• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 11:11:20 följande:
    Vad roligt at nti börjar bli sugna  
    Ni kommer nog behöva läkarsamtal innan varje försök. Jag ringde bara CA och fick en tid på de sa att läkaren skulle ringa upp mig. Så jag har inte ens behövt åka in.
    Då kanske det är bra att ringa en stund innan man tänker köra igång då Tänkte det bara var samtal innan IVF och inte vid FET.
    Ja vi är sugna, man vet ju inte hur lång tid det tar, ingen mening med att vänta
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-28 11:20:14 följande:
    Då kanske det är bra att ringa en stund innan man tänker köra igång då Tänkte det bara var samtal innan IVF och inte vid FET.
    Ja vi är sugna, man vet ju inte hur lång tid det tar, ingen mening med att vänta
    Hör av dig så ni kan ha samtalet så fort som möjligt så det är avklarat liksom Jag är inte 100 på om det ska vara ett läkarsamtal inför FET faktiskt ... men det kan de ju svara på om du ringer. Tänk vad snabbt mna själv glömmer......

Hoppas det tar sig direkt. Det vore ju enormt skönt!
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 11:49:04 följande:
    Hör av dig så ni kan ha samtalet så fort som möjligt så det är avklarat liksom Jag är inte 100 på om det ska vara ett läkarsamtal inför FET faktiskt ... men det kan de ju svara på om du ringer. Tänk vad snabbt mna själv glömmer......

Hoppas det tar sig direkt. Det vore ju enormt skönt!
    Ja efter 4 IVF behandlingar så hoppas man ju att man kan lyckas med FET Men finns ju inga garantier, sen ska det klara upptining oxå ju....
    Ja jag ringer i början av oktober och hör med dem.
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra

Vadur. Nu ska du klara det. FAKTISKT!!!    Världens sötaste bebis ska du få. Det har jag bestämt!
    Håll oss underrättade

Det är väl inte varje dag man säger det här men SNÄLLA tant mensen, kan du komma nu???
    Snälla snälla snälla!!???

• sydney

sushikatten: grattis till ruvning! Ska hålla tummarna. Och det låter ju kanon med en toppen blastis. när är testdag?

Vädur & FruNaftra: kul att vara på gång/ha planer på syskon. Förstår er att ni sätter fart ganska fort efter nr 1 eftersom man aldrig vet hur lång tid det tar... men hoppas ni lyckas direkt! Håller med FruNaftra, inte ofta man vill att mensen ska dyka upp, jag väntar också på min inför FET men det tar nog säkert 3 veckor till.

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 18:24:11 följande:
    Vadur. Nu ska du klara det. FAKTISKT!!!    Världens sötaste bebis ska du få. Det har jag bestämt!
    Håll oss underrättade

Det är väl inte varje dag man säger det här men SNÄLLA tant mensen, kan du komma nu???
    Snälla snälla snälla!!???
    Tack söta du Hoppas det går smidigt för er oxå och att det tar sig på första försöket
    Ja när man ska starta så längtar man verkligen efter mensen...... Hoppas den kommer NU...
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-08-28 20:10:02 följande:
    sushikatten: grattis till ruvning! Ska hålla tummarna. Och det låter ju kanon med en toppen blastis. när är testdag?

Vädur & FruNaftra: kul att vara på gång/ha planer på syskon. Förstår er att ni sätter fart ganska fort efter nr 1 eftersom man aldrig vet hur lång tid det tar... men hoppas ni lyckas direkt! Håller med FruNaftra, inte ofta man vill att mensen ska dyka upp, jag väntar också på min inför FET men det tar nog säkert 3 veckor till.
    Jo man känner sig ganska tvungen att starta fort igen, vet att jag bara skulle ångra mig om det tar tid..... och blir det tätt så blir det säkert jobbigt men ingen kommer vara lyckligare än vi ändå
    Milo min underbara skatt
  • Strawberry3

Hej alla!

100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

• Vädur 78
    Strawberry3 skrev 2010-08-29 10:19:13 följande:

Hej alla!

100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

Stort GRATTIS till tjejen! Härligt att det gick hela vägen med ett ägg Njut nu Massa kramar
    Milo min underbara skatt
  • mulan
    Strawberry3 skrev 2010-08-29 10:19:13 följande:

Hej alla!

Ett stort stort GRATTIS !!!!!!! Visst sker Mirakel . Hoppas ni mår bra hela familjen!

Jag har tagit vagiatorer vid alla mina försök. Med blandat resultat, men denna gången tar jag oxå trombyl och det verkar ju fungera för mig
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19