
    Ska försöka kurera mig med choklad!
    Tack för förtydligandet mom70, det räckte gott och väl. Jag började oroa mig att det hade med massor av andra saker att göra , men även jag ska sluta vara så nyfiken

FruNafta, jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg. Hoppas den strandade valen du är nu, är så svullen coh hängig för att hon är gravid!

Det samma gäller alla er ruvare, kom igen bara, lusa ner tråden med massor av plus!

Väder, hur gick ditt VUL idag?

Kramar!
  • cotton

Hej alla!

Grattis Väder till ett bra VUL och omslag redan idag! Tjohooo! Det går fort när det väl går

Sydney, vilken mysig grej med en adventskalender där du slår in små paket för varje dag. Funderar på att göra en sådan till maken, han är ett stort barn ibland

Alla ruvare (nu är ni så många att man inte orkar skriva ner era namn). Lycka till! Vet att ni har TD allt från om några dagar till den 4/11 och att några tjuvtestar och andra inte... man får göra på det sätt som känns bäst för en själv helt enkelt. Och skita i maken, he he he. Även om han protesterar. De kan nog aldrig förstå de miljoner tankar man går omkring med som ruvare.

Idag gick mitt VUL bra, eller hur man säger. Torbjörn (älskar den mannen!) är så himla försiktig och proffsig alltså. Han såg en äggblåsa på vänster äggstock som var 10 mm men på höger sida såg han en som var 15 mm. Så jag ska börja testa imorgon. Jag hade ganska tunn men fin slemhinna än, så han trodde inte på utslag förrän på fredag, lördag.

Jag frågade om det såg ut som att min ägglossning skulle strula denna månad med tanke på Cornelius förlossning ,men det såg absolut inte så ut tyckte han utan det såg verkligen "fint" ut. (och då blir jag stolt när han säger så, sjuk man är ). Jag ska på ytterligare ett VUL 3-4 dagar efter att jag fått utslag på ägglossningstestet. Ska du också på ett extra VUL då Vädur? Undrar om jag ska dit enbart för att jag fölösts för 6 veckor sedan...

Ha en härlig dag tjejer!

Kramar till er alla!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-25 19:22:25 följande:
    Frågade om kvalitén skulle vara sämre efter upptining som vi diskuterade häromdagen men verkade som om en blastocyst klarade uppting så var den bra utan var mer när man frös in dag 2 som kvalitén kunde bli  sämre vid upptining.

Frågade om akupunktur kunde göra så kvalitén blev bättre eftersom vi gjorde det sist men han trodde mer det berodde på att vi bytt till korta metoden. Behöver jag göra mer behandlingar så ska de sänka dosen i alla fall på mig så det inte blir så himla många blåsor.

Frågade om chanserna vid syskonförsök och de var bättre när man lyckats en gång och om man inte väntade för länge när man satte igång igen... och det har vi ju inte gjort
    Undrar om det sista är lovande även för oss som ju försöker med syskon bara två månader Cornelus.

Jösses vad man letar efter fakta som ska vagga en i trygghet att allt kommer att gå bra...
  • cotton

Tack Fru Naftra! Ser fram emot att ansluta mig till er fina skara. Men jag antar att ni är i gravidskaran  när det är min tur... sex dagar efter utslag på ÄL stickan, återför de blastisen. Nu när man är så nära, känns det som en otroligt lång tid. SEX DAGAR... puuh

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19