Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Okej Liffan jag avvaktar Cool Helgplaner, tja imorgon blir det nog invigningstårta på den lokala ICA affären (de har bytt ägare) tänkte leasa man och barn att gå med då min egen karl är på vift hela helgen och hans respektive också är på vift över helgen, så det passar utmärkt, annars är det inget stort på agendan direkt. Får man anmäla sig till virkkurs hos dig sen? Jag vill också virka giraffer!

För min del behöver du inte alls känna att du måste förklara dig LVHM, jag förstår precis hur du tänker, tyvärr blir den landstingsfinansierade vården alldeles för standardiserad i många fall, ofta beroende på alldeles för lite tid och alldeles för lite pengar att lägga på varje patient. Jag tillhör ju den lyckliga skaran som fick precis den hjälp som behövdes på SU, men innan dess har jag också fått känna på standardlösning 1a och b som inte alls passade för oss och bara i den här tråden är vi fler som pratat om just det och känslan av "löpande band" inom landstinget. Jag hoppas och önskar att ni nu äntligen fått den hjälp som är precis rätt för er och att ni snart också får övergå till gänget som nojar över allt man inte trodde man kunde när man är gravid Hjärta stor kram!

Hmm du menar att även A-barn ägnar hela kvällar åt att skrika Tarda? Jag hoppas verkligen det är en snabbt övergående fas eftersom jag precis lagt in en beställning på ett A-barn nu Gällande mässan så heter den ju "baby och barn" och det står "Vår huvudfokus är att locka blivande föräldrar och föräldrar med barn upp till 6-årsåldern." som beskrivning, så jag tror du platsar utmärkt där med!

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Kan inte annat än hålla med Macpau, vilket underbart väder, äntligen vår!! Ignorerade dessutom alla grannar som var ute och påtade i trädgården i helgen och satt på altanen och läste gamla Vi föräldrar som jag fått från en kompis istället Cool

Du får gärna hålla kurs med mig sen Skrattande Hoppas försäljningen går som en dans!

Själv har jag en mycket nöjd sambo numera, han lyckades nämligen för första gången ha handen på magen precis i rätt ögonblick igår så han kände 2 små kickar med handen Solig själv tycker jag att det var lite coolt att få bekräftelse på att det känns utifrån också.

Hoppas alla får en bra vecka och förhoppningsvis kanske det blir en dejt med några av er till helgen iaf!

• Stella Kardunn

Måste ställa en fråga jag funderat på nu när jag börjat läsa lite gravidtidningar...Gravidförsäkring...bör man ha det?

• Stella Kardunn
    JaMA08 håller tummar och tår för ett lyckat FET idag!!

Liffan det var nog mer tur än skicklighet att han lyckades ha handen där precis när Knyttet tog i så hela magen böljade, oftast är det bara små knackningar här med....men när det började så upptäckte jag såklart genast ett helt nytt område nojor i trakten av "hur längesen var det jag kände att den kickade sist egentligen och var det där verkligen den?" Drömmer

Jag/vi håller med, barnvagnar är en djungel, men tack och lov har vi väl hittills varit helt eniga om vilken stil på vagn vi vill ha iaf, vilket åtminstone begränsar utbudet en del. Dessutom verkar J till min stora förvåning fastnat för en Kronan vagn. Min förvåning beror inte på att stilen är fel, det är precis en sån klassisk stil vi är ute efter, men att han verkligen bryr sig så mycket att han tagit sig tid att läsa annonserna i tidningarna och kommit fram till att han vill titta närmare på den. Åh andra sidan tenderar mitt senaste inköp i tidningsväg (Mamas gravidbibel) att sällan dyka upp där jag vill minnas att jag lämnade den om jag ska läsa Skrattande Men vem vet efter mässan kanske vi är tillbaka i det första förvirrade stadiet igen...

Önskar alla en bra dag!
  • Stella Kardunn

Hmm lite ensidig diskussion mellan mig och Liffan här, men jag fortsätter ändå

Jo jag förstår helt klart finessen med svängbara hjul fram, mycket enklare att köra en vagn där man inte behöver "lyfta" för att svänga, men eftersom jag räknar med att vi kommer köra en hel del på underlag som delvis består av grus och en hel del snö och slask tror jag att det för oss kommer vara en större fördel att ha en vagn med fasta hjul runt om (dessutom av den grövre sorten och luftpumpade för bättre stötdämpning).  Jag hoppas testbanan på mässan kommer vara något vi kan prova faktiskt.

Apropå mässan, kl 11 blir nog perfekt för vår del, men som sagt lite senare än så funkar också.

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Grattis till lyckat FET JaMA08, nu håller vi tummarna att det går vägen den här gången!

LVHM Oroa dig inte för mycket om du inte känner några symptom, jag kände ingenting fram tills jag varit på ultraljudet i vecka 8, efter det blev jag lite kvällstrött, men det kunde lika gärna berott på årstiden (mörkaste januari) och sen har det mer eller mindre fortsatt så, dvs jag känner lite eller inget alls och det ska vara helt normalt det med Drömmer Jag håller tummarna för att det blir plus den här gången!

Tarda va roligt då ses vi på lördag med och det är ju bara att du hör av dig om ni inte kommer iväg som planerat, vi är ju på plats ändå så att skjuta upp fikandet ett tag är inget problem. Tror förövrigt vi kommer att få stå och fika vilken tid vi än går dit. Verkar som det kan bli värsta introduktionen av respektive också, så nu får du se till att mr Liffan är med också Liffan Flört

• Stella Kardunn

Freeedag och mässa imorgon, tjohoo!

Va roligt att du är här igen Vitsippa, vi har saknat dig! och ännu roligare att höra att det händer grejer hos dig med! Jättebra initiativ till träff igen (precis som överenskommet Flört) jag lägger till mig i ett separat inlägg. Åh va skönt med en veckas ledigt, skulle jag gärna haft med, ska du göra något särskilt? kan M vara ledig också?

Gällande fika imorgon blir Livingroom bra för vår del, hoppas de har någon bulle på menyn när man är väl på plats för annars såg det mörkt ut på brödfronten Tungan ute Vi letar oss dit till kl 11 om vi inte hör något annat innan dess.

Jag hoppas alla får en riktigt bra helg!

• Stella Kardunn

Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Torsdag 21/4 (skärtorsdag)
    Vitsippa
    Miss Star (uppbokad nu, men när ett hopp om att det blir uppskjutet)

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star

Tisdag 3/5
    Vitsippa

Onsdag 4/5
    Vitsippa
    Miss Star

Torsdag 5/5
    Vitsippa
    Miss Star

• Stella Kardunn

Ja just det, glömde att du varit till BM igår Liffan. Vad sa hon annars då? allt verkar okej hoppas jag. Fick du moderskapsintyg att skicka till försäkringskassan nu?

Verkar som vi får hålla tummarna för att de flesta kan mån 2 maj

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Får börja med att säga tack för senast till Tarda och Liffan med respektive som vi hade nöjet att få en liten fika med i lördags, va roligt det var att få träffa respektive också och lilla S!

Hann aldrig höra mer noggrannt hur din gravidyoga var Liffan, så du får gärna berätta mer om den, iofs skiljer den sig väl från ställe till ställe men ändå. Själv får jag ta och ringa dit idag igen för kursen ska börja imorgon och jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse på min anmälan Obestämd

Va skönt att få ett livstecken från dig Juristen, men tråkigt att du fortfarande inte mår bra, jag hoppas det verkligen går över snart så du kan få njuta lite av våren också. Jag hoppas du blir piggare och får lite mer ork när du får järntabletterna också.

Låter som en alldeles utmärkt helg Vitsippa och va roligt att mormor blev så glad. Nu hoppas jag du får en riktigt skön ledig vecka också!

Själv var jag ute och krattade lite igår men kände mig orkeslös och seg, så det blev inte någon rensning av ogräs som jag hade tänkt fortsätta med utan duschen och en stund på soffan istället. Där fick jag för att jag på morgonen konstaterat att jag inte alls kände mig gravid utan helt som vanligt.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?