Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon tjejer,

Tänkte kika in och önska alla en riktigt glad midsommar! Jag håller tummarna för uppehåll under dansen runt midsommarstången i alla fall och lägger in en liten extra tumme för lite lyx i form av sol med Solig

Tarda Tack för tipset! Ska skriva ner det så får vi ta en tur vid tillfälle, kollade lite på deras hemsida (om det var rätt jag hittade "specialbeslag" hette de) men det är svårt att se så där, man får nog ta med sig ett och åka dit och glo på plats.

Inte behöver du be om ursäkt för det! Att moderskapet skulle vara bara en dans på rosor är vi nog helt medvetna om är en skröna och som du säger, det ändras inte heller för att man gjort IVF.

• Stella Kardunn

Hej hej, kikar in lite snabbt och visar att jag lever bara, haft en tokstressig vecka på jobbet med månadsavslut och naturligtvis har allt knas som kan tänkas hända gjort det.

Dessutom kom efter många om och men min 50% ersättare igår (mitt i avstämningarna och flera dagar försent).

Ska försöka skriva lite bättre i helgen....önskar alla en riktigt trevlig helg så länge!

• Stella Kardunn

Goddag i tråden!

Hann aldrig in i helgen heller, den försvann i ett nafs och ägnades bla åt lite shopping på lördagen (nu har Knyttet madrass i sängen och lite kläder i alla fall). På söndagen var på Ullevi nästan hela dagen på konserterna med The big 4.

Macpau: Min ersättare fick rest på sin examensuppsats men skulle kunna komma direkt efter midsommar, men hon blev ytterligare 4 dagar försenad innan det blev klart och när hon väl kom fick hon dessutom direkt gå in och börja på sina andra 50% också, fastän tanken nog var att vi skulle få göra överlämning i lugn och ro först. Så nu hattar vi hit och dit mest hela dagarna, med en timme här och två timmar där...Idag gav jag upp framåt förmiddagen och sa att det är lika bra hon tar resten av dagen med det andra så kanske vi kan få lite mer tid imorgon som kompensation.

Vitsippa Va härligt det låter! Precis så som jag skulle vilja ha det nu istället för att sitta här och försöka vara pedagogisk Flört

Kissie va roligt att du återinträtt i tråden på riktigt nu Cool Låter som du haft det rätt mysigt trots svullna ben och händer. Jag hoppas du får bukt med det en aning i alla fall.

Liffan nu är det nära! lite mer än en dag kvar bara, låter otroligt skönt! Ska du slå på stort och bjuda på fika eller något eller?

• Stella Kardunn

God morgon i tråden!

Den tappra arbetaren håller ställningarna Flört men jag ser att vissa (blink blink till Juristen) ändå har lyckats vara här före mig.

Gällande dina tillväxtperioder har jag inte riktigt haft så, men nattsömnen är verkligen inte som förr, jag sover jättelätt numera och har ofta svårt att somna om, vilket jag skyller på att jag inte kan sova på mage längre. Jag hoppas det bara var en engångsföreteelse med den störda nattsömnen. Om inte annat borde lite skön massage och allmän avslappning underlätta en riktigt god natts sömn efteråt, själv sov jag som en sten varje gång jag varit på gravidyogan i alla fall.

Kissie vi var faktiskt iväg och tog lite kort i förra veckan, har en arbetskamrat som fotar på fritiden så vi tog en serie bilder med olika "magteman" vi snokat fram på google. Har däremot inte sett något resultat ännu eftersom han drog på semester till Skåne morgonen efter.

Liffan första dagen på ledigheten, härligt! Vad bjöd du på för fika i fredags nu då? Hur mår du och magen förövrigt? Det är verkligen inte långt kvar för dig nu!

Själv har jag haft en rätt lugn helg, med lite allmänt hemmapyssel. I lördags kväll hade jag dock en del ont eftersom Knyttet ägnade kvällen åt att lära sig hur man flyttar över på höger sida och sen tar spjärn  upp under revbenen. Igår kom svärmor och hämtade upp täcket och sidoskydden till sängen och började sy påslakan, underlakan och överdrag, vi hade tur och hittade en madrass som var i rätt bredd och bara lite för lång, men det andra får vi ge upp, att försöka hitta färdiga saker till ett hemmabygge från 60-talet är inte lätt, men svärmor syr så gärna så Tungan ute billigare blir det också

Skickar Solig-liga sommarhälsningar till till er alla! Vitsippa, Macpau och Tarda, hoppas allt flyter på som det ska med mage och bebbar. Vore roligt att ses en sväng snart igen som sagt, är bortrest nästa vecka men annars är jag mest hemma.

• Stella Kardunn

God morgon i tråden!

2 arbetsdagar kvar innan 2 veckors semester, känns låååångt, men men det går det med...

Liffan jag förstår dig, det är oerhört irriterande med krånglande datorer, det tillhör kategorin av prylar som "bara ska fungera" och snabbt ska det gå också! Hade gärna tagit en fika men jag hinner tyvärr inte innan vi åker på söndag Obestämd

Köpte ni nya grejer eller hade ni spanat på fler annonser? Jag har så smått börja kolla på annonser efter spjälsängar och hoppas på att hitta någon bra begagnad.

Skönt med lite miljöombyte Tarda men jag förstår att ni saknar pappa, hoppas han kan ansluta till helgen i alla fall.

Kissie var rädd om dig och gå inte med på att jobba om det verkligen inte funkar.

Trevlig dag på er alla Solig

• Stella Kardunn

Nämen hallå Macpau

Fyller på listan på en gång, kan tyvärr bara en av dagarna så jag håller tummarna för att alla andra kan då med!

Förslag på datum:

Söndag 17 juli-lunch?

tisdag 19 juli-lunch/em fika?

Söndag 24 juli- lunch?
    Miss Star

• Stella Kardunn

Åååh fuskigt Tungan ute men va kul att ni fick ihop en spontandejt sådär!

Jag ska bara jobba en enda vecka till sen, skulle egentligen haft 4 veckors semester och sen gå på föräldraledighet direkt from vecka 33, men med de förseningar som blev lovade jag att ta bort en veckas semester.

Så nu har jag semester vecka 29-30, jobbar vecka 31 och semester vecka 32. Fördelen blir att jag sparar en veckas semester nu som jag kan använda vid jul, så kan J vara hemma lite längre genom att kombinera föräldraledighet och semester med tanke på att det knappt är några röda dagar alls i år.

...och nu är det som sagt sista dagen inför 2 veckors ledighet till att börja med, tjohoo!

• Stella Kardunn

Hej tjejer,

Kikar in en snabbis och kollar till lunchlistan, verkar som det kan bli av på söndag, hoppas Juristen kommer med också om hon är i närheten av stan.

Jag kikar in mot slutet av veckan och kollar in närmare detaljer för söndagen.

Kram Solig

• Stella Kardunn

Hej tjejer,

Tillbaka på hemmaplan igen och jag behöver vägbeskrivning om du kan inboxa mig Macpau, men hinner jag inte få någon här har jag numret till Liffan och Vitsippa iaf så jag ska nog hitta.

Det är 12.30 som gäller då?

Ingen som hört något om Juristen är hemma och ska med? Jag kan hämta upp henne i sådana fall om någon får kontakt.

Ses imorgon!

• Stella Kardunn

Tusen tack för trevlig dejt och god mat igår! Lika trevligt som vanligt och jätteroligt att äntligen få träffa lilla I och se Macpaus hus på riktigt.

Låter som jag avvek i precis rätt stund när jag läser Vitsippas inlägg hoppas ni kom iväg ok till sist i alla fall!

Här har monterats kronan vagn på förmiddagen så nu står den i vardagrsummet och ser lite sådär lagom "hotfull ut". Under monteringen lärde vi oss vikten av att verkligen läsa varje ord och göra ordentlig skillnad på "fäll" och "dra" Drömmer

Hoppas alla har en riktigt bra måndag!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?