Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-27 08:07:20 följande:
    Ja igår goda frukostnyheter. Igårkväll inte lika goda kvällsmat nyheter. Brunaktiga blödningar vid 9 tiden igår tid. Eller blödningar och blödningar, det blir lite brunt på pappret när jag varit på toaletten men det känns verkligen skit. 12 timmar fick jag vara glad i alla fall.
    Ge inte upp ännu LVHM! För stöd, ta dig tillbaka i tråden och läs Macpaus inlägg från augusti-september förra året så ser du att hon småblödde i flera dagar och det gick bra!

Det är inte ovanligt att blöda i början av graviditeten!
  • Stella Kardunn
    LVHM jag håller tummarna för att det bara är lite skrämsel, som Liffan och Macpau hade, hang in there!

Attans Liffan, men vad är väl en bal på slottet, det kommer fler!

Här är magen full med soppa och ostkaka nu så jag ser höggravid ut
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

LVHM, skickar styrkekramar Hjärta Jag hoppas verkligen du kan få lite mer hjälp och prova andra alternativ efter sommaren, som du säger, det verkar kunna vara något annat som krånglar med tyvärr. Jag önskar er verkligen all lycka i alla fall och hoppas ni tar hand om varandra och njuter av det fina vädret under tiden.

Macpau, nu är kl 9, dvs tom en mäklare borde ha börjat jobba, så ring nu och säg att du har en tid att passa ikväll Cool jag vill också se magen och dig en gång till innan!

Håller tummar och tår för att Tarda och Juristen lyckas komma loss och träffas med, förhoppningsvis vill A-barnet träffa oss andra igen och kan tänka sig en kvällsvisit trots sina vanliga rutiner med mat, mat, mat Tungan ute

Jag kommer iaf och räknar kallt med att hitta direkt den här gången Cool

Kram på er alla så länge!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-05-02 09:43:41 följande:
    Hej hej Miss Star! Jag är i din stad och hade det inte varit för att vi ska ses ikväll hade jag letat upp dig för en kaffe. Ses sen!
    He he, jag vinkar lite åt alla möjliga håll för säkerhets skull då Flört men som sagt vi ses sen!
  • Stella Kardunn

Tusen tack för oehört god mat igår Vitsippa, 5 tummar upp från migSkål

Oerhört trevligt att ses som vanligt!! Verkar som Macpau och Liffan kom hem ordentligt också.

Vi saknade dig och lilla S Tarda, men jag hoppas kvällen blev bra igår när damen fick lite sömn till sist.

Hoppas du är på "bättringsvägen" Juristen och kanske kan börja njuta lite av våren du med, förhoppningsvis kan vi tajma till en träff som funkar för alla snart igen.

Önskar alla härinne en bra dag! Hoppas du mår okej i alla fall LVHM

• Stella Kardunn

Morgon i tråden!

Härligt med fredag och helg! Sätter mig på tåget mot stora staden i eftermiddag och har beställt fin fint vårväder. Jag antar att Liffan redan är på plats däruppe också och övervakar att det blir så Cool

Hur är det med magen Macpau? Blir det bebbe på utsatt dag eller är du kanske redan på gång? Du vet väl att vi blir som oroliga hönsmammor här inne nu när du börjar närma dig BF och inte hör av dig på en daglig basis Drömmer

Själv har jag (för första gången) lyckats lägga mig till med en gravidkrämpa precis "on-time" jag har nämligen börjat få kramp i vaderna på nätterna, inte så farligt hittills, men i morse slog det till rejält. Jag vaknade 05.30 av att vänsterbenet låst sig från knäet ända ut till stortån och det gjorde så ooooont! Försökte få igång det själv, men inget hjälpte, när jag snyftande släpade mig ur sängen för att försöka stå vaknade J och fick yrvaket rycka in som massör som tack och lov hjälpte. Både han och jag såg hur hela benet var "vridet" och senan som gick som en fiolsträng över foten....slipper gärna det igen...Undrar förövrigt lite om min historia med mycket växtvärk i benen som barn ligger bakom att jag nu får det här också, kan man ha anlag för kramp tro?

Jag hoppas alla får en bra fredag och en riktigt bra helg Solig

• Stella Kardunn

Ouch 15 grader inne är ingen större hit...Hinner ni få dit någon som kollar på det före helgen eller? He he helt rätt en maj bebis blir det!

Oj, nu har jag dålig koll på när de brukar börja få tänder, men det låter rätt tidigt va? Du får göra en Ebba von Sydow och skicka ut någon av föräldrarna på promenad med S medan du sover Tarda Skrattande

Hmm jag är verkligen jättdålig på att gissa men okej då...

Gissa Macpau's bebis

Tarda gissar: 13/5 pojke 3875 g 51 cm

Miss Star gissar: 16/5 pojke 3462 gr 51 cm

• Stella Kardunn

Morgon i tråden!

Hmm ingen söndagsuppdatering från Macpau...

Tack Liffan, det var perfekt! Lite kyligt ute i Sandhamn fortfarande, men jag hade laddat med extra kläder så det gick fin fint ändå. Hoppas du haft det bra med! Krampen har hållit sig i schack över helgen också, så jag hoppas det fortsätter så. Vågen hade dock gjort ett helt kg skutt sen förra veckan, så nu får jag nog börja fundera på att dra ner på godsakerna lite och fokusera på vanlig mat, så det inte brakar iväg pga det.

Eftersom jag utgår ifrån att de kom hem både hela och rena från den promenaden Tarda, så hoppas jag du kan slappna av lite mer nästa gång, så är du på rätt spår sen Cool

Vinkar lite extra till Missdrutten, kul att du tittar till oss ibland!

Önskar alla en riktigt trevlig vecka! För egen del blir det gravidyoga start och v 25 besök hos BM och förhoppningsvis massor av sol Solig

• Stella Kardunn

Hä hä vi kan väl inte hjälpa att du bär omkring på en badboll som inspirerar till storartade gissningar Macpau Flört

Här undrar jag hur Knyttet låg i morse, magen stod ut väldigt åt ena sidan och när jag la handen på kändes det som att jag kände små snabba hjärtslag, men är det ens möjligt?

Hoppas alla får en bra dag! Njut av vädret, för ryktet säger att det ska börja bli kallare igen imorgon....

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?