• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sydney

Finns ingen ledig signatur: Grattis! Vilka glada nyheter. Och vad kul att du får se dem igen om bara 2 veckor.
    Hoppas du är lugnare nu och kan njuta av att DU FAKTISKT ÄR GRAVID!

Jag hoppas jag snart börjar blöda på riktigt. jag har haft röda flytningar några dagar och nyss var det klarrött blod på pappret. Det är väl enda gången man går och väntar på en blödning...

• Finns ingen ledig signatur
    sydney skrev 2010-08-12 13:07:11 följande:
    Finns ingen ledig signatur: Grattis! Vilka glada nyheter. Och vad kul att du får se dem igen om bara 2 veckor.
    Hoppas du är lugnare nu och kan njuta av att DU FAKTISKT ÄR GRAVID!

Jag hoppas jag snart börjar blöda på riktigt. jag har haft röda flytningar några dagar och nyss var det klarrött blod på pappret. Det är väl enda gången man går och väntar på en blödning...
    Hoppas din blödning kommer snart då..... Jobbig väntan

Ja nu vågar jag känna mig lite mer positiv
  • Glittran

Bara en kommentar om det blir aktuellt för någon här: Inför syskonförsök är det viktigt att prolaktinnivåerna gått ner efter avslutad amning (tar ca tre månader). "Få igång" kroppen är inte helt nödv, om kroppen inte normalt sett är regelbunden.  (Jag har inte haft en "riktig" menstruation sedan juli 2007, innan jag blev gravid första gången!) Fast då går ju av natuliga skäl ostim. FET bort.

• Vädur 78
    Glittran skrev 2010-08-13 12:30:49 följande:
    Bara en kommentar om det blir aktuellt för någon här: Inför syskonförsök är det viktigt att prolaktinnivåerna gått ner efter avslutad amning (tar ca tre månader). "Få igång" kroppen är inte helt nödv, om kroppen inte normalt sett är regelbunden.  (Jag har inte haft en "riktig" menstruation sedan juli 2007, innan jag blev gravid första gången!) Fast då går ju av natuliga skäl ostim. FET bort.
    Tack för svaret Mailade CA häromdagen och de sa att man skulle lagt ner amningen, fått igång mensen och känna sig redo.
    Amningen fungerade ju inte för mig så jag pumpade ut till mitten av juni så det är snart 2 månader sen jag slutade.
    Det är så svårt när man ska starta eftersom man inte vet hur lång tid det tar..... om det överhuvud taget kommer fungera en gång till men hoppas så att det kommer göra det! 
    Milo 20100502
  • FruNaftra

Heeeeej tjejer. Guess what....I'm back!
    Hur är det med er allihopa? Berätta berätta berätta!!! 

Hoppas ni har haft en bra sommar. Här njuts det för fullt. Lilla Ella växer och frodas. Hon är 6 månader nu på måndag. En riktig glad, social och okomplicerad tjej. Älskar att leka tittut-lekar och läsa tidningen (eller ja...riva sönder den).Full fart i gåstolen är det också. Världens bästa uppfinning om jag får säga dte själv.

Min mens har kommit tillbaka och vi längtar så enormt efter ett syskon så nu planeras det för fullt. Gäller bara att hosta upp pengar först, men det ska nog gå på något sätt. Vi vill gärna köra igång med IVF,en nu när jag är hemma med Ella, så man slipper kombinera föräldraliv med IVF och jobb på en och samma gång. Vad tror ni om det?

Säger CA att man måste vänta 3 månader efter första mensen innan man kör igång med IV? Men så länge orkar vi ju inte vänta. Jag har fått tillbaka mensen nu iallafall. Och amningen slutade jag precis helt med. Testar med ÄL-stickor för att få koll på ÄL. Borde få stegring nu i dagarna...hoppas jag.

KRAM!!

• Strawberry3
    FruNaftra skrev 2010-08-14 10:58:18 följande:

Hoppas ni har haft en bra sommar. Här njuts det för fullt. Lilla Ella växer och frodas. Hon är 6 månader nu på måndag. En riktig glad, social och okomplicerad tjej. Älskar att leka tittut-lekar och läsa tidningen (eller ja...riva sönder den).Full fart i gåstolen är det också. Världens bästa uppfinning om jag får säga dte själv.

Min mens har kommit tillbaka och vi längtar så enormt efter ett syskon så nu planeras det för fullt. Gäller bara att hosta upp pengar först, men det ska nog gå på något sätt. Vi vill gärna köra igång med IVF,en nu när jag är hemma med Ella, så man slipper kombinera föräldraliv med IVF och jobb på en och samma gång. Vad tror ni om det?

Säger CA att man måste vänta 3 månader efter första mensen innan man kör igång med IV? Men så länge orkar vi ju inte vänta. Jag har fått tillbaka mensen nu iallafall. Och amningen slutade jag precis helt med. Testar med ÄL-stickor för att få koll på ÄL. Borde få stegring nu i dagarna...hoppas jag.

KRAM!!
    Hej Naftra, kul o se dig igen! Härligt att höra om din lilla tös! Det är ungefär tre månader efter avslutad amning som gäller, endel får ju aldrig regelbunden mens. Man kan också be dem ta prov på prolaktinnivån,för det är den som måste ner efter amning (kan bli MF och skit annars).
  • Finns ingen ledig signatur

KRAM!!
    Välkommen tillbaka, kul att få en uppdatering.
    Stressa  inte igång för tidigt bara så att det inte går åt pipan för det, det är inte värt det........
  • Vädur 78

KRAM!!
    Kul att se dig Kul med syskonförsök, är oxå sugen
    jag mailade dem häromdagen men då skrev de inget om 3 mån.....
    Har du i frysen eller blir det hel behandling??
    KRAM
    Milo 20100502
  • FruNaftra

Kul att se er också
    Hur går det på er front? Uppdatera mig!

När räknas det som att man slutar amma? Jag slutade väl egentligen för över en månad sedan....men så har jag fått amma henne några enstaka gånger sedan dess. Vill verkligen inte köra igång för tidigt om det finns en risk med det.

Det blir full IVF denna gång. Alla eskimåer är slut...buhu....

• mulan

FruNaftra: hejsan och välkommen tillbaka . Kul att se dig och kul att ni funderar på syskonförsök
    Jag funderar redan på syskonförsök och har inte fått första ännu . Galen jag vet
    Kramar!!!

.?*¨*? VECKA 20 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19