• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Ninni: Jag passar på att gratta även här. Underbara nyheter!

Kram till er övriga också!

• NinniNinna

Inser att jag missade att tacka för grattishälsningarna i går, så nu säger jag tack till er alla. Det värmer!

Bettan: åhhh vad mysigt det låter! När får ni ta hem honom? Jag har förstått att du är en van hundägare, har du några tips till ev. nya hundägare? Det känns som en jungel där ute...

Mojutten: ja, när man har varit i den här svängen så här länge så är det lätt att tappa hoppet... men jag håller tummarna!

Jemema: kul att se dig igen! Hur är det med dig?

• BettanB

Hej, alla.

mojutten: Vi är lite småhemliga än så länge vad gäller ras, men det kommer nog.

NN: Tänk efter rejält vad det är för typ av hund ni vill ha och vad ni vill kunna göra tillsammans; läs sen noga på på olika raser. Fråga er runt etc. Och tänk efter ordentligt innan ni bestämmer er för en ras. Man skall INTE kolla valpar innan man har en tanke, för alla valpar är sjukt söta. DET är mitt bästa tips.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Klipper och klistrar in här med:
    Hmm... Känner att det börjar bli dags att berätta en sak. Jag är gravid och var idag på första vul:et på SU. Fick en underbar läkare (dr BE). Tyvärr har jag blött en del sen ultraljudet och måste erkänna att det skrämmer mig rejält.
    Ultraljudet gick bra i övrigt. Och dr BE var väldigt tydlig med att jag skulle höja mitt levaxin för 3,3 (som jag mätte för 2v sen) är på tok för högt. Jag gillar dr BE. Önskar att jag alltid hade träffat henne istf den andra tomten.
    Så nu återgår jag till soffan där jag legat hela eftermiddagen.

Sorg i BettanMansion.
  • icka76

Bettan: Åh, vilka underbara nyheter. Gud vad glad jag blir för er skull och jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gången. Det var ju dr. BE som satte igång hela mf-utredningen för oss samt skrev ut trombyl när de andra vägrade. Hon är helt underbar. Vilken vecka har du kommit till? Om VULet gick bra så är det säkert bara slemhinnorna som inte tyckte om undersökningen. Är detta första graviditeten med levaxin? Äter du även prednisolon nu?

• BettanB

Tack.

icka: Ja, hon var kanonbra. Lyssnade ordentligt, var varm och empatisk utan att vara "too much". Och väldigt bekymrad när jag började blöda; fick lägga mig på en brits och vila ½h efteråt. Är i v7+0 enligt mens och 6+3 enligt äl. Så än är det lååångt kvar innan vi kan ropa hej. Och inga mer vul får vi heller, för nu är det ju semesterdags... *stressad*

Sorg i BettanMansion.
  • icka76

Bettan: Skit med semestertider. Kan du inte boka in ett privat VUL på Carlanderska eller nått. Vi var på Mamma Mia i torsdags för ett privat Köns-UL, de var jättebra. Nu vet jag inte vad de har för tider under semestern men iom att de är privata kanske de är mer flexiba och måna om sina patienter.

• BettanB

icka: Får fundera. Kan kanske boka privat hos Barth igen som jag gjorde... öh... förrförrförra graviditeten. Eller vilken det nu var. *suckar*

En fundering; skall ju ta prog nu till kvällen: skall jag ändå ta den fram om jag blöder. Kanske bättre andra vägen då? Eller så spelar det ingen roll.... Hmm..

Hoppas bara blodet är borta imorgon och inte blir värre. *biter-på-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3