LillaPluppen skrev 2011-03-22 16:24:09 följande:
självklart är varje minut ensam för mycket.
Men hon låg faktiskt nerbäddad under täcke på sängen när hon visades ensam, inte halvnaken med benen uppe. Sen låg hon med benen i stöden när de kom in med olle så de undersökte väl eller sydde just då.
Så jag kan inte hålla med om rutiner och etik och integritet ska ses över för de 20 sekunder vi såg när hon va ensam kan ha varit 20 sekunder där undersköterskan precis sagt åt henne att hon kanske bara ska gå ut och hämta lite vatten till henne eller nya benstöd eller hämta barnmorska.
Så ingen annan än just Jenny kan veta exakt hur det va när det gäller rutiner, etik och integritet.
Visst, det kan ha varit så att hon legat "normalt" när hon var själv, missade det. Och visst har de säkert klippt jättemycket men jag tycker inte att man överhuvudtaget lämnar någon ensam direkt efter en prematurfödsel.
Jag kan tillägga att jag låg i 4 timmar på ivas uppvak utan att få veta om S ens levde fortfarande. Ingen uppdaterade mig och det var en fruktansvärt.
Nej, bara Jenny själv vet vad som hände och är hon nöjd så fine be me.
Jag kan ändå tycka att de behöver tänka på hur de beter sig och intigriteten. Jag hade inte uppskattat att ligga i gynställning, oavsett anledning, när dörren öppnas och det kommer in två personal med mitt barn. Det hade inte tagit många sekunder för BM eller undersköterskan att se till att hon fick ner benen och på sig en filt när de kom in. Jag lämnar aldrig en patient med uppknäppt tröja eller liggandes i gynställning eller med byxorna nere för att gå att hämta en grej utan jag lägger ALLTID över en filt eller liknande om det inte är läge att klä på igen och jag ser ALLTID till att kvinnan i gynstol får sitta vanligt på kanten med något över sig om vi måste avbyta och gå ut under en gynundersökning. Inga andra alternativ finns. Och ja det gäller även i akuta lägen. Men vi är olika.