• cotton

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra, vilket blåbärspajsrecept! HerreGud, det blir att baka det i helgen! *dregglar i kapp*

Å vad spännande med tre "sprutare" här i tråden som sprutar samtidigt. Spännande tjejer! Om ni har tur, har ni alla ÄP samtidigt och kan ses på CA

Dallas, jag har aldrig varit Sahlgrenska, vi körde CA direkt då vi inte orkade vänta på remissen från Sahlgrenska. Men jag tycker att de är fantastiska. Bra bemötande och proffsiga läkare och barnmorskor. Sedan kan det faktiskt kännas lite "stressigt" där ibland, men det gör liksom inget om man går ut därifrån med en perfekt liten blastocyst i magen och får ett fett plus två veckor senare.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-08 09:39:15 följande:
    De kanske har mycket att göra de dagar de är stressad, de har ju tex aldrig någon kö för att starta och då får man kanske ta att det blir så vissa dagar. Jag har aldrig upplevt det stressigt där men jag hade tur när jag gjorde ÄP och var helt själv och sen var jag där en söndag och gjorde ET och då är det nog oxå lite lugnare...
    Precis, man har verkligen överseende! Och ibland kan man ju ha kanontur som Väder78 hade!

Kramar till er alla! Nu är det helg och vi ska måla om (måla färdigt mer) hemma. Passar på nu innan jag blir gravid (måste ju tänka på när istället för OM för att orka vara positiv) för sedan kommer jag ju inte att kunna hjälpa till att måla, och jag vill ju gärna hjälpa till, som det kontrollfreak jag är är
  • cotton

FruNaftra, vad trist och typiskt att din ÄL ska  vara så hemlig just denna månad... morr. Ring CA och se om du kan få åka in och kolla vad som händer. Kanske att du kan ta med Ella dit... själva VUL brukar ju gå ganska snabbt?

• cotton

Sydney, håller tummar och tår för att du får ÄL och att allt ser fint ut vid din nästa VUL. Men det är ju så, vi får ju inte alla ÄL dag 14 utan det är ju olika och då får man ibland åka skytteltrafik till CA.

Sydney, och börja måla nu, innan du får ditt fina plus. För sedan vill man ju inte stå och andas in färgångor men man vill ju gärna övervaka att det blir "rätt " när maken målar  

Håller tummarna för er Vädur78 att ni slipper mer än ett VUL. Förstår att du inte känner för att åka 22 mil enkel väg enbart för att kolla status på dina äggblåsor.

Känns som att det händer sååå mycket i tråden nu! UNDERBART!

• cotton

Vädur78, förstår att du funderar på att kontakta en närmare klinik, men vänta först och se hur det går på CA denna gång. Vem vet, du kanske slipper extra VUL och allt fungerar kanske utmärkt.

• cotton

FruNaftra, jag hoppas det blir för dig som det blev för Vädur78, ett dunderstreck plötsligt.

Om man ska köra distans (som ju av förklariga skäl är smidigast) vore det säkert jättebra om man kan välja läkare så att man får en man har förtroende för och tycker om. Tycker det är viktigt när man kör IVF.

Sydney, varför är din läkare "sådär"? Finns det möjlighet att byta?

• cotton

Sydney, vad tråkigt att din läkare är en sådan miss. Nonchalanta läkare är verkligen alldeles för vanligt tycker jag. Och synd att ni inte kan byta! Men som vi skrivit ovan, så länge man får sina plus från CA, spelar inget annat någon stor roll...

Å vad trevligt med AW! Man får ju passa på och njuta medan man kan. Sedan får man njuta av goda alkoholfria alternativ.

• cotton
    Fylgja skrev 2010-10-08 14:03:48 följande:
    Usch idag blir det bara ett negativgt inlägg, ska skärpa mig till sedan.. RD 10 och idag tjuvtestade jag, med det väntade minuset som resultat. Visst, jag ska testa på tisdag också, men det känns ju rätt kört - känner att kroppen gör sina vanliga steg inför mens.

Idag känns ytterligare ett misslyckande extra tungt. Går här och plockar efter middag med ett gäng vänner igår - sju små knattar som lallade runt här och överallt ligger utströdda kritor och teckningar, riskladdigt golv och leksaker på kreativa ställen. Allt det där jag vet föräldrar är så less på... Och jag vill också få chansen att muttra över det, men det känns som om det inte är inom räckhåll för oss.

Nåja. ska ta mig samman och åka och köpa voltaren och ny pergotime (om den finns inne förstås): värkdämpning och nya tag.
    Men vännen, ge inte upp förrän du testat på TD. Jag förstår din uppgivenhet så väl, man lär sig att hata sin mens innerligt, men än är hoppet inte ute. Försök att ha en trevlig helg och testa på måndag igen. Jag hoppas på ett fint plus då!

I VÄRSTA fall, vet jag att du orkar försöka igen och då kanske du får ditt plus då. (och då kanske vi ruvar samtidigt, eeeh, om det nu är någon tröst... dumt sagt kanske   )
  • cotton

Förresten Kryddan71, du får skriva hur många negativa inlägg som helst! Vi finns här och stöttar. En annan gång är du sprudlande glad och då får du uppmuntra oss

• cotton

Håller också med om varenda BLÄ du skrivit. Men vill ändå tillägga att jag hoppas hoppas att vi kan få med stora magar själva en vacker dag.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19