• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Bettan: Hade nog tagit den andra vägen för att dels inte riskera att den blöder ut och dels för att inte reta upp slemhinnorna mer. Jag håller tummarna hårt att blödningen slutar. Kommer det mycket? Har du även ont?

• NinniNinna

Bettan: Grattis! Förstår att du är orolig och jag hoppas verkligen att blödningen slutar nu! Håller med Icka om att du kanske ska gå till en privat klinik om du känner att det kan göra dig lugnare att göra fler vul. Lycka till!!!

• BettanB

icka: Inte jättemycket. Går inte att missa på pappret när jag torkar mig, men är inte så det droppar i toastolen. Liten fläck i bindan på hela kvällen. Rätt lite mao, men mer än väl för att göra mig livrädd. Har inte mer ont än innan (molvärk), men direkt efter vul:et hade jag ont i tappen och kunda knappt sitta på en stol.
    Mmm... tar nog bakvägen ikväll då.

NN: Ja, privat är kanske bra. Det är ju under kommande vecka som det brukar skita sig så.. *gnager-sönder-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
  • Jemema

Bettan, stort grattis här oxå Förstår att du är grymt orolig nu.... Jag håller tummarna, det vet du!! Tänker massor på dig och hoppas hoppas hoppas!!!

• NinniNinna

Bettan: det är verkligen inte svårt att förstå att du är orolig. Jag tycker så här: gör vad helst du behöver göra för att minska oron något. Den privata mottagning jag går på i min stad har öppet under semestertider och så måste det ju vara i din stad också. Håller tummar och tår!!!

• icka76

Bettan: Då kommer säkert blödningen därifrån, från tappen alltså. Men jag förstår att du blir orolig. Jag blödde ju vid ett par tillfällen i början. Först runt v.5-6 och sedan i v.15. Båda gångerna kom det från slemhinnorna. Kan inte inohep + trombyl göra dig mer lättblödande? Du har ju tagit båda länge nu så de kanske påverkar. Jag blöder mer vid blodprov nu än jag brukar och det säger läkaren beror på trombylen.

• LuPeRo
    Bettan: Vilka nyheter jag får läsa! Stort grattis tjejen {#emotions_dlg.flower}
    Du har alla tummar & tår jag kan hålla!
  • monchichi76

Grattis Bettan! Förstår din oro, så tråkigt att det ska komma nåt som gör graviditeten "jobbigare". Håller en tumme hårt !!

• BettanB

Tack, allihop. Är så sjukt nervös. Blödningen tycks ha slutat iaf.
    Ska försöka få ett privat vul om ett par veckor om inte BM kan hjälpa till.

icka: Jo, visst kan det vara medicinen som spökar. Försöker tänka så.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Bettan: vad skönt att blödningen upphörde, då var det nog som ni trodde (med medicinen). Har du hunnit ringa någon privat mottagning i dag?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3