Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Okej fredag blir det, då bakar jag i morgon Flört

Jag tar gärna med vagnen, men fröken brukar äta förmiddagsmål runt 11 tiden (om hon nu inte ändrar sig igen) så för min del är tolvtiden bra för promenad, så kanske vi kan äta lunchen lite senare? Brukar inte äta frukost så tidigt heller för egen del så jag måste ha lunch precis vid 12.

• Stella Kardunn

He he det är en musiker Tarda, så det handlar om vilken musik man gillar, men gillar man den sortens musik så är det en rikskändis (och internationell kändis med, men inte som Madonna så klart). Jag får skvallra när vi ses någon gång

• Stella Kardunn

Va snäll du är Vitsippa! men nu har jag utlovat att jag ska stå för kakan, så jag håller mitt ord och gör ett försök ikväll, men blir den hemsk får vi ta upp din kaka istället Flört

Jag har lagt fram bärselen vid bilstolen så den kommer med i morgon så kan du prova min, så slipper Liffan släpa extra på bussen.

Ja usch vilket väder det är idag, hörde redan i natt hur det börjat blåsa upp och sen kom som sagt regnet, så här blev det städdag, vilket var välbehövligt, men ack så tråkigt.  Hade dock tänkt muta mig själv med en tripp till stan på eftermiddagen, måste köpa julgardiner till köket och det är en massa utförsäljningar på gång, men nu vill jag inte ge mig ut i det här vädret Obestämd

Va kul att du verkade hamna i en bra grupp Liffan, känner igen det där med kinkiga bebisar, det var likadant hos oss, med lilla R som började...och nej det är inte William, men det förstod du så klart när du läste vilket "yrke" han har. Jag får skvallra vidare i morgon  helt enkelt Tungan ute

Juristen, är det säkert att utgå ifrån att vi kör glöggen den 18:e? Tänkte boka upp lite grejer i helgen nämligen, men vill inte riskera att boka dubbelt.

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-12-02 18:12:18 följande:
    Gött Macpau!

Tack för god mat och dessert idag Vitsippa och Miss Star!
    Och tack för trevligt sällskap Liffan!
    Så vi var inte trevliga då Juristen

Tusen tack själv och tusen tack till er andra, mycket trevligt som vanligt!

Härligt Macpau!! då ses vi den 18:e äntligen!

Tarda hoppas familjen nu är ordentligt fotad!
  • Stella Kardunn

Hej på er,

Hoppas ni har det bra i snön (och solen!) Här klev vi upp i ottan i morse och gav oss ut med vagnen för att gå på biblioteket på föräldragrupp. Lagom tills vi var klara strax före 11 dök solen upp ordentligt, så jag och R tog en promenad efteråt och njöt lite. Så nu är vagnen testad i snö också, funkar bra tycker jag. Värre var det med mig som kände mig som bambi på hal is ibland, borde skaffa skor med grövre sula på om man ska ut och knalla i snön.

Hittade du någon som verkar funka bättre igår Juristen?

• Stella Kardunn

Ah ja i sådana fall har jag silikon för mina är helt genomskinliga.

Härligt att höra, hur mycket väger hon nu?

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-12-06 18:32:56 följande:
    4275 g
    Tummen upp!

Hmmppff från fin vinterdag till slask och blötsnö från himlen...idag blir det bara en kort tur för en fika på "andra sidan kullen" på eftermiddagen, ska nog gå ner och gräva i garderoben och se om jag har en pösigare jacka att leta fram så får fröken åka bärsele under den dit. Fast då gäller det att inte halka Förvånad
  • Stella Kardunn

Åh, jag blir så avis varje gång du skriver att du sätter dig på tåget till familjen Liffan, jag skulle så gärna vilja ha lika "lätt" att träffa familjen och få lite miljöombyte. Har iofs bror i Sthlm men han är så upptagen jämt att jag skulle känna mig i vägen mest tror jag, de jobbar ju också. Jag hoppas tågresan går bra och att ni får en riktigt trevlig helg!

Idag ska jag till jobbet på eftermiddagen, farmor med särbo kommer och passar Liten...börjar faktiskt känna mig lite nervös nu, inte så mycket för att farmor ska passa R, det lär hon överleva Tungan ute utan för att jag känner pressen att prestera på jobbet. Men jag får väl utgå ifrån att de inte förväntar sig att jag ska kunna komma in och styra upp bokslutet utan att få fundera en stund och inte ha koll på allt direkt.

I morgon siktar vi på att vara med på jullunchen också, men då får Liten följa med eftersom det är mer nöje.

Hej Seerena! Roligt att du hittat oss, det är det inte många som gör längre Flört Va roligt att ni lyckats och det är ju helt perfekt att ni fått en tjej, i den här tråden har vi nämligen allihopa lyckats med konst stycket att bara få tjejer Själv bor jag en bit från Göteborg, men jag är med så ofta jag kan och ibland tar tjejerna en tur från stan och hälsar på här med.

Hoppas allt är bra med dig också Kissie, längesen du kikade till oss nu! och hur går det LVHM?

Passar på att önska alla en riktigt trevlig helg Hjärta såhär lite i förväg

• Stella Kardunn

Åh din stackare Tarda, jag hoppas verkligen mjölkstockningen släppt nu!

Jodå jobbet gick bra, de hade inte så svåra frågor utan ville nog mest att jag skulle vara där och bekräfta att de gör "rätt" och som tur var för mina kollegor hade finanssidan äntligen gått med på att göra en förenkling detta år så vi slipper rätt mycket jobb när avslutar försystemen för året. Jag jobbade inte mer än 3 timmar på torsdagen och sen var jag där 3 timmar på fredagen också, men då var det bara jullunchen och R var med mig.

Som planen lyder nu Macpau blir det skiftbyte någon gång i augusti, då går J hem och stannar hemma resten av året, så skolar vi in på dagis VT 2013, då antagligen 3 dagar i veckan, övriga 2 kommer troligen delas av mig och farmor. Men någon riktig plan har vi inte ännu, som det ser ut nu är det jättesvårt att få dagisplats överhuvudtaget här, så om inget händer under nästa år kanske vi inte ens får någon. Det är stora skriverier i tidningen om det nu, så min förhoppning är det har löst sig när det är dags.

Hoppas alla har haft en bra helg!

• Stella Kardunn

Måste få gnälla lite, jösses va besvärligt livet blev helt plötsligt...man har upptäckt en saboterad inspektionslucka på en vattenreservoar och nu väntar man på provsvar för att se om någon gjort något med vattnet eller "bara" förstört luckan. Under tiden får vattnet inte användas för matlagning, dryck eller tandborstning....ingen har dock gett något svar om diskning, så tills vi vet mer diskas och kokas Litens flaskor och andra attiraljer i hämtvatten, medan vårt porslin fortsätter fylla diskmaskinen, men vilket meck det känns som att det är och en del av våra saker är ju redan diskat i "fel vatten", men jag kan ju inte ställa mig och koka dem...nåja så länge Liten inte blir sjuk!

...och till råga på allt fick jag i samma veva reda på att en vän ligger på sjukhus med propp i lungan Rynkar på näsan

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?