• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    sydney skrev 2010-08-09 09:13:15 följande:
    Tillbaka på jobbet idag, och kan inte riktigt fokusera på jobbet. Funderade ett tag på att sjukskriva mig några dagar, men ännu jobbigare att bara gå hemma känns det som. Dottern ska iväg med mormor & morfar denna vecka. Får se, kanske får vara borta när blödning börjat, om jag mår sämre då.

Mulan. Det lät tufft med blödning i 26 dagar, det hoppas jag att jag slipper. jag har läkartid på måndag, blir kanske tabletter då.

Nu har jag börjat fundera på FET även om det dröjer ett tag tills jag är där.
    jag har ju 3 ägg i frysen. Hur funkar det, tinar de ett åt gången? kan det bli 3 FET av de jag har eller hur har det varit för er? Har någon här blivit gravid efter FET?
    Det gick åt en del mensskydd den mensen. Borde blivit sponsrad....

De tinar 1 åt gången om de är infrusna 1 o 1. Om den första klarar upptiningen bra så tinar de inte fler så med andra ord kan det bli 3 FET

MINI jag har i magen är från ett FET . Jag har plussat 3 gånger och 2 av dom är efter FET
    .?*¨*? VECKA 19 ?*¨*?.
  • sydney

Vädur78 & Mulan. tack för era svar! Äggen är frysta i 3 strån, och jag förmodar att det betyder att de är infrusna 1 och 1.

• mulan
    sydney skrev 2010-08-09 09:59:02 följande:
    Vädur78 & Mulan. tack för era svar! Äggen är frysta i 3 strån, och jag förmodar att det betyder att de är infrusna 1 och 1.
    Exakt!!! På CA klarar 9 av 10 upptiningen vilket är ett väldigt bra resultat . Lycka till se! Kramar!
    .?*¨*? VECKA 19 ?*¨*?.
  • Finns ingen ledig signatur

Idag blev jag ännu mer orolig, blödning och molvärk........ Känns inte toppen just nu. Pratade med MVC och dom tyckte jag skulle avvakta till den inbokade tiden på ons. Det finns ju ändå inget att göra om det gått åt pipan igen.

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-09 16:22:41 följande:
    Idag blev jag ännu mer orolig, blödning och molvärk........ Känns inte toppen just nu. Pratade med MVC och dom tyckte jag skulle avvakta till den inbokade tiden på ons. Det finns ju ändå inget att göra om det gått åt pipan igen.
    Åhh nej . Förstår att du blir orolig. Håller tummarna extremt hårt inför VUL . Tänker på dig!
    Kramar!!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 19 ?*¨*?.
  • Resande
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-09 16:22:41 följande:
    Förstår att du är nervös och orolig. Det är ju inte helt ovanligt att man blöder när man är gravid och framförallt med tvillingar, utan att det behöver betyda något. Molvärken kan ju vara pga kraftig tillväxt men förstår att du är extremt nervös och orolig. Hoppas verkligen allt ser bra ut på onsdag. Massor med kramar till dig! 
  • Vädur 78

Är det någon som vet om det finns några särskilda "regler" på CA när man får starta syskonförsök...... att det måste gått någon viss tid eller haft mens ett visst antal ggr???? 

Milo 20100502
  • sydney

Finns ingen ledig signatur: usch vad jobbigt. Men som sagt, man kan blöda under graviditeten. Förstår att du är orolig och det känns långt till onsdag. Varför ska man aldrig få njuta?

• Strawberry3
    Vädur 78 skrev 2010-08-10 07:14:29 följande:
    Är det någon som vet om det finns några särskilda "regler" på CA när man får starta syskonförsök...... att det måste gått någon viss tid eller haft mens ett visst antal ggr???? 
    Mig frågade de efter om amningen var avslutad (antar att prolaktinnivåer kan störa om det inte gått tillräckligt tid) och om mensen blivit regelbunden igen men inget visst antal ggr
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19