• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (=()
    Lilith Inanna skrev 2012-11-24 12:15:49 följande:
    Jag har domningar, började för 10 år sen när jag vart utbränd.
    Har haft problem med ångest/panikångest sedan jag var ung.

Jag skulle gissa på att domningarna har med spänningar i musklerna att göra men har aldrig fått någon riktig förklaring.

Nu har jag en känsla av att det går runt ström i kroppen, blandat med stötar från fötter & händer som fortsätter runt.
    Någon som känner igen den här känslan av att ha ström genom kroppen?
    Är ett nytt fenomen för mig så blir lite orolig :/
    Jag känner igen känslan av ström genom kroppen! Skulle dock definiera den mer som att kroppen vibrerar, men jag tror ändå att jag förstår vad du är ute efter... 
  • Anonym (Hypokondriker)

Ont i ryggen

Lös i magen

Olika smärtor på olika ställen i magen

Spänningshuvudvärk

Sjukdomskänsla

Nackont

Ont i armhålan

Kalla fötter

Alltid trött

Detta har lett till hypokondri och jag är livrädd för att jag skulle ha en dödlig sjukdom. Hur gör ni som går hjälp med detta för att få just hjälp?

• Lilith Inanna
    Anonym (=() skrev 2012-11-27 16:55:44 följande:
    Jag känner igen känslan av ström genom kroppen! Skulle dock definiera den mer som att kroppen vibrerar, men jag tror ändå att jag förstår vad du är ute efter... 
    Är det inte det som kallas sockerdricka eller liknande?
    Alltså vibrerandet känner jag igen men stötarna gör mig orolig, så känslan av ström skulle ju kunna vara vibrationerna, men stötarna?

Jag brukar inte ta upp alla små symptom med min läkare eftersom jag inte vill bli stämplad som nån slags hypokondriker men de här stötarna får jag nog ta upp :/

Blev diagnosticerad med Fibromyalgi för lite mindre än ett år sedan, kanske har det med det att göra.....hm....
  • Anonym

För mig handlar det främst om en tryckande huvudvärk, där jag är inkapslad i mitt eget huvud och alla tankar och känslor är inåtriktade. Jag kan kolla på tv men i mitt huvud pågår en hel tankeverkstad. Spelar ingen roll vad jag gör, träffar en kompis, lagar mat. Utan är som instängd i min egen hjärna och det trycker vid näsan och huvudet. Verkligen tryckande huvudvärk. Sen känner jag en obehagskänsla i hela bröstkorgen och halsen. Är nästan som att jag är nervös fast mer "äcklad" kanske eller en slags tomhet eller ihålighet. Är så svårt att förklara men jag hatar den känslan i bröstkorgen och halsen. Egentligen gör den inte ont men den känns vidrig och livet känns meningslöst och som en seg gyttja. 

Det är ångest för mig och så de visar sig fysiskt. Allt det andra är småsaker och det här är hela "ångesten". 

• wannaseeyoudisco

Någon annan som får problem med munsår (afte/herpes)?
    Har senaste året fått typ 3 herpesutbrott, inga allvarliga men ändock. Brukar få ett om året. Och med jämna mellanrum får jag blåsor på insidan av läppen och nu under tungan, afte. Det är skitstörigt för det är ju inte speciellt skönt men det kommer alltid efter att jag stressad.
    Denna vecka var jag hos tandläkaren (som jag haft extrem fobi för) och borrade två hål på måndagen, hos psykologen och åkte buss själv (första gången på eeevigheter) och på onsdagen var jag hos tandläkaren igen på torsdagen hade jag en stor blåsa under tungan...Skrikandes Vet ju att sånt där är stresskänsligt, men ville ändå bara höra om någon annan har/haft samma problem och om ni har något tips på hur manfår skiten att försvinna så fort och osmärtsamt som möjligt.

• Anonym (=()
    wannaseeyoudisco skrev 2012-12-08 04:35:09 följande:
    Någon annan som får problem med munsår (afte/herpes)?
    Har senaste året fått typ 3 herpesutbrott, inga allvarliga men ändock. Brukar få ett om året. Och med jämna mellanrum får jag blåsor på insidan av läppen och nu under tungan, afte. Det är skitstörigt för det är ju inte speciellt skönt men det kommer alltid efter att jag stressad.
    Denna vecka var jag hos tandläkaren (som jag haft extrem fobi för) och borrade två hål på måndagen, hos psykologen och åkte buss själv (första gången på eeevigheter) och på onsdagen var jag hos tandläkaren igen på torsdagen hade jag en stor blåsa under tungan...Skrikandes Vet ju att sånt där är stresskänsligt, men ville ändå bara höra om någon annan har/haft samma problem och om ni har något tips på hur manfår skiten att försvinna så fort och osmärtsamt som möjligt.
    jag har aldrig tänkt att det kan ha med detta att göra, men jag fick herpesmunsår för ett år sen för första gången. har aldrig haft detta tidigare, och jag är 35. det kan ju vara pga detta som det blossat upp nu.  har ingen aning om hur du ska råda bot på det bäst dock. 
  • Mizzii
    Denna tråden kommer jag lusläsa snart för jag hoppas den blir min räddare i nöden,

Har haft alla och mycket mer symtom man bara kan ha, återkommer med de senare.
    Läskigaste var sist då jag åkte ambulans in då båda benen och båda armarna domnade bort helt nu och värsta yrselattacken och andades typ knapt  
  • Anonym (Sömnsvårigheter)

Har ett sus i öronen, vet ej om det beror på stress eller för lite sömn. Har hört att depression kan utlösa sus i öronen.

Sover väldigt oregelbundet, vaknar i vargtimmen - förbannar mig över det! Försöker somna om, läser lite, blir så småningom trött men kan vara vaken ett par timmar innan dess. Utöver det:

Sämre kosthållning som ger orolig mage. Viktuppgång.

Lättretlig

Sämre närminne, tappar ord.

Huvudvärk

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?