• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Medlemslistan behöver uppdateras!!!!!!

Vi borde tex ha fler CA bebisar än vad den visar

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • FruNaftra

Strawberry - STORT GRATTIS VÄNNEN!! Vad glad jag blir för er skull. En liten tös...vad underbart

Jag har bara testat Crinone och det blev ingen graviditet av det. Men det behövde ju inte ha med Crinone att göra. Jag ska fråga Göran på UL om han verkligen tycker det är värt att byta ut Cronone mot vaggitorierna. Och framför allt VARFÖR de vill prompt att jag ska använda ett nytt läkemedel. Det borde ju ha en medicinsk fördel i sådanna fall....eller?

Ingen mens här än men jag PMS,ar helt sjukt mycket. Ont i ryggen, humör från helvetet, ont i tandköttet, finnar, godissugen. Precis såhär var det innan jag blev gravid. Hade hoppats på att mina symptom skulle lindras efter en graviditet men det är likadant som innan. Hoppas det går över snart för jag retar gallfeber på min stackars man (inklusive svärföräldrarna som är här över helgen) 

• FruNaftra
    mulan skrev 2010-08-29 11:34:23 följande:
    Medlemslistan behöver uppdateras!!!!!!

Vi borde tex ha fler CA bebisar än vad den visar
    Jupp...jag uppdaterade mig själv för ett tag sedan. Såg att jag hade trillat tillbaka i gravid-listan
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-29 11:40:19 följande:
    Strawberry - STORT GRATTIS VÄNNEN!! Vad glad jag blir för er skull. En liten tös...vad underbart

Jag har bara testat Crinone och det blev ingen graviditet av det. Men det behövde ju inte ha med Crinone att göra. Jag ska fråga Göran på UL om han verkligen tycker det är värt att byta ut Cronone mot vaggitorierna. Och framför allt VARFÖR de vill prompt att jag ska använda ett nytt läkemedel. Det borde ju ha en medicinsk fördel i sådanna fall....eller?

Ingen mens här än men jag PMS,ar helt sjukt mycket. Ont i ryggen, humör från helvetet, ont i tandköttet, finnar, godissugen. Precis såhär var det innan jag blev gravid. Hade hoppats på att mina symptom skulle lindras efter en graviditet men det är likadant som innan. Hoppas det går över snart för jag retar gallfeber på min stackars man (inklusive svärföräldrarna som är här över helgen) 
    Jag har ingen PMS alls längre, så skönt att slippa mensvärk Har haft mens 2 ggr nu och hoppas det håller sig så här.......
    Milo min underbara skatt
  • Cånrad
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 19:55:30 följande:
    så kul med ett litet syskon! Hur mycket kommer det skilja på dem? Har du mått bra under graviditeten?
    Grattis än en gång! Kram
    Hej Vädur
    Har mått skit denna gången första gången mådde jag finfint. Det kommer skilja 13 mån på de små liven i feb nästa år!!

Stort tack alla andra

KRAM
  • Vädur 78
    Cånrad skrev 2010-08-29 14:09:26 följande:
    Hej Vädur
    Har mått skit denna gången första gången mådde jag finfint. Det kommer skilja 13 mån på de små liven i feb nästa år!!

Stort tack alla andra

KRAM
    Tänk vad mycket kul de kommer att ha ihop Jobbigt att du mår dåligt men hoppas det går över snart!
    KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Finns ingen ledig signatur
    Strawberry3 skrev 2010-08-29 10:19:13 följande:

Hej alla!

100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

Stort grattis
  • Kulan10

Hej! Tänkte hänga på här. Vi ska påbörja vårt tredje försök på Carlanderska, vi börjar spruta ikväll. Vi gjorde två försök i våras, vid första försöket tog de ut äggen för tidigt och vid andra försöket ville inte vårt fina embryo fastna. Vi har haft problem med att alltför många ägg är omogna. Nu har vi fått byta medicin från Puregon till Menopur. Hoppas att det går bättre denna gången!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19