Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan va skönt att resan gick bra, det är bara att hoppas att det fortsätter så framöver också, det underlättar ju så mycket när man har lite avstånd till sina nära och kära. Har själv lagt in en önskan om ett snällt bilbarn, med tanke på att det är 60 mil enkel resa när man ska hem till släkten....Jag hoppas förövrigt att det bara är en fas Tardas lilla S går igenom så att det går bättre för dem snart också.

Medlemstråden hade jag glömt, men nu är det fixat! Cool Det är helt otroligt när man tittar på den nu, hur vi har harvat upp och ner i de där rubrikerna och nu är det bara 2 kvar som används.

Ah du har fått börja på föräldragrupp redan, spännande, hur var det? Jag kommer nog inte få börja förrän i november, nästa grupp startar nästa vecka tror jag, men min BVC sköterska vill att barnen ska vara lite större för att de inte ska vara lika känsliga för smittor och sånt eftersom det är en hel del syskon som är med och som dessutom går på dagis.

He he bara tjejer där med, som sagt galet
  • Stella Kardunn

Ni är självklart välkomna Liffan, jag har veckan som kommer själv nu, sen kommer mamma en sväng, men om det nu blir träff hos Vitsippa kanske vi ses där först?!

Näst nästa vecka, är det den som börjar med 3 oktober då? I sådana fall kan jag nog de flesta dagar förutom tisdag då vi tråkigt nog ska på begravning så mamma och svärmor ska agera barnvakt för första gången.

Min mamma har som sagt kommit ner då, men en stund kan jag komma ändå tänkte jag, måste öva på att åka bort utan J, har hittills haft honom med varje gång och är dessutom lite allmänt nervös för det här med att försöka amma någon annanstans än hemma, har provat 2 ggr bara hos svärföräldrarna.

Jag hoppas också du hade en bra sista dag Vitsippa, kakan gick säkert åt som smör i solsken Flört Nu börjar nedräkningen inför nästa äventyr!

Hoppas ni har/haft en bra helg!

• Stella Kardunn

Hej på er

.....och va roligt att se dig här Miss Drutten! Skönt att höra att allt går bra och att ni verkar kommit in i en bra "vardagslunk".

Har tyvärr ingen information om LVHM då den enda kontakten jag har med henne är via denna sida.

Som det ser ut nu kan jag på onsdag med, vi brukar inte vara jättetidiga på morgonen, men jag bör kunna ta mig utanför huset runt 11 tiden i alla fall, så lunch blir nog alldeles lagom. Jag hoppas alla har frisknat till då så vi får ses allihopa!

Uff nu kom du till ett av mina dåliga samveten också Liffan, jag försöker verkligen göra övningarna varje dag, men det är så lätt att "glömma bort", måste skärpa till mig, det är ju faktiskt väldigt viktiga övningar....

• Stella Kardunn
    Kissie, nu är inte jag på något sätt en amningsexpert (de vet vi alla vid det här laget) men att ge flaskan någon enstaka gång tror jag inte gör henne "lat" sådär direkt, om inte annat kan du köpa Medela Calmas flaska som ska vara den som efterliknar hur en bebis suger på bröstet, de kostar 179 kr (för flaska och dinapp) och finns på många apotek.

Babyconcept på Ånäsvägen vid Redbergsplatsen har också ett rätt stort utbud av amningshjälpmedel och pumpar och butiken drivs dessutom av personal som annars jobbar som barnmorskor, barnsköterskor osv. så de kan ge bra tips och råd på plats. Det var förövrigt hos dem vi köpte vår bärsele, så om du vill titta vidare på sjalar och sånt har de det med, de har dessutom en webbutik som du kan kika igenom innan om du vill.

Juristen, gud va spännande nu närmar sig verkligen nedräkningen! vi är allt väldigt nyfikna på om det blir en kille eller tjej. Ska bli roligt att förhoppningsvis få se magen en gång till nästa vecka!

Här har vi varit på "barnloppis" idag och fyndat lite, köpte bland annat en pulka för 30 kr, ett spjälsängsskydd för 40 kr och diverse kläder.

Fortsatt trevlig helg på er alla!
  • Stella Kardunn

Hej på er,

Vilken uppslutning det blir, så här många har vi aldrig varit förut, kul! Vi sa mellan halv ett och ett va?

Tarda, jag bor ju bra mycket närmare än Juristen, kan hämta hjulen åt dig om du slår till, säg bara när i sådana fall!

Juristen, ett tips från mig angående bindorna är att råka få med dig några av de riktigt stora hem från BB sen, de är bra att ha på natten i alla fall de första dagarna...och dessutom kommer ni ha turen att hamna på nya BB avdelningen, det var nämligen 5 veckor kvar till flytten när vi låg där och det har det ju gått nu. Har du några frågor om hur det funkar där kan vi ta det imorgon, jag kände mig rätt förvirrad i början när vi kom dit, särskilt som vi kom dit rätt sent på kvällen och fick sköta oss själva (utan introduktion) första kvällen/natten då vi hamnade på BB Eva.

Kram på er, ses imorgon!

• Stella Kardunn

Instämmer med föregående talare (i plural) alltid lika roligt och tack för att ordnat god mat och fika Vitsippa! Hjärta Helt otroligt att vi nu är uppe i 5 bebbar och 2 snart färdigbakade Flört

Jag verkar ha ett tomt meddelande i min inbox bara Kissie, eller jag får i alla fall inte upp det av någon konstig anledning. Ska prova igen, men annars kanske du kan tänka dig att försöka skicka bilden igen till mig.

Här har vi varit på BVC på morgonen och lilla tjejen börjar bli stor. 3 900 gr och 52 cm var måtten idag, så nu tycker de vi kan låta henne bestämma lite mer när hon vill äta istället för att ha max 3 timmars regeln.

Tarda, hojta till vilken annons det är jag ska ringa på om hjulen!

Fortsatt trevlig vecka på er alla och återigen, tack för trevlig träff!

(nu ska jag nog googla fram bondens äppelkaka jag med, blev nyfiken vad det var för smaskigt)

• Stella Kardunn

Kissie skickade min mailadress till dig också, kan inte öppna meddelandet här på FL

He he va roligt att det var just en vitsippa, Vitsippa Flört men ur led är tiden!

Här hade vi svärfar med sambo på rådjursstek igår och till efterrätt fick de bondens äppelkaka, mycket god! Tackar för tipset!
    ...och nu ska jag knäppa igång kaffebryggaren och servera lite rester av gårdagens efterrätt Cool

• Stella Kardunn

Tusen tack för bilden Kissie! Tänk att det skulle ta mer än 1,5 år att få till ett gruppfoto på oss, synd att du var fotograf bara, vi skulle haft någon helt utomstående som tog ett kort på oss också, men det blir fler tillfällen med fler bebisar Flört

Gällande flaskmatning, vi använder också amningskudden och låter R ligga på den, det går inte riktigt att ha huvudet precis som vid amning (mot bröstet) för att man ska få dit flaskan också, inte för oss i alla fall. Hoppas det går bra idag och att lilla M gillar Medela flaskan. Hur har det gått med nappar förresten, har du hittat någon modell som hon gillar bättre?

Juristen, jag tror inte du behöver oroa dig, de höll alltid på och drog och drog i det där måttbandet tyckte jag och de vill nog bara vara absolut på den säkra sidan, som Liffan skrev lilla A var inte liten när hon kom. Mitt mått minskade visserligen inte, men i gengäld började jag gå ner i vikt på slutet, men det var inte heller någon fara och något tillväxt UL tyckte de aldrig var nödvändigt.

Liffan, blöder du mycket då? Jag har också lite stänk ibland, men inte så jag behöver mer än trosskydd.

Låter som det perfekta upplägget Vitsippa! va bra att ha dellediga föräldrar!

Här har vi innedag (igen) i regnet...ska se till att planera mer väderokänsliga aktiviteter för resten av veckan annars får vi nog sittsår här...

Vitsippas bebis:

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g

• Stella Kardunn

Hej på er,

Va jobbigt att ni fått vara oroliga såhär på slutet Juristen och Vitsippa, men jag är säker på att allt blir bara bra innan det är klart ändå.

Men skönt att de verkat ta er oro på allvar Vitsippa så ni fått komma in direkt, tycker man alltför ofta hör om att de bara säger att allt är normalt och att man inte behöver komma in.

Jag hoppas ni båda (och alla andra) får en riktigt bra helg i höstsolen nu!

Om det är bärselen du menar Juristen, kan jag svara också, det är en Beco Gemini hon hade, som både jag och Liffan köpt också. Finns bla på Babykoncept.
    Här har vi varit på återbesök på ortopeden idag, så numera har vi en liten R minus en Frejkabyxa Solig ortopeden (som var en riktigt rolig man) sa att allt såg bra ut och vi fick som väntat order att höra av oss när hon är ca 1 år och har börjat gå för röntgen och ytterligare en kontroll.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?