EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Inhalerar de henne regelbundet? Adrenalin brukar funka bra. Fast det kanske är på yngre barn?
Håller mina tummar att allt vänder snart, snart och att ni är hemma om någon vecka igen.
Jennyc: Usch det är så orättvist. Jag beklagar verkligen sorgen och förlusten av er Max. Som mina12 säger, ni skulle ju få bädda ner honom i sängen, inte i en kista. Jag ska tänka på er imorgon vid 11 tiden och hoppas att begravningen blir så fin den bara kan.
Livsglädjen: Hur har du det? Tänker på dig och lilla Eira ofta.
Oj, så mycket att svara på.
Jennyc: Låter bra att ni känner att det blev en bra (kan det bli bra?) begravning. Låter fint med en sten.
Livsglädjen: Ja, det är ju inte en lätt fråga att svara på "hur mår du?" men jag hoppas att du känner att du kan svara ärligt här och inte behöva censurera som man många gånger gör IRL.
Så fin bilden är och så fin Edvin är! Blev riktigt chockad när jag såg bilden på dina dockor. Edvin-dockan ser ut som en fullgången bredvid Eira-dockan. Samtidigt vet jag att Edvin och min Siri var nästan identiska i födelsevikt och längd och jag vet ju hur liten min Siri-docka är. Tårarna rinner när jag inser precis hur liten er prinsessa var.
Så underbart att höra hur bra Edvin mår och att han får så bra "betyg" av läkaren.
Futurum.. Nej så jobbigt för er att vara inlagda igen och att Tyra har det så jobbigt. Lurigt när det inte syns att saturationen är dålig. Riktigt dåligt av tidigare läkare att de inte kollat ordentligt. Det krävs inte mycket för att sätta på en pox på handen/foten/fingret. Inte konstigt att ni kan hantera syrgas mm. Det sitter i ryggmärgen. Vet att jag blev riktigt skakig när jag såg hur många liter syrgas de hade på Siri när vi åkte in senaste, antar att du reagerade likadant.
que: Jag säger som de andra, vi har varit väldigt försiktiga, iaf första halvåret hemma. Sedan kom sommaren så då vågade vi mer för att sedan vara mer försiktiga under höst och vinter igen. Men med barn som inte ens skulle vara födda än skulle jag inte riskera smittor genom att gå till affären etc. Men att bjuda hem släktingar som har barn som är så stora som 11 och 15 är en annan sak. Så länge de inte är sjuka så hade jag tyckt det var ok under förutsättning att alla accepterar att INGEN bär, pussar etc på barnen. Det hade varit mitt absoluta krav.
Du kommer bli ifrågasatt för dina val när det gäller att hålla dem ifrån folksamligar, vänner hemma, andra barn etc för människor förstår inte och de kan inte förstå mer än vad man berättar för dem. Du och den andra föräldern vet vad som är bäst för era barn.
Pellepellepelle: Hoppas att natten varit ok och att du fått sova lite grand. Hur är det med pojkarna idag? Hoppas att läget är mer stabilt och att blödningarna är under kontroll. Håller mina tummar för att pojkarna blir stabila och att de långsamt hämtar sig.
Stora kramar till er alla fyra!
Skrivit lite för snabbt ser jag. Jag vet att det stavas försäkring, olycksfall etc