-
Nä vikten är väl inget jag gärna vill öka på, men du vet i brist på annat så önskar man sig allsköns konstigheter bara för att få någon slags bekräftelse...Stenhårda magmuskler du är rolig du!Liffan skrev 2011-03-14 09:04:52 följande:Härligt att helgen gav utdelning Miss Star! Jag har också fått låna kläder och när magen väl slår till så är man glad att ha något. ge inte upp, den kommer snart! det är säkert dina stenhårda magmuskler som håller den inne bara . och vikten kommer säkert smygande så småningom också, den oroar jag mig inte för... men däremot är jag helt med på oro inför RUL - är så glad att mitt är över!
-
Helt rätt Liffan, stick to the story Skönt att blodtrycket är normalt igen också, särskilt som du varit övertygad om att det mest spökat när du väl varit där. Va häftigt att du är halvvägs!! Det känns som det går så fort när man pratar om andra och i sådan snigelfart när man tänker på sig själv...Men när det kommer till oss två tänker jag varje gång du skriver något (som detta t ex) att oooh det innebär att jag är där om 3,5 vecka, men det känns ändå megalångt borta varje gång...Du får berätta om yogan sen, jag ska också gå har jag tänkt men min kurs börjar inte förrän i mitten/slutet på april, så jag kommer också vara i vecka 22Liffan skrev 2011-03-14 22:34:53 följande:Jag skyller min relativt lilla mage på magmuskler, and I'm sticking to it!
Idag har jag kollat bt hos bm och det var normalt! Har ju hela tiden varit övertygad om att så är saken men skönt att mvc också har det på pränt. Sen var jag på ett aerobic-pass, gick över förväntan och var så roligt! Har anmält mig till gravidyoga som börjar om två veckor men får väl passa på att njuta av lite röjigare träning tills dess.
Härligt att du är på plats i solen JaMA08, ha nu en toppensemester!
Hoppas alla får en bra dag! -
Kan inte annat än instämma med föregående talare, här är verkligen lugnt.
Jag hoppas det betyder att allt flyter på som vanligt. Beklagar dock det konstaterade misslyckandet JaMA08, även om ni i princip redan visste det är det aldrig roligt att få det bekräftat. Hoppas semestern flyter på bra i alla fall.
Här är det som vanligt, förutom viss tilltagande frustration över att inte känna något, men vi får väl helt enkelt stå ut en vecka till innan vi får en chans att kontrollera saken igen. Chiefen börjar bli lite otålig över att jag inte vill att det ska vara allmän vetskap också, men jag har fått honom att lugna sig tills vi varit på RUL iaf.
Hoppas alla får en riktigt bra helg! Här kom det över 1 decimeter snö i natt så jag hoppas den tinar bort fort, det ska faktiskt vara vår nu!
Liffan, tror du vi får till något nästa helg? -
Nä tyvärr det är inte förrän på måndagen, så vi får vänta 7+2 om vi ska vara exakta. Nu är han nog otålig för jag tror han vill börja prata med "allmänheten" om saken (förutom personalaren som han redan pratat med), tror t ex de funderar på lite interna omflyttningar och så är det som sagt en som ska gå i pension så de behöver planera för 2 och det i sin tur involverar såklart fler i "teamet".Liffan skrev 2011-03-18 13:30:09 följande:
Hej Miss Star!! är det nästa fredag det är dags alltså? spännande! så chefen börjar bli otålig . han som för bara några veckor sen var så nöjd med att du berättade tidigt . här har det också kommit en hel del snö som jag hoppas ska smälta undan illa kvickt!
mamma har varit här några dagar i veckan och vi var och spaade igår. härligt! hon passade på att klämma lite på livmodern också och det verkade vara normalt. men gud vad den har vuxit! nu gick den strax ovanför naveln och hon sa att den gick ut till bäckenet :-O. där när hon kände förra gången så var den ju typ som en större tennisboll och det känns som att det bara vara några veckor sen (fast det var snarare två månader sen). spännande iaf! c stod några meter ifrån och tittade nästan mellan fingrarna, han tyckte hon tryckte alldeles för hårt så han vågade sig inte ens nära... tuff kille!
jag hoppas att det blir något nästa helg! ska se om jag kan hitta listan och klippa in den igen så kanske vi kan bestämma något.
Va kul med en mamma som kan göra mellankontroller! Hmm då kanske det inte är så konstigt att jag tycker mig känna att min närmar sig naveln när jag ligger ner. Men den är svår att känna om det inte är på morgonen, men jag har känt ilningar i magen nu ett par gånger och sen har den varit stenhård, så jag antar att den övar sig på sammandragningar ibland.
Här har det börjat snöa lite igen -
26/3
Liffan
Miss Star
Vitsippa
Macpau (är uppbokad för tillfälet, men ska se om det går att flytta)
Tarda
27/3
Liffan
Miss Star
Macpau
Vitsippa
Tarda
Vad säger ni? Macpau, hur har du det på lördagen? Juristen? någon annan som vill hänga på? -
Ja men betänk nu att det verkligen är två snillen som spekulerar i vår familj, så det är grova uppskattningar vi pratar här och som den varierar i storlek under dagen vet jag egentligen inte alls vad som är riktigt. Men något som jag verkligen ska fråga på måndag är om det är normalt att den "övar sammandragningar" minst en gång om dagen, i morse kände jag hur den drog ihop sig och blev helt stenhård precis när sambon känt innan han klev upp så han fick komma tillbaka och känna igen så han verkligen fick svart på vitt hur hård den blir.....men något fladder eller andra tecken på rörelser har jag inte känt ännu hoppas det är normalt med...Liffan skrev 2011-03-18 14:31:07 följande:Men se där: då är det ju något som händer! en livmoder som närmar sig naveln är inte fy skam! och ilningar i magen och stenhård mage. solklart gravid .
Ska bli så skoj att få träffas på söndag, men ni kommer bli så trötta på alla mina frågor och jämförelser
Vitsippa jag håller tummar och tår så de blir blåa för att allt går bra den här gången!!
Kissie Va roligt att du hör av dig! och jag kan inte annat än instämma, va fort man tycker det går när man pratar om andra, fast själv tycker jag det sniglar sig fram något otroligt just nu. Låter jättemysigt med premiärtur på hojen (jag antar det var mc du pratade om?). Själv har jag bestämt mig för att inte köra något den här säsongen, eventuellt om vi sätter i batteriet och startar upp den längre fram så får sambon köra den en sväng bara.
Juristen hur har det gått med inskrivning på BMM och så? du kommer väl på söndag?
Hoppas alla får en bra vecka! -
Tack Liffan jag såg bara slutet av matchen själv och är ingen stor supporter, men tråkigt för dem såklart, särskilt som de förlorade förra året också och ärkefienden Edsbyn vunnit massor av gånger på rad innan.
Jag antecknar kl 14 och avvaktar detaljer senare i veckan. Vill du att jag ska bidra med något?
Jo googlar man tillräckligt länge är nog det mesta normalt när man väntar barn verkar det som. Jag tror förövrigt att vi två (dvs J och jag) nog också tillhör kategorin "försiktiga kännare" ingen som törs klämma ordentligt här inte... -
Här är det lugnt och fridfullt igen, jag hoppas alla mår bra!
Har du hunnit vara på VUL nr 2 nu Vitsippa? Jag hoppas verkligen allt såg bra ut den här gången
Kissie, nä att köra semester på mc i juli är nog inte att rekommendera, kan tänka mig att du skulle få känna på ryggont om du inte gjort det innan, samt att stället nog inte skulle knäppa igen särskilt bra över magen
Juristen verkar lysa med sin frånvaro, vi kanske ska kolla med henne via FB om hon kunde vara med på söndag?
Liffan jag antar du hör av dig med detaljer som exakt adress och annat också du kan ju maila mig här eller på FB vilket som passar bäst. Ska bli så himla roligt att få träffas igen i alla fall och få se lilla S för första gången! Glöm inte att hojta till om du vill att jag ska bidra med något.
Själv har jag enligt FL's räknare gått in i vecka 19 idag....och till veckan är det äntligen dags för RUL, vilket jag längtar till och fasar inför, om vart annat. -
Åh gud va skönt att höra! Jag är så glad för er skull, nu får vi fira på söndag!Vitsippa76 skrev 2011-03-24 19:36:39 följande:Vilket minne ni har tjejer! Visst var det vul nr 2 idag och nu är vi strålande glada. Det var en mardröm av nervositet före undersökningen, men sen fick vi se en liten krabat på 4,1 cm med ett hjärta som pickade för fullt. Helt underbart! Nu kan vi äntligen våga glädjas och se framåt igen!
Ser fram emot söndag, skall bli mysigt!
Jag börjar också bli orolig för Juristen, jag hoppas att allt är bra! -
Jag skickade ett meddelande till Juristen på FB nu i alla fall.