• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • JFL

*Vinkar*
    är inne här mer och mer sällan.

Får väl gratulera här med så att jag inte verkar otrevlig Grattis Ts mamma Hjärta

Hela sommaren är Elsa och Alice ute på landet med mina föräldrar. Inte en dag får de på dagis eller fritids. Mamma har nog ångrat sig lite att de tar barnen HELA sommaren, fast samtidigt tycker de att det är så kul att ha de. Jag tycker att det är underbart de här veckorna nu när jag jobbar och barnen är på landet. Sååååå skönt att kunna komma hem och inte behöva fixa en massa saker för barnen utan jag kan göra vad JAG VILL Lyx!
    Den här veckan är Elsa på Teaterkollo genom IOGT-NTO, kul och spännande och hon träffar många nya kompisar. Synd att jag missar uppvisningen på fredag bara.

• Flickmamma

Nu är väl alla våra gullungar förstaklickare! Det var en mycket stolt och nervös Noura som gick till skolan med nya "ryggan" dinglandes på ryggen! Valde den själv, "Hannah Montana " tryck jaja.......inte jag som ska ha den! De är bara 19 elever i klassen så det kändes lugnt och skönt i klassrummet. Hur upplevde ni andra era barns första skoldag?

• Flickmamma
    Shirin85 skrev 2011-07-24 23:52:07 följande:
    Har regnat och varit 16 grader här idag, inte lika kul som de andra dagarnaRynkar på näsanFörstår det, sent för en sjuåring med den träningstiden, hoppas på bättre tider nu då.
    D ska träna fotboll onsdagar och söndagar nu i höst och det är på eftermiddagen, lite klurigt med mat men det fixar sig. 
    Noura fick tid en nybörjartrupp på tisdagar kl 17.30 - 19.00 så det blir utmärkt!
  • Shirin85

Nu har D börjat skolan också, gått sin första skolvecka och det tyckte han var kul.
    De var 22 i hans klass och de tycker jag är ok, hans lärare är väldigt bra tycker jag också. 
    Han har en väska som han har frukt i och han har spiderman motiv.
    Han har redan en läxa till tisdag, att skriva ett brev om sig själv till sin fröken och än så länge har han skrivit att han gillar att spela xbox 360, spela fotboll, äta glass och inte få läxorOskyldig

Bra att Noura fick en tid som passade! Kul för henne. 

• Teskedsmamman

Här är full rulle med 4 st killar, där min 04 är den äldsta Minste lillebror är 16 mån snart och är en vilde, 4-åringen är fullständigt rabiat och 6-åringen är tjurig... 

Min 6-åring började i brorsans byskola, de är 11 st i förkoleklassen och det är många... 04:an går i en dubbelklass (1-2:a) och de är 14 st på de två klasserna. Så på 3 klasser är de 25 elever... på 3 lärare, det känns helt ok

Jag är så nöjd med att vi har valt att inte gå på ortens skola utan valde "skolan-mitt-i-skogen" istället.... 

4-barnmorsan ☆ www.teskedsmamma.se
  • Ts Mamma

Hoppas ni alla får en riktigt God Jul!!!

• Enyana

Ja ni...var tar tiden vägen...? Nu närmar sig födelsedagsmånaden igen...snart är de 8 år...:-P Ella har varit på ett 8-årskalas idag och jag blir alltid lite nostalgisk när det närmar sig hennes födelsedag och man inser att mammas bebis nu är drygt 140 cm lång, hellre är med kompisar än med mamma och sover länge som värsta tonåringen på helgen... Hoppas ni har det bra där ute - och grattis i förskott till alla blivande 8-åringar...

• Teskedsmamman
    Enyana skrev 2012-01-30 00:47:58 följande:
    Ja ni...var tar tiden vägen...? Nu närmar sig födelsedagsmånaden igen...snart är de 8 år...:-P Ella har varit på ett 8-årskalas idag och jag blir alltid lite nostalgisk när det närmar sig hennes födelsedag och man inser att mammas bebis nu är drygt 140 cm lång, hellre är med kompisar än med mamma och sover länge som värsta tonåringen på helgen... Hoppas ni har det bra där ute - och grattis i förskott till alla blivande 8-åringar...
    Hänger mest på Facebook....

Min fyllde 8 år i lördags, men han är långt ifrån 140 cm, min lille plutt är snart 1.27 m men han och jag har samma storlek på skor snart, strumpor kör vi ihop.... Idag har jag ett par av hans strumpor på mig och när jag inte orkat tvätta får han av mig
    4-barnmorsan ☆ Vinn iPhone 4 skal! ☆ bit.ly/qBloXa
  • Flickmamma

Idag fyller Noura 8 år, minns att jag väntade henne till den 19/2 men dagarna gick och jag var så nervös att hon skulle komma på skottdagen men så blev det inte!

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...