• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

Monchichi: tack, ska lyssna på det när jag kan.

Bettan: nu är det helg Glad Hoppas du mår bättre och får en riktigt skön helg!

• NinniNinna

Hej alla
    Jag tittar bara in som hastigast för att säga att inseminationen det 4 juni, tycks ha funkat. Testade i dag och det var positivt.  Det är väldigt tidigt ännu ( jag går fortfarande och väntar på mensen), men av respekt för er här inne, så drar jag mig in i bakgrunden ett tag.

Hoppas att alla får en bra helg!

• BettanB

NN: nej, men vad härligt! Tycker inte alls att du behöver dra dig tillbaks! För min del uppskattar jag bara om man inte rabblar symptom och detaljerat beskriver sina ultraljud etc.

Hur är det med alla andra?

Sorg i BettanMansion.
  • mojutten

GRATTIS Ninni! Superkul, jag för min del blir peppad när någon av oss lyckas men som Bettan säger så blir det för mkt när symptom etc ska diskuteras i detalj.

Jag var för övrigt på fest där en 11 veckors bebis gjorde ett besök och jag kände inte några som helst jobbiga tankar och det gjorde mig väldigt glad.

Hur är det Bettan, lite piggare idag?

• BettanB

mojutten: Ja, idag känns det bättre. Sov rejält i natt och idag har vi farit runt med hunden i bagaget och hälsat på lite släkt. Mysigt. Nu skall jag slappa på soffan medan sambon planerar middagen och handlar.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Hej
    Såg ni brölloppet i går? Jag, som inte trodde jag brydde mig i huvud taget, vad klisttrad vid tv:n Skäms Tur nog, så skulle vi på fest på kvällen så jag tvingades lämna tv:n till slut Skrattande

Bettan: skönt att du mår bättre! Jag tjuvläser Drömmer lite i den andra 30+ tråden och där har jag sett att ni är på gång att få en till hund. Hur går det med det? Sambon och jag är också mycket sugna på hund och går och tittar på alla hundar vi möter Glad

Mojutten: skönt att det kändes ok att träffa den lilla bebisen. Hur är det annars med dig?

Ego: ok, då hänger jag kvar här ett tag. Lova att säga till om det känns obekvämt på något sätt.

Hoppas ni får en bra söndag!

• BettanB

NN: Jupp, vi skall köpa en liten kille. Skall dit igen nästa vecka och hälsa på. Han fyllde 5v igår, så det är inte länge kvar sen. *lycklig* Äntligen en bebis, om än en hårig sån med vassa små tänder.

Sorg i BettanMansion.
  • mojutten

NN, det är ok. Mitt uppe i Äl, hade stegring i går och snart ska jag börja med progesteronet. Känns overkligt att det någonsin ska bli något igen, men det har det gjort alla andra gånger med.

Kul med en liten valp, vad är det för ras.
    Själv så har vi just nu 3 kattungar, 6v, hemma. Vår minsta katt blev könsmogen betydligt tidigare än vi räknat med så de är en lite olycka men en jäkligt charmig sådan.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3