Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God förmiddag,

Ny vecka och sista dagen med mamma på besök, både skönt och tråkigt.

Tänk va olika det är Kissie, ni övar för att få till det med flaska och här fick vi öva för att få till det med bröstet. Jag hoppas allt gick bra i lördags i alla fall. Napp är det väl egentligen bara bra om hon inte vill ha, såvida det inte innebär att hon vill använda bröstet som napp istället förstås, då kanske det blir lite väl jobbigt i längden.

Attans Liffan, annars hade du såklart varit välkommen en sväng, jag blir ju som sagt helt allena igen imorgon, men du får ta en tur igen vid tillfälle.

Hmm där gick min datumgissning på Vitsippa åt skogen...jag får fortsätta hoppas på kön, längd och vikt. Men Juristen nu får du hjälpa mig här så jag vinner på datum en gång Flört Jag hoppas allt är bara bra med er bägge två i alla fall. Kunde däremot inte låta bli att le lite när du skrev om förvärkar som hållit på länge Juristen...Det var ju vad jag trodde de skulle göra också så jag var hemma bra mycket längre än de flesta Cool

Hoppas allt är bra med Tarda och Macpau också...önskar alla en trevlig vecka!

• Stella Kardunn

Hej på i tråkvädret...

Hoppas allt är bra med Vitsippa och Juristen och magarna. Jag håller tummarna för en torsdagsbebis Juristen Flört

Va skönt att allt gick bra med mormor och lilla M Kissie, en härlig natts sömn på det kan inte ha varit fel, jag hoppas det var en försmak på vad som komma skall snart.

Såg alla fina cupcakes ni bakat Liffan, hoppas de smakade lika gott som de såg ut med!

Hoppas sömnproblemen är en kort fas både hos lilla I och S, brist på sömn är något man inte gärna vill utsätta sig för under några längre perioder.

Ja det är riktigt skönt att vara av med frejka byxan, blöjbytena går som en dans numera. Imorgon är dags för läkarbesök på BVC också, 8 veckors kontroll, måste nog ta en titt i boken och se vad de kan tänkas göra. Nu ska jag klä på lilla damen och ta bilen till affären och postutlämningsstället eftersom det attans vädret inte tillåter någon promenad med vagnen Obestämd

• Stella Kardunn

Hej på er,

Inga bebisar på gång verkar det som...vänta, vänta, vänta Drömmer

Juristen vi höll alla borta en vecka (under delvis stora klagomål från svärmor) vilket vi hade sagt redan innan vi åkte till BB, men det var ändå mycket gnäll från vissa håll som sagt. Men mitt tips är att känna efter själv och strunta i vad alla andra tycker. Alternativt om ni inte kan/vill säga ifrån, låta dem komma under förutsättning att de går inom en timme eller vad ni nu känner för, om ni inte vill ge er ut som Tarda föreslog.

Va skönt att allt såg bra ut Vitsippa! men har jag missat att du legat under kurvan innan eller har det blivit nu på slutet bara?

Här var vi på BVC och fick ok stämpel i rumpan idag. R väger nu nästan 4,5 kg (4 415 g) och var 55 cm lång. Nästa gång är det redan dags för första vaccinationen.

• Stella Kardunn

Oj oj här händer det grejer! Låter som det vankas bebisar i slutet av den här veckan Cool Jag håller tummarna för två lätta förlossningar och en sjunde tjej Drömmer

He he är det din nya fina Iphone som bråkar med dig Macpau?

Liffan hoppats ni nu är fulla med vitaminer så du orkar med tågresan i morgon Flört hoppas ni får en skön Sthlm's vistelse också!

Själv var jag på återbesök hos BM igår och fick Ok i rumpan jag med, men det är öva öva öva som gäller med knipövningarna.

Kram på er allihopa!

• Stella Kardunn

Oj oj idag är det spännande, jag tänker på er båda Juristen och Vitsippa! Skickar all min styrka och önskar er allt det bästa Hjärta

Jag har inte testat såna kulor men har funderat på om det vore något, skulle någon av er prova får ni gärna göra en utvärdering sen. Min BM's tips var annars att göra övningarna varje gång man ammar/matar för att få in en rutin att göra det flera gånger per dag, som hon betonade ofta är det man missar, dvs man gör övningarna och gör dem rätt, men alldeles för sällan. Vilket jag måste hålla med om i mitt fall...

Kissie, jag håller med Tarda, du får nog testa ett par ggr för att vänja henne vid nappen (det där låter fel jag vet, men jag tror ni förstår), först åker nog alla ut, så det dröjer ett tag innan man ser om den "duger" eller inte.

Liffan, va gulligt Skrattande och vilket bra initiativ. Hoppas tågresan gått som på räls idag

Önskar alla en riktigt trevlig avslutning på veckan! Nu ska jag gå ut i köket och ta ut mitt alldeles splitternya Skiphop Splash torkställ för flaskor ur diskmaskinen Drömmer japp, man kan bli glad av ett torkställ tydligen.

• Stella Kardunn

Åhh jag har missat uppdatera sidan idag....G R A T T I S Juristen! Tjohoooo! Va skönt att det gick bra och naturligtvis blev det en tjej

Hoppas allt går bra för er också Vitsippa!

• Stella Kardunn

hej LVHM va roligt att du tittar till oss....men tråkigt att höra att det inte gått bättre för er ännu. Jag håller tummar och tår och att var det här som lyckades, så ni får tillbaka ett toppenägg på måndag! Hjärta

• Stella Kardunn

Oj det var inte illa Lvhm, jag hoppas odlingen går bra så ni får ett gäng fina att välja mellan på onsdag då!

• Stella Kardunn

Stort GRATTIS till er Vitsippa! Nu är som sagt verkligen tjejligan komplett! Jag hoppas blodet du fått ser till att du snart är på benen ordentligt igen Hjärta

Hoppas allt har gått bra för er idag med Juristen så matningen kommer igång och ni får åka hem snart.

Väntar med spänning på att få höra vad båda våra nya små tjejer ska heta Solig

Kram och trevlig söndag kväll på er alla!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?