• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-10-26 12:07:12 följande:
    Bra att det gick bra för dig med! Torbjörn är ju suverän
    Nej jag behövde inte göra något mer vul innan om jag fick stegring de närmsta dagarna och det fick jag ju
    Min blåsa var ju 15 igår och utslag idag
    Gud, tänk om det går så fort för mig med?! Fast jag hade tunn slemhinna än, så det tror jag nog inte... gjorde ett fusktest på billiga stickor imorse och då fick jag ett svagt streck bara, så det är nog några dagar kvar. Jag tror jag får utslag på fredag.

Skumt att jag får ta ett VUL till... tror nog det beror på förlossningen då, att de vill se att jag verkligen ägglossat eller liknande då. Det gör ju inget, men man blir ju orolig bara för att de vill ha mer koll. Aldrig är man nöjd...

Fru Naftra, jag håller verkligen ALLA tummar för dig! Lite fler ådror på brösten låter verkligen lovande. Jösses, jag avundas dig inte dagarna av väntanoch längtan som du upplever nu... Samtidigt som jag själv längtar till dess jag är i den sistsen. Men du har rätt, jag ska unna mig lite vin och annat gott nu de "sista"dagarna jag kan göra det på länge länge!
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-26 12:19:49 följande:
    Jag hade tjock och fin slemhinna sa han igår. Är ju säkert att de vill kolla en extra gång med tanke på att du hade förlossning för inte så länge sen. Bra att de är noggranna
    Jag hoppas att du har rätt. Men bara för just det, att det blir ett extrasteg, oroar jag mig... det är så typiskt att man inte är nöjd, oavsett vad som händer. Men det är väldigt bra att det är noggranna.
  • cotton
    sydney skrev 2010-10-26 13:42:20 följande:
    Cotton: 1 extra VUL är inget att oroa sig över, bra att de är noggranna.  jag hade känt att det var skönt att de kollar en extra gång, så att de är säkra på att sätta in ett ägg när det ser optimalt ut. De vill inte slösa ett ägg om inte förutsättningarna är bra. Du hade ju en äggblåsa som var rätt stor så ÄL borde ju ske om ett par dagar, slemhinnan tjocknar säkert till sig!
    Jo självklart, det är enbart bra. Jag är besviken på mig själv som nojar. Jag är bara så mån om att allt ska fungera denna månad.
  • cotton
    majsanna skrev 2010-10-26 15:45:21 följande:
    Tack!
    Skulle tro någon gång runt den 7 november och sedan ska jag börja med sprutor på cykeldag 2. Min menscykel varierar ganska mycket i längd.

Hela min historia kan ni läsa på min blogg: langtantillbarn.blogspot.com
    Välkommen! På riktigt! Carlanderska är riktigt riktigt bra!

Hoppas att din mens kommer runt den 7e nu!
  • cotton

Fru Naftra, en sådan räkning sätter man i halsen på, trots att man VEEET att man betalat den... ring och ta ett litet snack med avdelningen där. Tydligen är inte de lika noggranna som embryologerna...

• cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-26 21:46:43 följande:
    Jag måste få hoppa in och berätta att jag testade med ett sånt där billigt skräptest precis nu och kunde ana ett svagt svagt skuggstreck på det. Det är så pass svagt att det absolut inte går att tolka som ett positivt resultat. Men är det starkare i morgon så känns det som att man vet åt vilket håll detta skulle kunna bära
    Whooohoooo, vad underbart! Håller alla tummar och tår för ett starkare streck imorgon bitti! Morgon urin rocks
  • cotton

FruNaftra, jag håller tummarna med viskar ett försiktigt grattis!

Och mom70, håller tummar och tår för dig med! Jag håller tummar och tår för alla i tråden! Jag tycker det är dags för ett himla plussande i tråden nu faktiskt.

• cotton
    42an skrev 2010-10-27 10:45:57 följande:

Fru Naftra: Män Är lite tröga iblandFlört. Kan ta en stund innan tjugofemöringen trillar ner. (Heter det enkrona nuförtiden eller?) Viskar också ett väldigt försiktigt grattis, så såg mina test också ut med båda barnen. Svaga, svaga streck först, så vi trodde att vi inbillade oss, men sen blev de starka och finaGravid!

Sidney: Det är ngt sånt jag är rädd för också, känns som det är lika bra att köra stim så att det säkert funkar.

Talade med distanssköterskan idag, tydl missförstånd att jag måste vänta en cykel. CL hade tyckt det var ok att köra denna månaden. Blev lite paff, hade ställt in mig på att vänta men vi kör nog direkt. Får tala med maken ikväll i lugn och ro.

He he, ja, man får nog säga enkronan... känns lite fel att säga det.

Vad skönt att ni kan köra direkt! Klart att ni ska köra! Håller tummar och tår!

Mååånga kramar!
  • cotton
    AnnikaMa skrev 2010-10-27 12:59:43 följande:
    Tyvärr för jag ingen tur till denna månad. Fick min mens idag. Detta var vårt tredje försök så nu får vi fundera på vad vi ska göra.
    Vi har ju lyckats på egen hand så nu tror jag att jag ska testa lite akupunktur istället.
    Lycka till alla för nu lämnar jag tråden för ett tag.
    Beklagar! Stort lycka till på egen hand och jag hoppas ni får ert efterlängtade plus snart! Tänker på er!
  • cotton

mom70, wow, du kan du ju prova snart med ganska tillförlitligt resultat... Men du suger på karamellen och testar först på TD eller?!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19