• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra

Cotton, klart du ska tänka positivt!
    Hoppas du får en bra BM/läkare som gör VUL. Tyvärr fick vi en riktig surkärring som bara ville göra sitt jobb på snabbaste möjliga sätt och sen sparka ut oss med huvudet före. Fan...jag är fortfarande förbannad på människan.

• mulan

*längtar efter en höst med många nya Plus i tråden*

.?*¨*? VECKA 21 ?*¨*?.
  • sydney

Var hos distansläkaren idag, och inget kvar av MA. nu får jag vänta in nästa mens som han trodde skulle komma om 3-4 veckor och sedan blir det FET efter den. CA ordinerar om det blir ostimulerat eller stimulerat så får se vad de säger. HB fortfarande lite lågt så jag fortsätter knapra järntabletter och hoppas det blir bättre snart.

cotton. Spännande med RUL. Förstår din oro men det går säkert bra, du har ju kommit en bra bit på vägen!

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-08-23 17:22:21 följande:
    Var hos distansläkaren idag, och inget kvar av MA. nu får jag vänta in nästa mens som han trodde skulle komma om 3-4 veckor och sedan blir det FET efter den. CA ordinerar om det blir ostimulerat eller stimulerat så får se vad de säger. HB fortfarande lite lågt så jag fortsätter knapra järntabletter och hoppas det blir bättre snart.

cotton. Spännande med RUL. Förstår din oro men det går säkert bra, du har ju kommit en bra bit på vägen!
    Vad skönt! Då håller vi tummarna för FET! KRAM
    Milo
  • sushikatten

Calcaneus: Tolv i frysen är inte helt fel. Helt otroligt! Gick alla på långtidsodling. Alltså blastisar. Och precis som du säger någon bör ju fastna. Det skulle vara helt osannolikt att det inte fungerade med någon av dem.

Sydney: det blir antagligen FET slutet på veckan.  Jag längtar men med lite blandade känslor. Det är ju den värsta perioden. Jag förstår att du vill komma igång så snart som möjligt. Vad har kliniken sagt. Hur länge behöver du vänta?

Cotton: Underbart att ha kommit så långt. Det är klart att det ska gå bra. Försöker själv få till lite positivt tänkande. Det är nog lika bra och onödigt att oroa sig, men förstår dig givetvis.

Vinkar tillER andra;)))

• cotton

12 eskimåer i frysen! Jösses, det är ju ett fotbollslag med avbytare! Vilka härlig odds!   Säger som övriga, att det inte skulle lyckas känns ofantligt osannolikt faktiskt.

Sydney, skönt att allt kommit ut och att ni kan börja försöka igen!

Sushikatten, är det redan dags för din FET? Å vad härligt att köra igång. Antar att ni ändå haft en bitterljuv längtan efter hösten.

Tack alla för era fina ord. Min oro inför vårt RUL känns så liten jämförelse mer längtan efter plus. Vet ju precis hur den längtan överskuggar alla andra känslor. Jag vill se många plus och kunna lugna alla er inför era RUL senare i vinter.

*kramar om*

• calcaneus

Tack för glada tillrop om alla eskimåer och hoppet om sushi hela graviditeten. 

Jag börjar oroa mig för vaggisarna. Verkar kletigt och jag som inte lärt mig trivas med tampong ens... Några fler tips än trosskydd?

Visst är det så att jag skall ringa distansgyn när jag får omslag på ÄL-stickan? Jag satt på en underbar ö i Trosa skärgård före midsommar när jag ringde om hur det skulle gå till så jag blir osäker...

Kisen okt -07 "hemgjord"
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-08-24 21:33:39 följande:

Jag börjar oroa mig för vaggisarna. Verkar kletigt och jag som inte lärt mig trivas med tampong ens... Några fler tips än trosskydd?

Visst är det så att jag skall ringa distansgyn när jag får omslag på ÄL-stickan? Jag satt på en underbar ö i Trosa skärgård före midsommar när jag ringde om hur det skulle gå till så jag blir osäker...
    Så glad att jag slapp de där vaggisarna. Jag har bara använt gelen och då var det bara att duscha efteråt och få bort det som rann ut. Sen var man freesch Tyst

Varför är det så att vissa på CA får gel och vissa får vaggisar?

Jag har egentligen ingen aning vem du ska ringa om du får omslag men är det inte liten omväg att ringa distansgyn för sånt. Är det inte bara att ringa CA och boka in tid för återföring direkt?
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-08-24 21:33:39 följande:

Trosskydd är det bästa tipset, för om du glömmer de går inte trosorna få rena. Blir som stearin i trosorna. Vaggisarna känner du inte när du fört in dom. De är så små.
    Japp du ska ringa gyn när du får omslag. Han vill ha in dig på VUL innan.
    Nu ska du äntligen bli ruvare snart . Håller tummarna!!!
    .?*¨*? VECKA 21 ?*¨*?.
  • Fylgja

Hej på er allihop,

Jag har haft ett långt uppehåll från FL och försökt koppla bort alla tankar på "barnalstrande". Hoppades på en lugn och skön sommar och att möta hösten utvilad. Nu blev det inte riktigt så, men hösten är ju här iallafall och vi tänkta sätta igång med nya FET.

....men så är Pergotime slut i hela Sverige...  Jag kan slå mig själv i huvudet för att jag var så dum och inte hämtade ut dem direkt jag fick dem utskrivna i juni, men men. Gjort är gjort.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Pergotime var ju det nya alternativ jag fick eftersom jag hade så mycket biverkningar av Progynon att Carlanderska inte ville att jag skulle fortsätta med dem. Igår när jag fick reda på det här kände jag att jaha, men då får jag väl köra det iallafall och må dåligt. Men min man vill inte vara med om det och jag känner att jag måste respektera det. Mitt mående påverkar ju oss båda.

Hursomhelst - otroligt segt om jag måste vänta ett par månader till på att göra nya försök. Det finns värre saker, jag vet - men det känns blä iallafall..

Ska försöka läsa ikapp inläggen så fort jag hunnit få lite ordning på allt jobb som hopat sig över sommaren - men hoppas ni har det så bra ni kan allihop!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19