• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • markbon
    MizzTez skrev 2012-05-28 19:12:52 följande:
    Åh, jag har det! De är toppen! Helt klart värt att prata med läkare om det, jag tar dem för mina skakningar, hjärtklappningarna kan jag kontrollera men när jag börjar skaka kan det gå till överdrift.

Berätta mer! Funkar det? Är det liknande som Atarax? Har inte ätit atarax på 3 månader för att jag blir så jävlans yr av dem! :)
  • MizzTez
    markbon skrev 2012-06-02 00:16:47 följande:
    Berätta mer! Funkar det? Är det liknande som Atarax? Har inte ätit atarax på 3 månader för att jag blir så jävlans yr av dem! :)
    nej nej.. de är inte alls liknande. inderal är betablockerare, det är vad hjärtpatienter äter. De sänker pulsen, jag tar hellre dem än mina lugnande faktiskt.
    Kolla på www.fass.se så får du bättre info. Men helt klart värt att ha dem.
  • Krambjörn
    KAn ni iband "känna" att det känns FÖR LÄTT att andas? Alltså att ni kan andas jätte bra alltså FÖR bra och sedan få panik pga det?
    Det är så sjukt irreterande och detta stöter jag på många ggr även nu ikväll. Sen kommer en tanke "Nu har du slutat andas" och där ringer det panikklockor igen  Igår också då jag skulle somna så kändes det som jag inte fick tillräckligt med luft och kändes som jag skulle somna in och aldrig mera vakna igen. Försökte stå emot men jag var extremt trött och ögonen bara föll ihopoch somnade sedan. Kändes skitläskigt och som man andades luftknutor, eller hur jag nu ska förklara. Kändes som det var "bubblo" i luften och sen blev man yr som att allt snurrade        
  • Jimmy 249

Jag har blivit bättre sen behandlingen. Men mina vanligaste symtom är ostadighetskänsla,tung andning,slem/klump i halsen,ont i bröstmusklerna osv. Ikväll tex låg ja o kolla tv. Låg på rygg med huvudet böjt så hakan typ nuddade bröstet. Då började de stråla från halsen o ner mot bröstmusklerna,genast trodde man ju de va livsfarligt. Ändrade ställning så försvann de efter en stund. Men otäckt ändå

• Jimmy 249

Ibland har jag tom ostadighetskänslor när jag ligger o ska försöka sova. Ganska störande ibland,känns som man ska trilla ur sängen.

• Anonym (jobbigt)

Innan jag fick mina tablett hade jag ofta hjärtklappning, svettning om händerna, blev ibland stel/svimfärdig (som om man plötsligt tappade fotfästet ) 

• Anonym

Rodnar
    Illamående
    Kräkningar
    Darrar
    Magont
    Minskad aptit
    Gråtattacker
    Yrsel
    Motorisk klumpighet          

• BaabyCake

Dessa brukar jag ha:

Huvudvärk
    Illamående
    Yrsel
    Trötthet
    Feberkänsla
    Varm i ansiktet
    Frusen
    Skakningar (när jag har ett ångestanfall)
    Kvälningar (vid ångestanfall)
    Andnöd (vid ångestanfall)
    Hjärtklappning

• BaabyCake

Kan även tillägga att jag blivit värmekänslig och tycker verkligen inte om solen och värmen :( brukade alltid sola förr, men inte längre..

• MizzTez

Någon som fått soleksem som en reaktion på ångest/stress/panik? Eller blivit känslig emot solen?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?