Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

LVHM va kul att se dig här igen och stort grattis! Jag håller tummar och tår för ett fin fint VUL på Sahlgrenska snart!

Vinkevink till MissDrutten också, kul att du tittar till oss! Ja vi undrar nästan om SU har ett hemligt feministiskt initiativ på gång eller nåt Flört

Vitsippa förstår om du vill ta det lugnt hemma, men skulle du ändra dig under dagen och vilja ha lite mat och/eller sällskap, så finns bägge två här hemma!

Macpau, vi får kolla igen, men jag vet att Tarda inte kan på måndagen, så vi kan inte ta något kort då och jag har som sagt själv fått förhinder på tisdagen sen jag la ut listan.
  • Stella Kardunn

Tack själv Liffan! Det var så trevligt att ni kunde komma, tur att C ville vara chaufför! Nu hoppas jag du kryar på dig helt snart också så du kan få njuta lite av mammalivet i lugn och ro igen.

Tarda, jag hoppas tvätt och packning gick bra, fullt förståeligt att det blev lite mycket. Läste dock att lilla S blivit sjuk igen, jag håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande och en trevlig vistelse hos mormor.

Juristen, det var så roligt att få träffa lilla A (och dig såklart)! jag hoppas hon var nöjd på vägen hem så du kunde köra i lugn och ro.

Va skönt att det verkar rätta till sig Vitsippa, jag hoppas också det håller i sig nu! Jag hittar gärna på något nästa vecka, men kanske inte hemma hos mig den här gången och det skriver jag inte för att veckans gäster var jobbiga på något sätt Flört Jag är uppbokad på föräldragrupp på tisdag, annars kan jag när som.

Här har vi klarat av BVC besök med vaccination igår och det verkar som lilla R gick symptomfri genom det hela. Jag har inte märkt att hon verkade påverkad av sprutorna alls och nu ska väl faran vara över eftersom det har gått mer än ett dygn. Vågen visade 5 355 g och hon är 57,5 cm lång så sköterskan var nöjd (och jag med Glad).

Idag hade vi tänkt oss en tur för att hitta fotoalbum, men det blåser halv storm och regnar här så vi blir nog hemma tyvärr.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg! Hjärta

• Stella Kardunn

Jättebra initiativ som sagt Juristen! Jag tror vi kan alla gångerna, ska kolla upp den 11 bara då jag vet att vi ska få besök, men jag tror de vill komma på förmiddagen och inte har tid att stanna så länge då de ska åka norröver efteråt. Ska kolla med J om han är sugen på att följa med också.

Jag återkommer med mina "anmälningar".

• Stella Kardunn

Har fortfarande inte rett ut den 11:e så jag anmäler såhär så länge.

4/12
    Juristen
    Tarda
    Liffan utan man
    Miss Star + sambo

11/12
    juristen
    Tarda

18/12
    Juristen
    Liffan med man
    Miss Star + sambo

God natt på er!

• Stella Kardunn

Jag ökar på listan till dig Tarda

4/12
    Juristen
    Tarda med man
    Liffan utan man
    Miss Star + sambo

11/12
    juristen
    Tarda med man

18/12
    Juristen
    Liffan med man
    Miss Star + sambo
    Tarda med man

• Stella Kardunn
    Vitsippa jag ses gärna! Kan både onsdag och torsdag, men är osäker på fredag (kanske ska vara chaufför då). Jag är lite sugen på att prova Frödinges Kladdpepparkaka, så om ingen orkar baka kan jag köpa med en sån om det är något som du/ni också vill prova. Hojta när jag ska komma bara!

Apropå glögg hos Juristen, så kan vi inte den 11:e så mina anmälningar är klara. Hoppas Macpau och Kissie kan/vill den 18 också så blir vi fullt gäng om vi tar det då!
  • Stella Kardunn

Jag håller med dig Liffan, den var god! och hembakt är oftast bäst. Faller andan på i morgon bakar jag något, annars köper jag med en sån så får vi också prova hur äcklig den är Flört

Jag kommer gärna på torsdag Vitsippa, men kan på fredag också om det är ett bättre alternativ för flera, jag slipper vara chaufför tydligen.

• Stella Kardunn

Vad säger du Vitsippa passar fredag dig? I sådana fall är det ok att byta för min del. Oavsett dag, vilken tid ska vi komma?

• Stella Kardunn

Så nu har jag två händer att skriva med så det går lite snabbare...

Macpau vilken härlig accent du får när du skriver med din iphone

Liffan, träffen var okej men inte mer. Det som drog ner betyget rejält var faktiskt BVC sköterkans insats, makalöst tråkig, men det var kul att få börja träffa lite fler mammor häromkring. Tyvärr var vi inte så många, bara 4 stycken, det var 9 st inbjudna och 2 hade tackat nej, en hade meddelat att hon inte kunde komma första gången och 2 dök helt enkelt inte upp, så jag hoppas de kommer nästa gång.

Av de 3 som kom var det dock lite intressant folk, en är ihop med en jaktkompis till min J så hon visste jag skulle komma, hon är äldre än mig tom och detta är en sladdis för henne, så det kan nog bli bra. En är lesbisk och har gjort insemination i DK och den tredje har fått sin son med en "kändis" (fast det vet hon inte att jag vet, det var J som hjälpte mig lägga ihop ett och ett när jag kom hem eftersom han hört bebisens namn på radion och jobbat lite med pappan i fråga).

Dagens roligaste var när vi fick veta att automatkaffet och pepparkakan som serverades kostade 10 kr!

Hoppas ni har en bra träff idag!

Ah, ja jag tänkte också att den nog blir rätt söt när jag läste receptet Tarda, men nu har jag köpt choklad så jag bakar den med första gången i alla fall. Kommer du och provsmakar eller är lilla S fortfarande hängig?

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?