• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • BettanB

Vi är hemma helt och hållet i 1,5 månad och sen är båda vovvarna hos dagmatte på dagarna. Så himla skönt att ha henne!
    Ja, mian får ju lite dilla på hundra när man själv funderar.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Godmorgon, nu får vi försöka skaka liv i tråden igen Skrattande

Bettan: 1,5 mån med nya valpen låter riktigt mysigt. Då antar jag att ni kommer att hålla er hemma i sommar? När startar semestern?

Vinkar till alla

• mojutten

Det låter som en god ide Ninni,

Statusrapport: ingen bulle i ugnen denna gång men romantisk getaway är planerade till kommande ÄL.

Hur är det med er andra?

• BettanB

NN: Ja, det blir att hålla sig hemma på semestern i år, men det är det värt. Sambon och jag går omlott med semestrarna; jag har i augusti (evigheter kvar ).

mojutten: Attans. Men romantisk getaway låter som en härlig idé.

Sorg i BettanMansion.
  • icka76

Mojutten: SKit oxå, men det låter mysigt med inplanerad romantik. det var längesedan jag såg skymten av det. Håller tummarna att det ska ge utdelning.

Bettan: Hur mår du? Har blödningen slutat?

• BettanB

icka: Ja, gud ja.. Det var "bara" den veckan; annars hade jag varit helt hysterisk vid det här laget. Nästa resa till Hbg på fredag. *nervös*

Sorg i BettanMansion.
  • icka76

Bettan: Ska du ner till Dr LM igen? Åh vad bra att du blir uppföljd lite. Förstår att du är nervös men du har väl inga direkta tecken på att det skulle vara nått fel? Jag kommer att hålla alla tummar och tår på fredag. Vilken vecka är du i då?

• BettanB

icka: Ja, åker varannan vecka fn, men det kommer drygas ut till 1/månad snart. Om det nu blir någon fortsättning vill säga. *skeptisk*
    Håller inte reda på veckorna den här gången; stoppar huvudet i sanden helt till efter v.12. Om jag nu kommer dit. *fortsatt-skeptisk*

Sorg i BettanMansion.
  • icka76

Bettan: Det är ju kanon!! Jag förstår att du kör på strutsmetoden, den funkar bra ibland. Jag fortsätter att tro för oss båda. Kram.

• BettanB

Ja, bara det funkar så. Skulle åka till månen om det var vad som krävdes... *pustar*

Hur är det med alla er andra i sommarvärmen?

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3