Inlägg från: wannaseeyoudisco |Visa alla inlägg
  • wannaseeyoudisco

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (MM73) skrev 2012-11-21 14:48:45 följande:
    Mina symtom är

Skakig/ darrig
    Trött ingen energi
    Ont här och där i kroppen
    Spänningar
    Ont i öronen ibland
    Illamående
    ostadighets yrsel
    Feberkänsla
    sjukdoms känsla
    olustig känsla i kroppen
    Ont i magen ena stunden nedre och andra över
    Kvävnings känsla
    Tungt att andas tycker jag inte får tillräckligt med luft
    Hjärtat slår fortare 
    Glömmer saker
    orolig/nervös
    svårt att koppla av
    Svårt att somna, kan sova oroligt annars sover jag som en stock och lite för länge
    Spännings huvudvärk
    Spänningar i käkarna
    Kalla händer fötter
    ont mitt i bröstet
    Ljus och ljud känslig

Man tror verkligen man har något fel eftersom man har så mycket symtom utvecklat hypokondri inte konstigt.
    Hur känner ni andra som skrivit i denna tråd? Känner ni av nånting varje dag, jag gör det oftast ,alltid nånting, ibland kan man ha en bra dag men inte ofta.

Har fått diagnosen GAD, Oro och stress fasst jag inte tycker jag stressar så mycket men man kan väll tydligen få en inre stress av oro och för lite att göra och ständigt gå och oroa sig.
    Känner av någonting hela tiden. Antagligen är man väl jävligt bra på att känna efter onormalt mycket också.

Idag vaknade jag med blåsor på läppen, igen. Blir så trött på min kropp.  Men förra veckan var det mycket och det brukar dyka upp sånt här skit då.
    Ont på olika ställen i magen och sånt har jag varje dag. Yrseln har jag lyckats jobba bort det mesta av + börjat äta bättre vilket gör att jag vågat förlita mig mer på att yrseln verkligen är psykisk när den kommer. Tidigare tänkte jag att det kanske var för att jag ätit dåligt och så blev det värre.
    I övrigt känner jag igen i princip alla symtom du har och det är som du säger, att man blir hypokondrisk är knappast konstigt.
  • wannaseeyoudisco
    Anonym skrev 2012-11-21 18:07:33 följande:
    Ni som lider/lidit av stress och ångest - vad har ni gjort i ert liv för att förändra situationen på något sätt (om yttre omständigheter vart orsaken)?

Sagt upp mig från jobbet, börjat plugga. Försöker skapa bra rutiner. Tidigare jobbade jag natt och har svårt att få rätt på sömnen nu. Men jag försöker gå upp kl 09 på dagarna, äta regelbundet och gå ut och gå minst 40 min om dagen.
    Förutom det så försöker jag pressa mig själv och göra saker och inte isolera mig som jag väldigt lätt gör p.g.a. ångesten. Samtidigt som jag försöker inse mina begränsningar och inte boka upp mig på saker. Försöker att aldrig ha mer än en sak inbokat per vecka och resten tar jag som det kommer beroende på hr jag mår för stunden.
    Ungefär.
  • wannaseeyoudisco

Någon annan som får problem med munsår (afte/herpes)?
    Har senaste året fått typ 3 herpesutbrott, inga allvarliga men ändock. Brukar få ett om året. Och med jämna mellanrum får jag blåsor på insidan av läppen och nu under tungan, afte. Det är skitstörigt för det är ju inte speciellt skönt men det kommer alltid efter att jag stressad.
    Denna vecka var jag hos tandläkaren (som jag haft extrem fobi för) och borrade två hål på måndagen, hos psykologen och åkte buss själv (första gången på eeevigheter) och på onsdagen var jag hos tandläkaren igen på torsdagen hade jag en stor blåsa under tungan...Skrikandes Vet ju att sånt där är stresskänsligt, men ville ändå bara höra om någon annan har/haft samma problem och om ni har något tips på hur manfår skiten att försvinna så fort och osmärtsamt som möjligt.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?