• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Hoppas ni får fina plus idag Calcaneus och Skrippo!

Lilla fröet, du får väldigt bra svar av CA. De är väldigt noggranna och otroligt professionella. Jag tror de får tillgång till tidigare journaler men var tydlig och berätta allt som hänt så att de kan sätta in bästa möjliga åtgärder. Jag fick exempelvis en polyp på livmoderhalsen under min senaste graviditet och jag tänker absolut ta upp det under mitt möte med läkaren (Torbjörn) och höra ifall det kan påverka nästa graviditetsförsök. (FET för min del)

• cotton

Kryddan71, vad härligt med så många blastisar i frysen! Visst är det så att ett FET försök räknas som ett halvt ET försök? Så köper man ett trepack för 60,000 kr på CA, kan man lika gärna köra tre ET försök eller sex stycken FET försök?

Då förstår jag varför Torbjörn varit osäker men nu fick du äntligen en glad gubbe! Så FET om några dagar nu... å så spännande!

Lilla fröet, jag vet inte alls hur mycket de kikar på övervikt och dylikt på CA, men det känns irrelevant hur mycket mannen väger.

• cotton

Calcaneus, jag beklagar, men du har helt rätt inställning!!! Nu är du på banan igen och det är bara att köra. En mens är en fruktansvärt nyhet, men det är också början på ett nytt försök. Håller alla tummar jag har för detta nya försök. Fick du en blastis insatt förut? Var det FET eller ET? Kommer ni att göra några nya ändringar inför detta nya försök?

kramar till er alla från mig som samtidigt kastar ett litet getöga på Idol...

• cotton

Calcaneus klart att ni är superfertila! Och att lyckas själva med dåliga odds, jösses, det kallar jag superduper-fertil! Med din massansamling blastisar i frysen förstår jag att du inte stressar upp dig. Skönt!!! Då får vi hoppas att detta lyckas och att ni har några blastisar kvar till en eventuell trea

• cotton

mom70, jag har aldrig sprayat, bara gjort korta försöket, men av vad jag läst, låter ju bortfallsblödning dag 5 tidigt. Men å andra sidan är vi alla individer. Tror dock något proffs här kan svara bättre på din fråga än mig.

Vad gäller betalning av trepack, betalar man i förskott. Hela summan måste vara betald före embryo-återförandet, sålunda, före er första ET måste ni ha betalat till CA och de ska kunna se betalningen på sitt PG.

Vi har aldrig provat IVF via Sahlgrenska, vi gick på privat direkt. Sitter och funderar på om man orkar gå till Sahlgrenska om våra tre försök på CA inte lyckas... ska man köra en omgång till direkt eller ska man prova via Sahlgrenska (som jag har lågt förtroende för efter allt man läst...) Dumt att tänka så nu, men vissa stunder snurrar ju tankarna på mindre positiva sätt...

• cotton

Fru Naftra, många grattiskramar till ett kanonresultat. Vad underbart  med så många i frysen!

Calcaneus, det är helt otroligt hur en sommar, en månad, ja en vecka, kan kännas som en alldeles för lång tid. När längtan efter en liten väl sätter in, då är varje sekund av väntan, en plåga. Men sen, när man håller sin lilla i famnen, då är den lilla personen värd varenda lång sekund som man väntat...

• cotton

Å Vädur78, vad tråkigt med matförgiftning. Åkte även jag på efter ett besök i Spanien för några år sedan, men det var nog mitt eget fel som köpte en kycklingmacka på stranden... :-P

Fru Naftra, håller tummarna att svullnaden gått ner så att ni kan göra en FET å det snaraste.

Själv har jag nu börjat den långa väntan på min mens. Mitt avslag efter Cornelius födelse har i stort sett avslutat och väntan på mensen kan vara långvarig har jag förstått. Men med tanke på att min kropp fungerar så otroligt bra (men inte kan behålla världens mest perfekta bebis, den ultimata motsägelsen...) hoppas jag att jag får mens om cirka fyra veckor. Och sedan blir det ju väntan på ÄL då... men om allt går bra (snälla snälla) blir det FET för oss om cirka sex veckor... Det känns som en evighet måste jag säga...

Önskar er alla en underbar söndagkväll och en bra start på nästa vecka. Vi ska åka in till veterinären imorgon och kastrera vår minsting kissen Max som börjat yla och blivit brunstig... min lilla gubbe. 

• cotton

Mom701, även om det låter konstigt att skriva, så hoppas jag att vi ALDRIG slutar allt hoppas! Hoppet är och BÖR var det sista som lämnar oss. Men det är i alla fall mindre tungt att få sin mens när man är i beredskap att börja en behandling i alla fall!

FruNaftra, massor med grattis till att du har dels sex stycken blastisar, som att du är så NÄRA att börja er FET! Låter helt fantastiskt och underbart!

Calcaneus, härligt att även ni kör FET snart! Skönt att höra att det rör på sig i tråden... jag hoppas och tror på många plus här i höst!

Det har hänt mycket i tråden så jag hoppas att jag inte missat spännande inlägg!

Kramar till er alla!

• cotton

Vädur78, vad spännande att ni ger er in i syskonbranschen nu Hoppas att du får utslag på ÄL stickorna snart! Å vad spännande, sedan är det bara någa dagar innan du är ruvare!!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19