• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • BettanB

Jo, jag försöker få honom att ta lite tag, men det är nästan lika jobbigt att tjata igång honom som att göra det själv. Just nu ligger jag lågt för jag orkar verkligen inte mer. Har alltid dr LM i Helsingborg iaf när jag väl är gravid.

Sorg i BettanMansion.
  • mojutten

Jag förstår. Ibland blir det bara för mycket, och jag tror att det ibland kanske kan vara behövligt med en paus även om jag ännu inte nått dit. Jag blir stressad av tanken på missade möjligheter men samtidigt är det så att jag vet att det är kopplat till risken att allt ska gå åt h-vete igen och att jag faller ner i det svarta hålet. Jag är verkligen en upp och ner människa och har alltid varit, mitt humör skiftar väldigt och detta har inte varit något undantag. Det har bara varit mycket djupare dalar än vad jag är van vid, och ¨mycket svårare att ta sig upp ur dem.

Jag hoppas att du orkar komma tillbaka och att du på något sätt lyckas få den hjälp du förtjänar.

Kan inte Dr. LM hjälpa dig innan med? Kanske en dum fråga eftersom jag antar att du redan försökt.

• BettanB

Ja, hu ja. Djupa dalar har jag också fått se en hel del de sista åren. SSRI:n verkar dock ta udden av det värsta nu och det är ju himla skönt iaf. Inte det vanligaste att psykologer rekommenderar psykofarmaka, men ibland så.
    Dr LM ordinerar iofs innohep från äl, men annars har vi ingen kontakt när jag är "ogravid". Skulle behöva en vanlig gyn hä i Gbg som kan hjälpa till med alla andra funderingar och så också, men det är alltså stört omöjligt.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Mojutten: vad skönt att allt gick bra hos läkaren och att livet ser lite ljusare ut. Man får ta vara på de stunderna.

Bettan: vad trist att det är jobbigt på jobbet, hoppas det blir bättre snart! Var är ni nu i processen? Gör ni nya försök igen nu?

• BettanB

NN: Det är bra på jobbet, bara sjukt mycket att göra. Och så kommer det förbli fram till semestern är jag rädd. *pustar*
    Vi är i full gång igen i verkstaden.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bortse från inlägget ovan; jag har verkligen fått totalt psykbryt. Fattar inte hur jag får ihop saker ibland. Gah. Nu ÄR jag för djävla trött. Har bett moderator ta bort det. Ignorera mig är ni snälla.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Bettan: ok, jag bortser från ditt näst sista inlägg, men det låter verkligen som att du är helt slutkörd. Kombinationen av all stress det innebär att försöka få barn och så mycket på jobbet låter ju inte bra... Ingan chans till ledighet innan midsommarhelgen?
    Lycka till med barnverkstan Flört Kram

• BettanB

NN: Slutkörd är ordet sa Bull. Dessutom fel namn ovan; Barth är ju helt okej. Gud vad knäpp jag är. Ska nog passa på att sova tidigt ikväll.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3