• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Flickmamma
    Ts Mamma skrev 2011-02-06 13:11:19 följande:
    Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12
    Förstår dig, vi hade Nadia i 10 år innan Noura kom och sen kom det två till av bara farten så akta digFlört
  • Teskedsmamman
    Ts Mamma skrev 2011-02-06 13:11:19 följande:
    Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12
    *haha* Min 4:a är ju 5 mån... Totte är äldst utav mina... maken har ju 2 sedan innan också...
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Flickmamma

Tänkte höra vad ni köpt eller funderar på att köpa till era 7- eller blivande 7 -åringar. Ibland är det så svårt att komma på något bra eller något som hon inte redan har. Noura fyller den 28:e och hon längtar!

• Ts Mamma
    Flickmamma skrev 2011-02-19 15:14:14 följande:
    Tänkte höra vad ni köpt eller funderar på att köpa till era 7- eller blivande 7 -åringar. Ibland är det så svårt att komma på något bra eller något som hon inte redan har. Noura fyller den 28:e och hon längtar!
    Tova fyllde förra fredagen (den 11:e) och vi köpte ett par jeans (slitna, tighta enligt hennes egna önskemål... ) och två tröjor, en skinnjacka (eligt önskelistan... ) samt ett skrivbordunderlägg (som hon önskade sig... )...

...sen fick hon en herrans massa mer saker - 8 Schleich hästar & tillbehör, bilen & transporten till Schleich hästarna, två Lasse Maja bövker, Presentkort på kläder (hon tillåter INGEN att köpa kläder till henne längre, om hon inte godkänt dem först...:-O), Pet Shops & tillbehör, Pysselböcker, pennor, skivor å ett par filmer och pengar - det var nog allt...
  • Teskedsmamman
    Totte fick Supermario Wii från oss, och lite star wars prylar från släkten...
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Enyana
    Från oss och mormor & morfar fick Ella kläder (tights och tunikor är det mest som gäller här...), en Hannah Montana-film, en skiva, ett Buzz junior-spel till PS2, nagellack, hårprylar, pysselböcker, pyssel, Pet shops med tillbehör, en Barbie och säkert nåt mer som jag inte kommer på just nu... Sen hade hon ju kalas med kompisarna för ett tag sedan och då fick hon bl.a. mer pyssel och pysselböcker, smycken och biobiljetter.

Det går fortfarande ganska bra att köpa kläder till henne eftersom hon är väldigt tydlig med vad hon vill ha... ...men får hon helt bestämma själv så blir det gärna linne eller tröja med en ärm borta...och då säger hennes ömma moder stopp! Det är nog svårt att köpa barnkläder till en 7-åring som drar minst 134/140 i storlek, det finns nästan bara "mini-vuxen"-kläder och det tycker jag hon är alldeles för liten för att ha. Så därför får hon sådant som är lite coolt men ändå inte värst urringat, tight och kort...och det funkar hittills.

Vad tycker ni om kläderna för 7-åringarna? Har ni svårt att hitta vettiga kläder och vart köper ni helst? Jag köper mycket på Lindex, dels för att det länge varit den enda kedjan som funnits här i stan och dels för att jag oftast tycker att deras kläder är aningens vidare i storlek än ex HM. Nu har vi dock fått både HM och KappAhl för nåt år sedan så där går jag ju också förbi och kikar ibland...
  • Flickmamma

Vi har köpt ett par lite kraftigare tights i kakifärg med ridbyxsömmar från HM och ska köpa en jeansskjorta till. Tror att det blir snyggt tillsammans. Sen har vi köpt ett kubbspel som hon önskat sig. Var inne en sväng på Toys R us och fyndade en stor låda med Hello Kitty prylar, man kan bygga upp en affär. Noura gillar att leka med smågrejor som är lite pillriga. Sen så samlar vi på Astrid Lindgrens böcker i en jättefin utgåva med vackra röda kantband så en sådan till serien blir det. Pussel blir det nog också! Sen blir det kalas för tjocka släkten och då brukar det bli  en hel drös med grejor! Min syster frågade mig idag vad Noura önskar sig så jag sa uteleksaker för det är fullt i barnkammaren Drömmer och snart är våren här i Skåne.

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...