Tarda, du har helt rätt, det är höftledsfluxation hon har, dvs i det här fallet betyder det att hon har en instabil högerhöft. När vi träffade läkaren dagen efter förlossningen sa hon att hon hörde det klickade i högra höften när hon böjde ut benen i grodposition, sen höll hon upp bägge benen och visade att hon hade veck på baksidan av högra låret men inte på det vänstra, så hon skrev en remiss till ortopeden direkt. Dit fick vi alltså komma i torsdags och ortopeden konstaterade som sagt att hennes höft var instabil.
Byxan är som ett plaströr som hon ligger i som håller hennes ben i sk grodposition, vilket är den position där hennes höft är stabil. Hon ska ha denna på sig över kläderna dygnet runt i 6 veckor nu och förhoppningen är att det ska räcka för att stabilisera höften.
Liffan det stämmer med vad vi har märkt också, hon verkar inte bry sig särskilt alls, vilket är det viktigaste! För oss innebär det såklart att blöjbyten blir krångligare, att vi inte får gosa hud mot hud och som sagt att hon antagit formen av världens sötaste lilla trafikkon
I övrigt hade hon gått upp 220 gr sen i fredags och väger nu 2.820 gr, vilket innebar att vi fick "frikort" på natten, dvs hon får bestämma när hon vill ha mat istället för att vi väcker henne var tredje timma oavsett.
Nej tyvärr
Tarda, min mjölk har inte riktigt kommit igång i någon raketfart tyvärr, vilket nog hade underlättat lite med tanke på att hon verkar vara en otålig dam. Jag sörjer lite att vi inte fick till en bättre start, men jobbar på att släppa det så mycket jag kan och jobba vidare på de förutsättningar vi har för att må bättre själv och därmed förhoppningsvis kunna bidra bättre från mitt håll. Jag skulle jättegärna låna din sele om du inte behöver den just nu! Vi har fått låna en babybjörn, men det dröjer ju innan hon kommer att kunna prova den.
Uff jag får nog börja skriva fler förkortningar om jag inte ska ta över hela sidan med mina maratoninlägg snart