• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

Mojutten: skit! Låter trevligt med romantisk getaway, man får försöka göra det bästa man kan av ältiden   Flört

Bettan: skönt att du blir ordentligt kollad! Hoppas och tror att det går bra för dig den här gången!!!!
    Själv försöker jag verkligen att inte klaga på värmen, men måste erkänna att jag tycker att det är lite för varmt för att jobba... Ska också ha semester i augusti, men ska ta ut lite strödagar här och där i juli så det ska nog gå bra.

• BettanB

NN: Mycket smart; så gör jag också. En dag här och en där. Har lite flex att bränna, så det passar ju bra nu.

Sorg i BettanMansion.
  • Jemema

Hej vänner!

Jag kikar in här emellanåt för att se hur det går för er. Håller ju tummarna för er gravida!!!

Mojutten, det låter trevligt med romantisk getaway! Vart ska ni o vad ska ni hitta på? Ja, förutom det där då

Jag försöker njuta av sommaren. Tar det lugnt, läser böcker, grillar och dricker vin... Har just fått veta att min brors fru väntar barn. Det känns skitjobbigt om jag ska vara ärlig. Skulle så gärna vilja vara en bra faster och umgås med den lill* men jag vet inte riktigt hur det ska gå till

Bettan, håller tummarna extra för dig imorgon!

• mojutten

Jemema, vi ska nog inte fara alltför långt men vi har tidigare varit på ett supertrevligt spa på Österlen och funderar på att göra en repris.
    Förra gången det tog sig så bodde vi på hotell under ÄL, så jag hoppas att det ska göra underverk denna gång med.
    Vi har det rätt bra med lusten men just vid Äl är det lätt att det blir en aning ansträngt och det vet vi ju alla hur bra det är ...

Jobbigt med din brors fru, det finns inte så mycket att trösta med. Tyvärr, eller jag kan iallafall inte komma på något. Kanske känns det bättre när det blir ett barn, en person du kan ha ett förhållande till.

• BettanB

Hej, Jemema. Vad kul att "se" dig vännen. Och att höra att du börjar utvecklas till en riktig livsnjutare; det gör du fan rätt i. Fast jobbigtjobbigt med svägerskan, förstår så väl att det måste kännas skittungt. *kramar*

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Jemema: kul att se dig och att höra att du njuter av sommaren!
    Det där med gravida i ens närhet är ju bara skitjobbigt! Förstår att det måste vara jobbigt att ha någon som är nära... men om du kan så skit i kraven. Jag brukar "fejk-le" tills det kommer av sig själv Flört Stor kram till dig!

Bettan: Håller tummarna för dig i dag! Kikar in i kväll, för att se hur det gått. Kram

• icka76

Bettan: Lycka till, du vet att du har mina tummarn idag

Jemena: Föstår att det känns tufft att din brors fru är gravid. Står ni varandra nära? I såfall kan du be henne att inte prata om graviditeten med dig och att hon inte ska ta illa upp om du inte vill träffa dem vissa dagar. När min gudson låg i magen så hade jag och hans mamma den överenskomelsen och det fungerade jättebra. Allt var på mina villkor. Sen när han föddes så tyckte jag om honom från första sekund och kände inget avund alls. Hoppas det löser sig till det bästa för er alla. Ha en underbar njutbar (heter det så?) sommar med mycket ledigt, sol och bad. Kram

• BettanB

Hej, alla. tack för alla tummar och tår. Det hjälpte och det såg faktiskt bra, och tidsenligt, ut därinne. En sten släppte verkligen från hjärtat!

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Bettan: åhhh vad skönt! Grattis!!!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3