Anonym (jävla ångest) skrev 2013-10-26 23:52:32 följande:
Allt började för ca 6 år sen och hållt på till och från och faktiskt kunnat lägga ihop mitt mående med mina järn depåer! Mina symtom är:
Spänningar i kroppen
Extra slag på hjärtat
Illamående
Panik attacker
Ständig oro
Ständig nervositet
Ängslig
Orkeslös
Svag speciellt i benen
Frustration
Hjärndimma
Yrslig
Spänningar i huvudet
Ont i axlar
Kallsvettig
Stressblåsa
Grå syn eller hur jag ska förklara
Känns som allt går i slowmotion
Ingen lust
Ingen matlust
Tungt att andas
Ont i bröstet
Ont i magen
Ont i hjärtat
Känslig för mycket ljud
Blir störd av att ha saker i ansiktet (hår som hänger eller glasögon)
Tror att jag ska dö
Har nog missat en hel del, men kämpar med ett par symtom varje dag och knäpp som man är så när jag inte känner av något, så börjar jag tänka att va skönt att jag är helt fri idag och då börjar det, tänk hur mycket man kan styra kroppen med hjärnan. Minsta lilla sak som hugg i hjärtat, ont i bröstet, ont i armen, magen eller huvudet. Triggar igång min dödsångest, oftast på kvällarna. Har en underbar man som jobbar varje vardag och vet att jag kan ringa till om det är något och för det mesta kommer han hem då! Det är något s om håller ångesten lite borta, att det är min trygghet! Har även fantstika barn som håller mig sysselsatt! Det värsta av allt är att jag saknar mitt gamla jag, bekymmersfri! Idag måste jag ha min mobil med överallt för att kunna få tag på min trygghet! Men det jag kan säga nu är att jag faktiskt känner mig starkare än jag gjorde innan, för idag blir varje dag en kamp! Dock inte på ett bra sätt! Som jag förklarade för det flesta att det tog mig över 20 år att bygga upp min kropp och psyke och det tog 1 sekund för allt jag byggt upp att rasa, när det var som värst fick jag panik attacker flera ggr per dag och kunde startas av en nysning eller högt ljud eller ett litet sendrag! Har aldrig ätit tabletter utan mitt motto har varit; varför skjuta upp problemen istället för att försöka lösa det! 08 mådde jag skit första gången och höll i sig något år, haft lite smått ibland 10-13 och nu 13 kom det tillbaka som ett slag i magen! Men kämpar mig uppåt igen med järn och mycket mys med familjen :)
hej intressant, menar du att dina järndepåer påverkar om du har ångest eller inte? ja kosten påverkar nog mer än vi tror