• cotton

Carlanderskatöserna del 19

didda skrev 2010-10-27 15:30:34 följande:

AnnikaMa: beklagar! Lycka till på egen hand!

cotton: haha, menar du att ett test på ruvdag 6 skulle vara tillförlitligt alltså? Allvarligt alltså? Jag tycker det låter sjuuukt tidigt!

FruNaftra: alltså det är klart att jag skulle vilja veta...men samtidigt är jag rädd för att få ett resultat som inte stämmer och skulle jag testa minus så hade jag hellre gått ett par dagar till lyckligt ovetande som sagt....nej, jag väntar till TD helt klart. Men jag tycker det är väldigt spännande att följa dig

Släggan: ajabaja!!! Inte på arbetstid!

Ja, det är tillförligtligt om det blir ett plus alltså. Men minus kan bli plus närmare TD, så dem ska man inte fästa mycket vikt vid. Bra odds det där!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-28 09:47:58 följande:
    Gud vad spännande. Kan ju vara menssymptom men lika gärna gravsymptom. Varför måste de vara så lika????
    Vad säger magkänslan? Känns det som att detta kan bli något?

Jag mår jättebra. Testade positivt i morse med det där billiga testet från testlagret. Strecket är tydligare idag tror jag. Har PMS i ryggen men annars finns det inte mycket att gnälla över. Den molande värken i tjejmagen är borta nu. Har foglossningskänningar vid hastiga rörelser. Och så är jag hungrig :)  Jag har klämt i mig godis dagligen ända tills plusset började uppenbara sig och sedan dess och suget försvunnit. Det sitter säkert bara i huvudet. För man borde verkligen inte sätta i sig så mycket skit som jag gjorde. Är ingen hejd på mig ibland.
    Whooohoo, jag kanske vågar viska lite högre idag och säga grattis...

Gud tjejer, dag 11 för mig efter mens och inget utslag på stickan. Varför är man så otålig för...
  • cotton
    sydney skrev 2010-10-28 12:45:32 följande:
    Men dag 11 är ju fortfarande tidigt. Utslag dag 13-14 borde väl vara vanligt om man har 28 dagar cykel.
    Känner igen det där mde att vara otålig...
    Suck, jag vet... och det kanske kan ta ytterligare lite tid med tanke på Cornelius förlossning. Men jag är otålig och orolig att min kropp ska strula nu så här efter allt som hänt. Det känns VIKTIGT att komma igång NU.

TACK för din uppmuntran. Den ger mig perspektiv och lugn.
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-28 14:24:05 följande:
    Lilla fröet, jag håller alla mina tummar och tår! Hoppas att kroppen inte luras något mer. Det är så himla jobbigt när man trott att det lyckats och sen rycks mattan undan under ens fötter.

Cotton, förstår att du är ängslig och vill få stegring igår helst. Din ÄL kommer att komma så försök ha lite is i magen. Min kom inte förrän på dag 21 så jag kan intyga att även om ÄL är vansinnigt sen så finns det fortfarande goda chanser att bli preggo sålänge CA tycker att slemhinnan ser fin ut.

Tack förresten
    Dag 21? Gud, varför minns man inte sådana viktiga siffror och datum plötsligt. Med andra ord kan ÄL vara "sen" men så länge allt ser bra ut, (slemhinna mm), kan man köra på i alla fall? Det känns skönt att veta. Det är så galet att man inte kan ge sig till tåls bara. Jag vet ju vad jag skrivit om någon annan nojat sig över att ÄLstockan inte visade utslag dag 11...

Imorgon är det fredag förresten... BIM datumet med stort B Fru Naftra 

Ingen annan ruvars som ska tjuvtesta?
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-28 16:18:41 följande:
    Jag veeeet....OMG liksom...21 jobbiga dagar
    Skulle din ÄL inte komma innan stickorna är slut så kommer de säkert be dig komma in för VUL så de får se om ÄL är på g och om slemhinnan ser bra ut. Jag fick komma in på dag 17 och då såg se att äggblåsan var 15 mm och att slemhinnan också växte på väldigt långsamt (tur att de mognade i samma långsamma takt). Sen på KVÄLLEN dag 21 fick jag stegring. Tur att jag testade även på kvällen

Jaaa....freeedag i morgon. Härligt   Kom ju på att min man inte ens kommer vara hemma när jag testar på morgonen. Jag kanske borde vänta tills på lördag med att testa med CB, så han får se med egna ögon...?
    Hmm, så om ägg och slemhinna är i synk och den är 15 mm dag 17, kan det var motiverat att vänta och hoppas? Gud, kan man inte ha en UL apparat hemma och kolla lite själv så att allt växer som det ska? Ska det vara så omöjligt! Jag hade ju två äggblåsor, 10 och 15 mm dag 9 och man vet inte vilken som blir dominerande. Men med tanke på att jag inte fått utslag idag, är det nog mer troligt att 10 mm:arn tagit över... Jag har inga ÄL flytningar heller och det brukar jag ALLTID ha annars.

Jag förstår att du vill testa med maken hemma. Kanske att du kan smygtesta utan honom och sedan ändå testa med honom på lördag morgon! Alltså, jag hoppas och TROr att du faktiskt är gravid. Spännande.

Sydney, tack för att du delade med dig. Vilken dag gjorde du ditt VUL där de beslöt att avbryta allt?
  • cotton
    Släggan skrev 2010-10-28 16:20:26 följande:
    Nu säger jag hejdå för några dagar.....kommer sakna er....och får mycket att läsa ikapp måndag kväll. Nu drar vi snart till Arlanda:) kram på er allihop och lycka till med allt ni har för er. :)
    HA en underbar semester!!! Njut av varandra
  • cotton
    akita06 skrev 2010-10-28 22:20:07 följande:
    Vet du när artikeln kommer publiceras?? Vill ju gärna läsa.

Släggan: Ha det så skönt på semestern! Själv ska jag ägna helgen åt tentaläsning, har stor anatomi o fysiologitenta på sönad!!!
    Frunaftra: FDet låter bra det här...lite pluss i tråden är verkligen på sin plats! Håller tummarna för ett fint sådant imorgon.
    Lycka till på tentan på söndag!

Majsanna, spännande med en artikel om er. Kan tänka mig att det kändes konstigt att läsa om sig själv genom någon annans ögon. Men det är nog väldigt skönt också att bli så sedd och erkänd.

God natt alla!
  • cotton

Fru Naftra, jag skulle precis skriva ett glädjegrattis när jag läste dina inlägg ovan, men så kom jag till ditt senaste och så kändes det som att du behövde en kram mer än något annat just nu. Ta hand om dig själv (viktigt med bebbe i magen) men även om dina nära och kära och om din syster det du kan. Mina tankar finns hos er!

• cotton

Kan tillägga som en världslig parantes i sammanhanget med tanke på vad Fru Naftra skrev, att jag fått mina ägglossningsflytningar idag (sorry för infon...). Men jag blev jätteglad och hoppas på utslag på stickan om en två, max tre dagar nu...

mom70, oroa dig inte över avsaknad av symtom... varje graviditet är unik på samma sätt som varje bebis är unik. Och det är ett bra tag till den 4 november. Du kan få symtom så att det både räcker och blir över till dess

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-01 09:01:09 följande:
    Idag är det dags för FET så håll en tumme idag eller två
    Håller alla tummar jag har! *vitnar om tummarna*

Grattis 34a till stegrig i söndags morse! Jag fick stegring på söndagskvällen och även idag, och har ringt CA. Vet inte när det blir FET för mig då, lördag eller söndag??? Oavsett, jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad, för nu ska här ruvas redan till helgen! Jag ser mig som förälder från stunden de återför bebisen. Så måste jag tänka känner jag... vara positiv och ta ut segern i förskott helt enkelt...

FruNaftra, du har varit en underbar syster som åkt för att stötta din syster. Jag kan bara beklaga att hon inte ville / kunde ta emot din hjälp. Men när allt lugnar sig, kommer hon att vara tacksam och glad. Man gör aldrig fina saker i onödan.

Mom70, du har många dagar kvar till TD. Leta inte symtom, utan försök att ta en dag i taget... Och självklart orkar du med ett försök till OM det skulle behövas. Du kan hämta styrka från ditt barn och din man och den dag du får ditt plus, ja, den dagen är allt kämpande värt det ändå!!!

Kramar till er alla ocn en extra stor lyckospark till Vädur78!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19