• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    Strawberry3 skrev 2010-08-10 22:14:48 följande:
    Mig frågade de efter om amningen var avslutad (antar att prolaktinnivåer kan störa om det inte gått tillräckligt tid) och om mensen blivit regelbunden igen men inget visst antal ggr
    ok, tack för svaret DÅ vet jag, är ju inte aktuellt just nu, men vi tänker starta ganska snabbt med syskonförsök sen! KRAM
    Milo 20100502
  • Resande

Vädur- vad jag vet så ska man ha slutat med amning och fått igång kroppen, precis som Strawberry skrev.

Finns ingen ledig... Stort lycka till idag! Hoppas allt ser bra ut och att du slutat blöda. Kram! 

• Vädur 78
    Resande skrev 2010-08-11 08:02:18 följande:
    Vädur- vad jag vet så ska man ha slutat med amning och fått igång kroppen, precis som Strawberry skrev.

Finns ingen ledig... Stort lycka till idag! Hoppas allt ser bra ut och att du slutat blöda. Kram! 
    tack! amningen fungerade ju aldrig här, pumpade ut i 6-7 veckor. Mens har jag haft en gång än så länge.
    Milo 20100502
  • sushikatten

Sydney: Underbart att ha tre i frysen och det är mycket stor chans att alla klarar upptiningen. CA väljer oftast att göra ostimulerad FET.

Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-09 16:22:41 följande:
    Idag blev jag ännu mer orolig, blödning och molvärk........ Känns inte toppen just nu. Pratade med MVC och dom tyckte jag skulle avvakta till den inbokade tiden på ons. Det finns ju ändå inget att göra om det gått åt pipan igen.
    Hoppas att det inte var någon fara! Ush det här väntande kan ju knäcka vem som helst!
  • sydney

Finns ingen ledig signatur: hoppas det gått bra idag, jag håller fortfarande tummarna...

sushikatten: Är det dags för dig att göra FET nu efter sommaren? har du gjort FET tidigare på CA? vad är det för skillnad på stimulerat eller ostimulerat? är det ena bättre eller sämre? jag går ju hos distansläkare, får se om jag kan prata lite med honom om det redan på måndag. Men någon blödning har inte kommit ännu så det dröjer ju. Har förstått att det kan vara en utdragen process efter MA och sedan ska jag invänta en riktig mens innan det är aktuellt för FET. Jag gillar inte ordet vänta... gör inget annat än att vänta känns det som.

• Finns ingen ledig signatur

Allt gick jättebra idag, dom kunde inte se något på UL om varför jag blöder. Men vi fick se 2 st 4 cm stora bebisar som levde båda två  

Tog blodprov för kub så nu får jag ett nytt UL om ca 2 veckor på Östra, skönt att få se dom så snart igen .....

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-11 19:33:08 följande:
    Allt gick jättebra idag, dom kunde inte se något på UL om varför jag blöder. Men vi fick se 2 st 4 cm stora bebisar som levde båda två  

Tog blodprov för kub så nu får jag ett nytt UL om ca 2 veckor på Östra, skönt att få se dom så snart igen .....
    Åhhh vad underbart !!!!!!!!!
    GRATTIS!!!!!! Kramar
    .?*¨*? VECKA 20 ?*¨*?.
  • sushikatten

Finnsingenledigsignatur: Helt underbart! hipppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiGladGlad;))))))))

Sydney: Jag har gjort stimulerat förrut och då tar man hormoner för att slemhinnan ska vara tillräckligt tjock. CA rekommenderar utan stimulering om allt funkar alltså tar jag inga hormoner innan. Inväntar bara ägglossning och blastisen sätts in. Jag är jätte kluven om detta och kommer att kolla hur tjock slemhinan är. 7 mm ska den vara tror jag? sedan har jag förstått att man även kolla hur många skickt den är.
    Håller med dig angående all väntan. Jag har nu väntat hela sommaren på grund av sommarstängt. Idag ringde jag men de ringer väl tillbaks imorgon. Jätte skönt att göra FET och slippa gå igenom hela processen igen.

• Vädur 78

Härligt
    Milo 20100502
  • Resande

Grattis! Vad skönt att höra och att du får kolla så snart igen. Som sagt- extremt vanligt att blöda speciellt vid flerbörd. Kram!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19