• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sushikatten

Kulan: Välkommen hit! Det är som du säger svårt att pricka in exakt rätt tid för att äggen är mogna. Det hände oss också vid det andra försöket. Så nu sista gången gjorde vi tre vul innan äggen plockades ut. stå på dig och berätta gärna för dem varför du skulle vija ha fler VUL.

Strawberry: Härligt och massor av gratulationer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cánrad: Började du mår dåligt direkt efter insättningen?

Vinkar till Er andra;))))

• Vädur 78
    Kulan10 skrev 2010-08-29 15:20:19 följande:
    Hej! Tänkte hänga på här. Vi ska påbörja vårt tredje försök på Carlanderska, vi börjar spruta ikväll. Vi gjorde två försök i våras, vid första försöket tog de ut äggen för tidigt och vid andra försöket ville inte vårt fina embryo fastna. Vi har haft problem med att alltför många ägg är omogna. Nu har vi fått byta medicin från Puregon till Menopur. Hoppas att det går bättre denna gången!
    Välkommen hit Lycka till nu Be om extra vul så äggen plockas på rätt dag Hoppas Menopur hjälper bättre!
    KRAM
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra

Kulan10, välkommen till oss :)  Håller tummarna för dig. Nu måste det ju lyckas!

Har en fråga till er som fått äggenuttagna för tidigt. Är det den mänskliga faktorn som ligger bakom det? Man lägger ju ut så helvetiskt mycket pengar. Har CA gjort ett misstag i behandlingen så måste man väl kompenseras på något sätt?

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-29 16:56:30 följande:
    Kulan10, välkommen till oss :)  Håller tummarna för dig. Nu måste det ju lyckas!

Har en fråga till er som fått äggenuttagna för tidigt. Är det den mänskliga faktorn som ligger bakom det? Man lägger ju ut så helvetiskt mycket pengar. Har CA gjort ett misstag i behandlingen så måste man väl kompenseras på något sätt?
    Jag funderade precis på samma sak, plockar de ut äggen för tidigt så borde de väl bekosta en ny omgång????
    Milo min underbara skatt
  • sushikatten

Vädur78: Jag håller med dig men tyvärr så gör det inte det. Fakturan kommer som vanligt. Jag tyckte att det var skit konstigt men kliniken sa aldrig rent ut att det var så. Dock kunde jag räkna ut att det var så. Varje gång jag har plockat ut så har alla äggen blivit befruktade men andra gången var det endast ett av sju som blev det. Läkaren nämnde i förbifarten att det kunde vara så att äggen inte var mogna. Jag bytte kliniken och varit mycket mer på allerten när det gäller vul inför äggplock.

• sushikatten

ps: Jag tycker att absolut att man kan ta upp diskussionen med kompesation. Jag hade en annan klinik då och kände inte att fortsätta där.

• FruNaftra
    sushikatten skrev 2010-08-29 17:12:22 följande:
    Vädur78: Jag håller med dig men tyvärr så gör det inte det. Fakturan kommer som vanligt. Jag tyckte att det var skit konstigt men kliniken sa aldrig rent ut att det var så. Dock kunde jag räkna ut att det var så. Varje gång jag har plockat ut så har alla äggen blivit befruktade men andra gången var det endast ett av sju som blev det. Läkaren nämnde i förbifarten att det kunde vara så att äggen inte var mogna. Jag bytte kliniken och varit mycket mer på allerten när det gäller vul inför äggplock.
    Jag ska ha detta i åtanke och fråga om jag får komma in på fler VUL om det känns som det kan behövas. Tycker 2 känns lite för lite VUL (tror de sa sist att det är så många som göra i regel). FY vad surt att få en faktura på 30 när man kanske inte har fått ett enda befruktat ägg på grund av en miss. Då är det ju oftast inte på tal om att kasta sig in i ett nytt försök utan då får man leva på ärtsoppa och blodpudding ett bra tag så man får in nya pengar. Urs.....
  • sushikatten
    FruNaftra skrev 2010-08-29 17:16:33 följande:
    Jag ska ha detta i åtanke och fråga om jag får komma in på fler VUL om det känns som det kan behövas. Tycker 2 känns lite för lite VUL (tror de sa sist att det är så många som göra i regel). FY vad surt att få en faktura på 30 när man kanske inte har fått ett enda befruktat ägg på grund av en miss. Då är det ju oftast inte på tal om att kasta sig in i ett nytt försök utan då får man leva på ärtsoppa och blodpudding ett bra tag så man får in nya pengar. Urs.....
    Hade jag haft en like knapp så hade jag tryckt på den. Håller fullständigt med och jag tycker att det är viktigt att vi ställer krav. Samtidigt är vi ofta en situation att man kanske precis då orkar ta tag i det. Jag tycker absolut att du kan kräva fler vul om det visar olika storlekar och de är osäkra.

Vi får använda oss av lite girlpower!
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-29 17:16:33 följande:
    Jag fick ju bara göra ett vul på korta metoden. De gör väl sprutdag 6 och 9 i vanliga fall men Göran tyckte vi kunde hoppa över det första eftersom jag kört med Gonal f innan och eftersom vi har 22 mil till Göteborg och när jag var där på vul så var det helt klart så det gick nog fortare än vad de tänkt sig.... men det gick ju bra i alla fall
    Milo min underbara skatt
  • Kulan10

Tackar för det varma välkomnandet. Det låter som en bra idé att be om flera VUL. Får se om jag vågar...

I vårt fall var det den mänskliga faktorn som orsakde det för tidiga ägguttaget. De var rädda att jag skulle bli överstimulerad. Dock tog läkaren på sig hela ansvaret och hela kostnaden så vi ska få göra ett extra försök på klinikens bekostnad. I vanlig fall brukar man dela 50/50 på kostnaden om man inte kommer till ET (i alla fall på Carlanderska).

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19