Inlägg från: Kulan10 |Visa alla inlägg
  • Kulan10

Carlanderskatöserna del 19

Hej! Tänkte hänga på här. Vi ska påbörja vårt tredje försök på Carlanderska, vi börjar spruta ikväll. Vi gjorde två försök i våras, vid första försöket tog de ut äggen för tidigt och vid andra försöket ville inte vårt fina embryo fastna. Vi har haft problem med att alltför många ägg är omogna. Nu har vi fått byta medicin från Puregon till Menopur. Hoppas att det går bättre denna gången!

• Kulan10

Tackar för det varma välkomnandet. Det låter som en bra idé att be om flera VUL. Får se om jag vågar...

I vårt fall var det den mänskliga faktorn som orsakde det för tidiga ägguttaget. De var rädda att jag skulle bli överstimulerad. Dock tog läkaren på sig hela ansvaret och hela kostnaden så vi ska få göra ett extra försök på klinikens bekostnad. I vanlig fall brukar man dela 50/50 på kostnaden om man inte kommer till ET (i alla fall på Carlanderska).

• Kulan10

Längtans Stina: Grattis till plusset!!!

Själv var jag på mitt första VUL igår. Allt såg bra ut hade 8 stora blåsor och några små. Nästa VUL blir på tisdag och sedan blir det äggplock på torsdag eller fredag. Spännande...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19