• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    Längtans Stina skrev 2010-08-20 09:58:07 följande:
    Nä, det blev lite lågt under just den helgen. Inte ens sill med god snaps kunde lyfta mig. Men sedan tog jag fram alla fördelar med att inte vara gravid på sommaren:

- rosévin på terassen 
    - åkfest på Liseberg
    - dykning/snorkling
    - ostar, ostar , ostar
    - ostron
    - hårdträning med löpning
    - bröllop med champagne 
    - smygrökning på västkustska klipphällar

Och det hjälpte lite just då. Men nu är ju snart hösten här och då passar det bra med ruvning, tända ljus, thé och goda söndagsgrytor. Det är bara att göra det bästa av det värsta.

Och tack för alla tummar och tår!!!
    Ja det är fördelarna med att inte vara gravid. Rosévin har jag varit sugen på hela sommaren samt att åka allt på Liseberg.
    Annars har jag nog inte saknat något direkt . Kram!
    .?*¨*? VECKA 21 ?*¨*?.
  • calcaneus

Tja, åka på Lisseberg hade verkligen inte räddat min sommar, tvärt om! Men vin däremot har varit gott, och min älskade Sushi.

Jag fick mens i onsdags så nu är det dags! Nästa ÄL så!!! Jag är riktigt taggad. Och det vore väl själva den om ingen av de tolv fastnade? 

• mulan
    calcaneus skrev 2010-08-20 22:33:16 följande:
    Tja, åka på Lisseberg hade verkligen inte räddat min sommar, tvärt om! Men vin däremot har varit gott, och min älskade Sushi.

Jag fick mens i onsdags så nu är det dags! Nästa ÄL så!!! Jag är riktigt taggad. Och det vore väl själva den om ingen av de tolv fastnade? 
    Åh grattis till mensen och blivande FET . Nu ska här bakas bebis . Kram och lycka till!
    .?*¨*? VECKA 21 ?*¨*?.
  • Längtans Stina
    calcaneus skrev 2010-08-20 22:33:16 följande:

Åh, glömde den underbara sushin!!!
    Lycka till! Med den välfyllda frysen så borde ni lyckas förr eller senare.
  • FruNaftra
    Längtans Stina skrev 2010-08-21 17:59:16 följande:
    Åh, glömde den underbara sushin!!!
    Lycka till! Med den välfyllda frysen så borde ni lyckas förr eller senare.
    Suschi kan man ju äta när man är preggo ju!
    Så länge det är färskt. Och det brukar det i regel vara.
  • Finns ingen ledig signatur
    FruNaftra skrev 2010-08-21 18:00:48 följande:
    Suschi kan man ju äta när man är preggo ju!
    Så länge det är färskt. Och det brukar det i regel vara.
    jag äter sushi minst 4 ggr i veckan, men ser alltid till att det är nygjort och inte har legat.
  • FruNaftra
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-22 12:18:08 följande:
    jag äter sushi minst 4 ggr i veckan, men ser alltid till att det är nygjort och inte har legat.
    Mmmm....gott
    Jag äääälskade sushi ända tills jag åt det på en sushibar i centrala göteborg. Efter den måltiden mådde jag jätekonstigt och sen smakade det inte alls lika gott längre. Fasen vad tråkigt. Jag saknar sushi ju.
  • sydney

Det märks att sommarstängningen är över och det börjar hända lite i tråden igen.

Längtans stina: Grattis till ruvarstatus! Hoppas det går bra denna gången. VÄntan är ju så jobbig bara.

Calcaneus: Lycka till, ja om du har 12 i frysen så lär det gå vägen!

Sushikatten: har du gjort FET ännu?

• cotton

Lycka till alla ni som startar nu i höst! Jag hoppas på massor av plus i tråden under hösten!

Själv är jag i vecka 16 och har RUL om tre veckor. Både längtar som är livrädd för detta datum. Har varit på en del VUL och UL under de veckor som hittills gått och då har det sett bra ut, men man har ju aldrig zoomat in på hjärta och hjärna på bebisen direkt...  MEN, jag försöker att tänka positivt!

Härlig höst vi har framför oss tjejer!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19