• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Kryddan: Har förstått att många behöver pergitime nu. Så typiskt att det är slut. Hoppas att de snart får fram fler. Kramar!!!!!

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • sydney

Kryddan71: Nej, fy vad orättvist att ni ska behöva vänta några månader bara för att medicinen är slut. Gör du FET i stimulerad cykel eller varför används pergotime? Jag är ny när det gäller FET. Förstår att du är frustrerad över att vänta ytterligare för att komma igång, det är ju en enda evig lång väntan det här.

Sushikatten: Vet du när FET blir nu? Jag ska invänta mensen som borde komma om 3-4 veckor sen gör jag FET på ÄL som förhoppningsvis kommer. Vet ju inte när mensen kommer efter MA men hoppas att den inte börjar strula och bli väldigt försenad.

• cotton

Jag tror jag har några puregon-ampuller kvar hemma, men det är absolut inte mycket. Men det är väl ingen brist på denna medicin.

Men jag känner med er som måste vänta ytterligare! Vet ju hur man känner, då känns varje extra dag som ett oöverkomligt hinder. Jag tänker på er!

• Skrippo
    Fylgja skrev 2010-08-25 13:17:21 följande:
    Hej på er allihop,

Jag har haft ett långt uppehåll från FL och försökt koppla bort alla tankar på "barnalstrande". Hoppades på en lugn och skön sommar och att möta hösten utvilad. Nu blev det inte riktigt så, men hösten är ju här iallafall och vi tänkta sätta igång med nya FET.

....men så är Pergotime slut i hela Sverige...  Jag kan slå mig själv i huvudet för att jag var så dum och inte hämtade ut dem direkt jag fick dem utskrivna i juni, men men. Gjort är gjort.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Pergotime var ju det nya alternativ jag fick eftersom jag hade så mycket biverkningar av Progynon att Carlanderska inte ville att jag skulle fortsätta med dem. Igår när jag fick reda på det här kände jag att jaha, men då får jag väl köra det iallafall och må dåligt. Men min man vill inte vara med om det och jag känner att jag måste respektera det. Mitt mående påverkar ju oss båda.

Hursomhelst - otroligt segt om jag måste vänta ett par månader till på att göra nya försök. Det finns värre saker, jag vet - men det känns blä iallafall..

Ska försöka läsa ikapp inläggen så fort jag hunnit få lite ordning på allt jobb som hopat sig över sommaren - men hoppas ni har det så bra ni kan allihop!
    Hej på dig!

Det kan va så att jag har några askar pergotime kvar hemma men jag vet inte om bäst före gått ut. Ska jag kolla?
  • FruNaftra

Kryddan, gud vad trist Kram!

Nu har jag pratat med Göran och han tycker jag kan köra igång direkt om vi vill. Jag slipper spraya och kan börja ta sprutorna direkt, dag 2. Vilket är typ när som helst. Och vi saknar 10 000 kr så tyvärr går det nog inte att köra igång riktigt än, om vi inte lånar......surt. Vi trodde vår  bil skulle vara såld vid det här laget och att pengarna skulle ligga redo på bordet....men folk är väl inte så köpsugna än.

Får avvakta tills finansieringen är klar. Jävla skit!

• FruNaftra

Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?

• Cånrad

Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!

• FruNaftra

Men gud Cånrad, vad roligt!
    STORT grattis
    Klart vi inte tar illa upp (eller ja...jag kan inte tala för alla andra men detta är min spontana åsikt iallafall). Vi stöttar varandra i vått och torrt

KRAMKRAM!!

• Vädur 78
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    Grattis! Vad härligt!!! KRAM
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:24:16 följande:
    Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?
    Hoppas ni kan starta nu och att det löser sig med pengarna
    Milo
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19