• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-14 16:43:38 följande:
    Kul att se er också
    Hur går det på er front? Uppdatera mig!

När räknas det som att man slutar amma? Jag slutade väl egentligen för över en månad sedan....men så har jag fått amma henne några enstaka gånger sedan dess. Vill verkligen inte köra igång för tidigt om det finns en risk med det.

Det blir full IVF denna gång. Alla eskimåer är slut...buhu....
    Vi fick en liten Milo i maj. Planen är att starta syskonförsök tidigast i november. Har en blastocyst i frysen som vi hoppas på annars blir det behandling i vår sen.
    Ring och prata med dem så får du ju riktiga svar
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-08-14 16:50:07 följande:
    FruNaftra: hejsan och välkommen tillbaka . Kul att se dig och kul att ni funderar på syskonförsök
    Jag funderar redan på syskonförsök och har inte fått första ännu . Galen jag vet
    Kramar!!!
    I denna världen är det ju så.....
    Milo 20100502
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-08-14 16:55:41 följande:
    I denna världen är det ju så.....
    Ja så är det . Men om 1 år kanske vi funderar mer allvarligt på syskonförsök
    .?*¨*? VECKA 20 ?*¨*?.
  • FruNaftra

Jag vill minnas att jag har varit här inne och snurrat för några månader sedan och sett hur det går för er. Men som föräldraledig har man minne som en guldfisk

Milo, vilket vackert namn! Och tänk...snart är ni inne i den där utevcklingsfasen när man märker något nytt nästan varje dag Härligt. Och det är ju skönt att du redan har en blasto i frysen som väntar på er.

Vad dumt att jag inte kände till att man inte kunde försöka förrän 3 månader efter amningsslut. Då hade jag inte slarvat den sista månaden och ammat av ren lathet (jag i ett nötskal). Jag ringer CA på måndag och hör med dom om hur vi ska gå tillväga. Spännande

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-14 18:17:40 följande:
    Jag vill minnas att jag har varit här inne och snurrat för några månader sedan och sett hur det går för er. Men som föräldraledig har man minne som en guldfisk

Milo, vilket vackert namn! Och tänk...snart är ni inne i den där utevcklingsfasen när man märker något nytt nästan varje dag Härligt. Och det är ju skönt att du redan har en blasto i frysen som väntar på er.

Vad dumt att jag inte kände till att man inte kunde försöka förrän 3 månader efter amningsslut. Då hade jag inte slarvat den sista månaden och ammat av ren lathet (jag i ett nötskal). Jag ringer CA på måndag och hör med dom om hur vi ska gå tillväga. Spännande
    Milo är fint, betyder efterlängtad kärlek och det stämmer ju så bra
    Ja det är skönt att ha en i frysen,första gången som vi fått något i frysen, men sen ska det ju klara upptiningen!

Hör av dig på måndag om vad de sa på CA

KRAM 
    Milo 20100502
  • FruNaftra

Efterlängtad kärlek..åh så vackert. Precis vad det är också.
    Klart den klarar upptining. 90% gör ju det. Rent statistsikt så ligger du väldigt bra till

Nu har jag testat med ÄL-sticka för dagen, neg...tror jag (billig skit), dag 15 från första mensdag...så det borde hända något snart. Hmm...väcker en massa gamla känslor av att sitta och fumla med de där stickorna igen, räkna sekunderna. Både jobbigt och roligt på samma gång.

Självklart är ni bland de första som får reda på vad CA sa på måndag Gud vad jag längtar!!!

• mulan
    FruNaftra skrev 2010-08-15 10:36:26 följande:
    Efterlängtad kärlek..åh så vackert. Precis vad det är också.
    Klart den klarar upptining. 90% gör ju det. Rent statistsikt så ligger du väldigt bra till

Nu har jag testat med ÄL-sticka för dagen, neg...tror jag (billig skit), dag 15 från första mensdag...så det borde hända något snart. Hmm...väcker en massa gamla känslor av att sitta och fumla med de där stickorna igen, räkna sekunderna. Både jobbigt och roligt på samma gång.

Självklart är ni bland de första som får reda på vad CA sa på måndag Gud vad jag längtar!!!
    Kolla datumet på stickorna bara så du inte haft dom liggande för länge om de är inhandlade sen innan.

På ÄL test vågar jag bara köpa CB digital. Köpte apotekets en gång men tyckte att svaret var för otydligt. På CB digital får man ju svaret svart på vitt. Däremot på gravtest köper jag även billiga stickor
    .?*¨*? VECKA 20 ?*¨*?.
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-08-15 10:40:52 följande:
    Kolla datumet på stickorna bara så du inte haft dom liggande för länge om de är inhandlade sen innan.

På ÄL test vågar jag bara köpa CB digital. Köpte apotekets en gång men tyckte att svaret var för otydligt. På CB digital får man ju svaret svart på vitt. Däremot på gravtest köper jag även billiga stickor
    Jag beställde ÄL stickorna från testlagret precis nu i dagarna så det är ingen fara. Jag stod och tittade på CB digital men ångrade mig snabbt när jag insåg att 7 stickor faktiskt kostar 250 spänn....boom tjackalack nej tack. Beställde 28 billigare tester för samma peng. Hade vi kunnat bli gravida naturlig väg så hade det varit lite mer noga med ÄL tester men nu vet man bättre. Kör även som du med billigare gravtest, men det slutliga testet (för att bekräfta graviditet/icke graviditet) kör jag med ett ordentligt CB Digital test.

Tänk hur mycket pengar man har lagt på ÄL tester och gravtest genom åren. Sjuuuukt mycket. Någon jävel är stenrik på vår bekostnad. Var så god!
  • Finns ingen ledig signatur
    FruNaftra skrev 2010-08-15 11:10:56 följande:
    Jag beställde ÄL stickorna från testlagret precis nu i dagarna så det är ingen fara. Jag stod och tittade på CB digital men ångrade mig snabbt när jag insåg att 7 stickor faktiskt kostar 250 spänn....boom tjackalack nej tack. Beställde 28 billigare tester för samma peng. Hade vi kunnat bli gravida naturlig väg så hade det varit lite mer noga med ÄL tester men nu vet man bättre. Kör även som du med billigare gravtest, men det slutliga testet (för att bekräfta graviditet/icke graviditet) kör jag med ett ordentligt CB Digital test.

Tänk hur mycket pengar man har lagt på ÄL tester och gravtest genom åren. Sjuuuukt mycket. Någon jävel är stenrik på vår bekostnad. Var så god!
    Ja det känns verkligen skönt att inte behöva ora sig för var man skall lägga sin pengar   Men när allt är klart är det värt varenda KR.Skrattande
  • FruNaftra

Sådär, nu har jag pratat med BM och bokat in tid för samtal med Göran nästa vecka på onsdag. Jag kommer förmodligen få ta ett blodprov där de ser om kroppen är redo för IVF. Vi får se vad han säger. BM vågade inte säga något om när det kunde vara dags att köra igång utan det är väl upp till Göran och resultatet på blodprovet. Spännande

Guuud vad skönt att jag vet var jag ska stoppa de där 30 000 som ligger drällandes hemma. Jag var ju så orlig för det

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19