• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-16 11:05:15 följande:
    Sådär, nu har jag pratat med BM och bokat in tid för samtal med Göran nästa vecka på onsdag. Jag kommer förmodligen få ta ett blodprov där de ser om kroppen är redo för IVF. Vi får se vad han säger. BM vågade inte säga något om när det kunde vara dags att köra igång utan det är väl upp till Göran och resultatet på blodprovet. Spännande

Guuud vad skönt att jag vet var jag ska stoppa de där 30 000 som ligger drällandes hemma. Jag var ju så orlig för det
    Vad spännande Kollar de alltid med blodprov innan start???
    Bra att du vet vad du ska göra med pengarna
    Milo 20100502
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-16 11:20:42 följande:
    Vad spännande Kollar de alltid med blodprov innan start???
    Bra att du vet vad du ska göra med pengarna
    hihiih 

Enligt BM kan det hända att läkaren vill ta blodprov i just detta fall. Jag tolkade det som att det bara är i vissa fall då hormonnivån fortfarande kan vara hög, som när man precis slutat amma eller fött barn. Så det är nog inte ett prov de alltid tar.
  • sydney

kan inte jobba idag, har börjat blöda kraftigt. Hoppas jag får tag på MVC om en stund, funderar på om detta är normalt?? Får byta binda stup i kvarten. Mannen är i Kina på jobbresa och lämna dottern på dagis var ett projekt i sig...

• Resande

Sydney- är det blödning efter MA nu eller minns jag helt fel? Jag blödde något kopiöst mycket, med stora klumpar och hade extremt ont när jag blödde ut mitt MF. Minns inte exakt hur länge det höll på men jag tror det var under en veckas tid, fast det minskade i mängd allt eftersom. Massor med stora kramar till dig! 

• sushikatten

Sydney: Ja man kan blöda kraftigt efter ma och smärtan har faktiskt varierat för mig. Jag fick av läkaren ganska starka tablletter då kroppen satte igång. Styrke kramar till dig.

Vinkar till ER andra;))))

• sydney

Fiji, ja det är efter MA.

Nu är det över, vilken dag jag haft. Började imorse och det blödde konstant, bytte bindor hela tiden. Så mycket blod och klumpar. Har haft lite ont i magen emellanåt också. När jag skulle åka till gynmottagningen fick jag ta en av dotterns gamla blöjor, att jag inte kom på det tidigare, helt klart bästa skyddet. Kom in till gynmottagningen före lunch, där svimmade jag nästan, blev dropp.Men HB var ändå hyfsat tyckte de, 105.... knaprar järntabletter nu. VUL visade att allt i princip är borta och läkaren trodde att jag inte skulle blöda mycket mer nu. Det kommer väldigt lite.... återbesök på måndag hos min distansläkare.... Hoppas nu vanliga mensen kommer om 4 veckor eller så.

• sushikatten

sydney: ja det är fruktansvärt  och så sorgiligt. Man blir ju så ledsen när man tar sig igenom det. Hur m¨år du nu? Du verkar ha rätt inställning och ser framåt härligt.

• sydney

Sushikatten. jag är yr och mör, har lite ont i magen. Ska vara hemma från jobbet imorgon också. På torsdag behöver  jag nog jobba och sedan på fredag ska jag vara ledig. Vi ska till Sthlm i helgen, jag har precis blivit moster till en liten kille som vi måste hälsa på.
    Hur mår du? Är det dags för FET snart?

• mulan

Sydney: Hoppas att det var allt. Det är jobbigt med MF/MA blödningar. Sist blödde jag i 26 dagar innan det var över. Hoppas att du slipper det. Kramar!!!

.?*¨*? VECKA 20 ?*¨*?.
  • Resande

Sydney- hoppas det slutar väldigt fort nu så du inte behöver bli mer yr och få järnbrist. Försök äta järnrik mat tillsammans med c-vitamin så att du håller dig på benen. Kram!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19