Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Hej!

Är på väg in i den här karusellen, har en son som kom till på vanligt sätt men efter ganska många försök och nu vill vi ha syskon. Det visar sig att det är ont om spermier och de är dåliga så min gynekolog tyckte inte det var någon idé med något annat än IVF med tanke på vår ålder, jag är 37. 
    Vi kommer göra det hela på distans så vi slipper åka till Göteborg så många gånger, är det någon som har erfarenhet av detta? 
    Jag skall genomgå behandling med antagonist, alltså korta programmet. På grund av gynekologens semesterplaner kommer vi inte börja förrän i slutet av april vilket passar oss bra men det är såklart lite otåligt att vänta.
  • calcaneus
    Släggan skrev 2010-03-22 11:14:03 följande:
    Hej Calcaneus -Hälbenet :) vilket roligt namn Vi går på CA på distans. Har ett barn sedan innan och eftersom vi inte får till 2:an så rekommenderade vår gynekolog Göteborg. Vi gjorde IVF under hösten, vilket tyvärr slutade i MA. Upplevde det som väldigt smidigt att sköta rutinkontroller, VUL och liknande hemma och sedan åka till Göteborg vid två tillfällen.  Äggplock och återförande.( vi har ca 15 mil att åka) Det gick fort med kommunikationen mellan vår gynekolog och CA och de var bra pålästa när vi kom till CA. Körde korta programmet i höstas och så även nu.... Tog min äggmognadsspruta igår kväll så nu hoppas jag det blir lite aktivitet i magen :)
    Det var värst, det låter som om vi har ganska många gemensamma nämnare. Vet ni varför det går trögt? Håller tummarna!
    Jag var hos "hemmagynekologen" idag och fick recepten och en genomgång av sprutan (Gonal F). Även om det är en månad kvar känns det ju bra att veta vad som gäller och försöka läsa på lite om de olika läkemedlen. Tänkte i alla fall vänta med att hämta ut dem, jag menar, vi har ju fått ett barn trots spermiekvaliteten och hoppet lär ju vara det sista som överger människan{#lang_emotions_cool}
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-03-22 16:59:22 följande:
    Ett tips. Vänta inte för länge med att hämta ut sprutan. De har hänt mig att det varit slut på apoteket.
    Tack, jag skall inte dra på det för länge. Jobbar på ett sjukhus där jag hoppas att apoteket är välförsett om det kniper men man vill ju inte riskera något... Men jag skall vänta på nästa mens bara, sedan så!
    Jag har läst recepten som om de vore en ny pryl jag köpt efter att ha letat och valt, typ som när man (jag i alla fall) köpt ny mobil eller något liknande. {#lang_emotions_dreamer} Känner mig lite fånig.
    Har haft semester och VABat sedan vi bestämde oss för detta men i morgon skall jag jobba. Jag tänker berätta för alla som gitter höra vad som är på gång. Jobbar på ett ställe med bra stämning, hoppas få förståelse för att jag kommer behöva komma sent och vara borta några gånger med kort varsel.
  • calcaneus
    Släggan skrev 2010-03-22 16:54:18 följande:
    Calcaneus: varför jag inte blivit gravid igen har de ingen bra förklaring till. Inga hittade fel på ngn av oss, det vill sig bara inte. Verkar som det var en lyckoträff första gången....för 6 år sedan.... Tack för era tummar och lyckönskningar!
    Låter jobbigt! Jag är lättad över att de vet vad problemet är, inbillar mig att det gör det lättare att genomföra behandlingen utan att det sliter för mycket på själen... Som sagt, tummarna hålls!
  • calcaneus
    Släggan skrev 2010-03-26 19:04:23 följande:
    Tack för alla uppmuntrande ord. Vi har inte riktigt landat än...får ta en riktig funderare på hur vi ska gå vidare. Just nu känns det som vi gör ett uppehåll och läter kropp och hormorn nivåer återgå till normalt. Kanske ett till försök i höst. Jag kommer kolla in ibland för att se hur det går för er andra. kram
    Hoppas du kommer i balans fort och att ni tar rätt beslut för er!
    (Du är den enda som kommenterat hälbenet )
  • calcaneus

Ipren skall man visst vara försiktig med om man är/vill bli gravid, men jag kan rekommendera en ipren OCH en alvedon mot mjölkstockning NÄR den dagen kommer. Grattis till plussen!

• calcaneus

Mulan: fick du mitt svar förut? Jag känner mig lite fumlig här på FL och vet inte om jag lyckades skicka det åt skogen?

• calcaneus

Mulan: Nu har jag gjort ett nytt försök att inboxa tillbaka!

Jag har sprutorna hemma men räknar inte med att börja förrän kring den 22:a. Jag har öppnat och tittat på en i alla fall...
    Håller tummarna och beklagar!
  • calcaneus

Kul att många är på, håller tummarna!

Jag kanske skall be att få bli insatt i listan? Räknar med att starta med sprutorna för korta metoden i slutet av nästa vecka. Det är vårt första IVF-försök för att få syskon till sonen som är 2½.
  • calcaneus

Tack! Nu känner jag mig som en i gänget!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19