• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 17:41:51 följande:
    Hoppas ni kan starta nu och att det löser sig med pengarna
    Tror du det är säkert då?
    Jag har ju rökt i 3 månader ju Gråter
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:42:54 följande:
    Tror du det är säkert då?
    Jag har ju rökt i 3 månader ju Gråter
    Oj har dålig koll på det där med rökning, men ni har väl manlig inferlitet?? Eller minns jag helt felDrömmer
    Milo
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 17:59:55 följande:
    Oj har dålig koll på det där med rökning, men ni har väl manlig inferlitet?? Eller minns jag helt felDrömmer
    Japp...för få spermier
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 18:10:34 följande:
    Japp...för få spermier
    Jag hade nog kört på....... om du har rökt innan och du rökte lite till nu så tror jag inte det spelar någon roll....... men kanske någon annan som är expert på rökning!!
    Behövde du ta något blodprov innan start???
    Milo
  • Vädur 78
    Cånrad skrev 2010-08-25 19:01:03 följande:
    Tack tjejer!!
    så kul med ett litet syskon! Hur mycket kommer det skilja på dem? Har du mått bra under graviditeten?
    Grattis än en gång! Kram
    Milo
  • Finns ingen ledig signatur
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    Grattis vad roligt för er.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:24:16 följande:
    Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?
    Det är nog ingen fara. Tror du kan köra på . Hoppas bara att det löser sig med pengarna. Beklagar sorgen efter din vän. Kramar!!!!!
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    !!!!!!!!!!

Under kan ske och det är tredje gången denna veckan som jag läser om IVF:are som blivit gravida på egen hand .

GRATTIS!!!!!! Underbart!!!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • calcaneus

Tack för vaggis-lugnandet.

Om nästa ÄL kommer en dag senare än den borde så kan min man vara bortrest när vi skall göra FET. Är det något extra papper eller något han skall skriva på om han inte är med? 

• mulan
    calcaneus skrev 2010-08-25 20:50:18 följande:
    Tack för vaggis-lugnandet.

Om nästa ÄL kommer en dag senare än den borde så kan min man vara bortrest när vi skall göra FET. Är det något extra papper eller något han skall skriva på om han inte är med? 
    Ja det är det. På CA:s hemsida finns det en sida om godkännande vid frysåterföring som ska skrivas på och tas med

http://www.fertilitetscentrum.se/assets/files/Samtycke%20tining.pdf

Hoppas att länken fungerar. Men den ska ni ha med oavsett om en av er eller båda är med vid FET
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19