• Livsglädjen

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

Vi välkomnar alla intresserade till vår tråd, men främst alla föräldrar som har fått barn extremt mycket tidigare än beräknat förlossningsdatum!

Både nyblivna föräldrar och vi/de som har lite äldre barn är välkomna!

Här har vi en födelsedagstråd för våra älskade premisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m48308318.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-11 23:03
    Här är länken till vår lite mer uppdaterade födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m50273766.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-04 19:08
    Har någon här missat att Emmy K samlar in fotavtryck? Hon sitter i styrelsen för flera prematurföreningar i Sverige och hon/de har en fin idé om en "prematuravtryckstavla".

Jag citerar henne:

Jag fick en idé om att samla in fotavtryck (eller handavtryck) från våra prematurbarn och vill göra en jättestor tavla av alla dessa avtryck som sedan kan avtäckas på Prematurdagen den 11 november.
    Om ni skulle kunna skanna och mejla mig era älsklingars fotavtryck (eller handavtryck) så vore det väldigt uppskattat.
    Mail: info@pytteliten.net
    När ni skannar får ni gärna ställa in det till 300 dpi.
    Mejla mig samtidigt barnets namn, födelsevecka, datum, (ev. dödsdatum), vikt och längd. Jag vill också veta längden på foten/handen i mm så att det blir rätt i utskriften.
    Om ni skall på Baby Barn mässan i Gbg 15-17 april så står jag där för Pytteliten.net. Om ni tar med fotavtrycken så kan jag skanna på plats.
  • Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
  • Full av förhoppning

Åh Anci... positivt och jobbigt på samma gång. Lilla prinsesskorvsängeln {#lang_emotions_heart}
    Hoppas så ni får vila upp er lite och ha det skönt på semestern och ladda batterierna.
    Kram!!!

folk behöver inte ha influensa för att bete sig som svin
  • mumsan8

Hej livsglädjen!
    Jag hoppas innerligt att ni får en fin vistelse i Thailand. Ni är verkligen värda att komma ifrån ett tag.
    Vad skönt att det löst sej lite iaf och att du får vara hemma lite mer. Du behöver nog vila och ta igen en del
    Många styrkekramar!!

• mumsan8

Hej livsglädjen!
    Jag hoppas innerligt att ni får en fin vistelse i Thailand. Ni är verkligen värda att komma ifrån ett tag.
    Vad skönt att det löst sej lite iaf och att du får vara hemma lite mer. Du behöver nog vila och ta igen en del
    Många styrkekramar!!

• mumsan8

Hej livsglädjen!
    Många styrkekramar!!

• mumsan8

Det blev nåt fel då jag skickade häromdagen, inte meningen att det skulle bli 3ggr...

• Tessita

Hej Livsglädjen! Hoppas ni får en bra resa. Tycker att det var ett bra beslut att boka resa. Det gör ont i mig när jag läser din berättelse. Styrkekramar!!

• Livsglädjen

Var tillbaka till sjukhuset och neoavd i helgen. Kändes helt ok, huvudgrejen för besöket var att träffa våra älskade vänner som ställde upp för oss så otroligt Eiras sista dag och se deras lilla underverk.
    Vi kramade personal i en hel timme (planerade in "personalträffen" lagom till ett skiftbyte så vi skulle hinna träffa så många som möjligt) och kikade in på salen, men de enda tårarna som kom var när jag kramade om våra vänner. Då var det mest glädjetårar över att se att de fortfarande mår bra och att deras underverk mår bättre och bättre och växer, får kanske börja komma på hempermis snart!
    Jag var lite försiktig med att kolla mot hörnet som vi befunnit oss i så många veckor. Där satt en mamma vid kuvösen med ett barn med respirator och maximal övervakning (det såg jag på skärmen), jag ville inte riktigt veta hur litet barnet var, så jag undvek att titta dit.

• Frila2

Livsglädjen: Så bra att ni varit tillbaka på avdelningen igen. Härlgit att höra att det går bra för era vänner där och att det kändes bra med personalen igen. Förstår att du inte ville titta på "ert" hörn. Du är väldigt stark som orkar prata så om allt!

Här har Siri fått RS antagligen. Har 40°s feber, och är rätt krasslig. Vi spenderade onsdagen på akuten med en väldigt tät liten tjej. Inhalation av ventolin 5 gånger (två besök samma morgon/fm) och ventolin med hem. Antagligen förkylningsastma...

• Emmy K
    Frila2 skrev 2010-03-01 17:41:35 följande:
    Livsglädjen: Så bra att ni varit tillbaka på avdelningen igen. Härlgit att höra att det går bra för era vänner där och att det kändes bra med personalen igen. Förstår att du inte ville titta på "ert" hörn. Du är väldigt stark som orkar prata så om allt!Här har Siri fått RS antagligen. Har 40°s feber, och är rätt krasslig. Vi spenderade onsdagen på akuten med en väldigt tät liten tjej. Inhalation av ventolin 5 gånger (två besök samma morgon/fm) och ventolin med hem. Antagligen förkylningsastma...
    Åh nej vad jobbigt. Våra tjejer råkade också ut för RS då de bara hade varit hemma i en månad, de var alltså 5 månader gamla eller korrigerat en månad. Inte särskilt bra för en liten... Vi var inlagda i en vecka med inhalationer som vi sedan fick med oss hem också. I somras slutade vi med de dagliga inhalationerna men har det då och då när förkylningarna sätter sig i lungorna.
    Jag hoppas att Siri snart är bättre. Skönt ändå att hon är över året och pigg och stark.

Livsglädjen, vad bra att ni gjorde det här besöket. Jag tror att det är jätteviktigt att liksom få ett "avslut". Jag själv vill också åka till Lund och få ett avslut, men det kan jag tänka mig att ta sisådär vartannat år. Att få träffa personalen och att få se sitt "andra hem" man har haft så länge. Du är fantastisk som har så mycket kraft kvar att det räcker åt till att glädjas åt andra. Fint att de här vännerna snart är på väg hem. Jag hoppas att ni kan hålla kontakten.
  • mina12
    Frila2 skrev 2010-03-01 17:41:35 följande:
    Livsglädjen: Så bra att ni varit tillbaka på avdelningen igen. Härlgit att höra att det går bra för era vänner där och att det kändes bra med personalen igen. Förstår att du inte ville titta på "ert" hörn. Du är väldigt stark som orkar prata så om allt!Här har Siri fått RS antagligen. Har 40°s feber, och är rätt krasslig. Vi spenderade onsdagen på akuten med en väldigt tät liten tjej. Inhalation av ventolin 5 gånger (två besök samma morgon/fm) och ventolin med hem. Antagligen förkylningsastma...
    Hoppas Siri snart kryar på sig från det hemska RS!

Jag är så glad att Svea får synagis, för RS känns som en mardröm.
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17