• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • HWR

Mina symtom vid stress/ångest är tungandad, klump i halsen (jag HATAR den där klumpen) stickningar i händer och fötter, tunnelseende och nu senast, nässelutslag! Utslagen var nog värst...

• Anonym (ångest)
    HWR skrev 2013-01-19 13:46:15 följande:
    Mina symtom vid stress/ångest är tungandad, klump i halsen (jag HATAR den där klumpen) stickningar i händer och fötter, tunnelseende och nu senast, nässelutslag! Utslagen var nog värst...

Mina Symtom jag har.

* Huvudvärk

* Trött

* Hjärtklappning

* Synbort fall    tex (tunnelseende)

* Yrsel

* Muskel värk (värk i axlar nacke och rygg)

* problem med magen      tex ( magkattar)

* sömn besvär.

* känner mig stressad hela tiden

* lätt för att börja gråta

* har även haft balans problem

* tappade 10kg i vikt ( men gått upp nu)

* ingen matlust i bland

* domningar (händer och Fötter)

* känns som jag lever i en bubbla.  

Mina symtom på Panikångest.

* svimmnings kännsla

* hjärtrussning

* illamånde (ibland kräkingar)

* andnöd

* svårt att svälja

* blir darrig

* svettig/fryser

* blir rädd

* räddsla att dö

• Anonym (undrar)
    Anonym (ångest) skrev 2013-01-19 16:16:35 följande:

Mina Symtom jag har.

* Huvudvärk

* Trött

* Hjärtklappning

* Synbort fall    tex (tunnelseende)

* Yrsel

* Muskel värk (värk i axlar nacke och rygg)

* problem med magen      tex ( magkattar)

* sömn besvär.

* känner mig stressad hela tiden

* lätt för att börja gråta

* har även haft balans problem

* tappade 10kg i vikt ( men gått upp nu)

* ingen matlust i bland

* domningar (händer och Fötter)

* känns som jag lever i en bubbla.  

Mina symtom på Panikångest.

* svimmnings kännsla

* hjärtrussning

* illamånde (ibland kräkingar)

* andnöd

* svårt att svälja

* blir darrig

* svettig/fryser

* blir rädd

* räddsla att dö

hej... påminner jättemkt om mina symptom. när du får andnöd hur änge sitter det i ? känns det helt stopp korta stunder?
  • Anonym (lia)
    Mizzii skrev 2013-01-19 13:45:10 följande:
    Det har jag tänkt många gånger på och vad jag själv känt så har det varigt iaf för mig tusen ggr värre att vara "sjuk" psykiskt än fysiskt
    I agree. Fast att lida av psykiska besvär är ju eg. samma som attl lida av fysiska besvär.. för det är ju "hjärnan" som spelar ett spratt och den är ju oxå en fysisk del så att säga, om du förstår mitt resonemang. Men förstår vad du menar
  • Anonym (ångest)
    Anonym (undrar) skrev 2013-01-19 17:07:09 följande:
    hej... påminner jättemkt om mina symptom. när du får andnöd hur änge sitter det i ? känns det helt stopp korta stunder?

ja det känns som att man inte kan få luft,liksom täpper till,svårt att förklara,men det känns som stopp korta stunder
  • Anonym (ångest)
    Anonym (undrar) skrev 2013-01-19 17:07:09 följande:

men vad har du för symtom??? för du någon hjälp,jag får ingen hjälp alls :( läkarana bara kolla så jag inte hade kroppsliga sjuksdomar, å sen sa dom att jag hade ångest
  • Anonym (undrar)
    Anonym (ångest) skrev 2013-01-19 17:22:27 följande:

men vad har du för symtom??? för du någon hjälp,jag får ingen hjälp alls :( läkarana bara kolla så jag inte hade kroppsliga sjuksdomar, å sen sa dom att jag hade ångest

så identiskt likt alla dina..just nu börjat hos psykolog en 2 mån känns skönt men gick med detta ett år innan, gjort en masssa kroppsliga undersökningar som inte visat nåt.. tycker andnindsbesvären är svårast att vänja sig vid... hur yttrar de sig för dig? är du sjukskriven? det är jag
  • Missciss

Illamående, illamående å illamående

• Anonym (ångest)
    Anonym (undrar) skrev 2013-01-19 17:46:45 följande:
    så identiskt likt alla dina..just nu börjat hos psykolog en 2 mån känns skönt men gick med detta ett år innan, gjort en masssa kroppsliga undersökningar som inte visat nåt.. tycker andnindsbesvären är svårast att vänja sig vid... hur yttrar de sig för dig? är du sjukskriven? det är jag

Nej är ej sjukskriven. Men jag ska träffa en psykolog jag med på måndag. Så jag hoppas jag får bätte hjälp nu. Jag har fått sobril av min läkare som jag kan ta. Har du någon medicin?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (ångest) skrev 2013-01-19 18:25:08 följande:

Nej är ej sjukskriven. Men jag ska träffa en psykolog jag med på måndag. Så jag hoppas jag får bätte hjälp nu. Jag har fått sobril av min läkare som jag kan ta. Har du någon medicin?
    ja cipralex och sobril
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?