• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Ts Mamma

Flickmamma skrev 2011-02-20 00:46:04 följande:

pappa eller lillebror ?? ha ha
    Ha, ha, lillebror....
    Enyana skrev 2011-02-19 23:34:44 följande:
    Vad tycker ni om kläderna för 7-åringarna? Har ni svårt att hitta vettiga kläder och vart köper ni helst? Jag köper mycket på Lindex, dels för att det länge varit den enda kedjan som funnits här i stan och dels för att jag oftast tycker att deras kläder är aningens vidare i storlek än ex HM. Nu har vi dock fått både HM och KappAhl för nåt år sedan så där går jag ju också förbi och kikar ibland...
    Tova är extremt kräsen vad gäller kläder - men bara hon få rvara med brukar det funka....

Tova är ju liten så det är först nu till jul som vi har kunnat handla på de större storlekarna (från 122) på Lindex, Kappahl & HM - till hennes stora lycka... Tova är dessutom rätt smal så det är inte helt lätt att hitta bra kläder till henne - HMs kläder funkar inte alls - de är på tok för vida för henne någon enstaka tunika kan hon ha därifrån och något linne men annars måste hon fortfarande ha stl. 110 när vi handlar där - gissa hur poppis det är att bara kunan köpa puttenuttiga kläder med Bamse & Barbapappa på...

Lindex tröjor funkar kanon på Tova - så länge de är mindre i modellen - då kan hon ha 122/128 och få de "coolare" kläderna... Byxor kan hon inte alls ha från Lindex dock, de är för långa elelr för vida så fort man kommer upp på de stora storlekarna och på de små är det bara en massa hjärtan och glitter tryck som hon avskyr just nu....

Kappahl är bra på tighta jeansleggins så de kan hon ha - ett stort plus där är att de har samma jenas på de större och mindre storlekarna så där köper vi en hel del jeansleggins... Där är istället tröjorna felet - deras stora storlekar börjar på 128 vilket gör det omöjligt för Tova att handla där - de mindre storlekarna är för puttenuttiga för henne å de större drunknar hon i.....

Men vi har en liten affär med barnkläder här som heter OKIDOKI där de säljer NameIt, IdaT, dikdrikson mm. De är kanon på jeans! Har små smala storlekar på jeans som är coola - hennes favorit jenas kommer därifrån - ett par vanliga slitna jeans som sitter kanon i stl. 116... Även tröjorna finns i mindre smalare modeller och är tuffare redan i de mindre storlekarna så det är vår absoluta favorit affär här hemma...

Inte bästa bilderna men här har hon en tröja från Lindex i stl 122/128 & Favvo jeansen från NameIt i stl. 116

Det är oftast så här hon går klädd - typ...   Men finge hon välja fritt skulel det bara vara Linne och jeans - det är tydligen as coolt men i min värld as kallt....
  • Flickmamma

Såå snyggt med jeans, Noura har 7 par i fräcka modeller men det är krig när hon ska använda dem. Hon vil bara ha leggins.

• Flickmamma
    Flickmamma skrev 2011-02-20 21:28:37 följande:
    Såå snyggt med jeans, Noura har 7 par i fräcka modeller men det är krig när hon ska använda dem. Hon vil bara ha leggins.
    ska börja med jeansleggins till henne!
  • Teskedsmamman
    Enyana skrev 2011-02-19 23:34:44 följande:
    Vad tycker ni om kläderna för 7-åringarna? Har ni svårt att hitta vettiga kläder och vart köper ni helst? Jag köper mycket på Lindex, dels för att det länge varit den enda kedjan som funnits här i stan och dels för att jag oftast tycker att deras kläder är aningens vidare i storlek än ex HM. Nu har vi dock fått både HM och KappAhl för nåt år sedan så där går jag ju också förbi och kikar ibland...
    Nu har ju jag killar, men jag handlar inte på de stora kedjorna, jag är skitkräsen och vill ha klara härliga färger till killarna så det blir mycket tradera och då märkeskläder som molo, meandi osv... Alla stora kedjor tycker att killar ska ha stela kläder i mörkblått/svart.... Suger totalt! De enda svarta kläder de får är ev Star Wars och hello Kitty men där går min gräns, kalsonger och strumpor så klart...

Jag handlar mycket på Ullared, jag har tur att bo nära.. Dessutom har Totte bara 122 än i kläder.
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Shirin85

Kan man titta in här om ni nu fortfarande är aktiva?Skrattande
    Har en Februari-kille född 2004 {#emotions_dlg.flower}

Vilket fint hår din dotter har förresten Ts mamma!
    Nu har min son S fått skolavslutning iallafall, så blir det ettan till hösten då, det ska bli så kul såGlad

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Ts Mamma
    Shirin85 skrev 2011-06-13 01:22:36 följande:
    Kan man titta in här om ni nu fortfarande är aktiva?Skrattande
    Har en Februari-kille född 2004 {#emotions_dlg.flower}

Vilket fint hår din dotter har förresten Ts mamma!
    Nu har min son S fått skolavslutning iallafall, så blir det ettan till hösten då, det ska bli så kul såGlad
    Självklart!

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Det går lite i perioder hur aktiva vi är men alla finns vi kvar på FL i alla fall...

Ja, det håret det håret - om hon bara inte vrålade som en stucken gris varje gång det skulle borstas så hade jag nog oxå tyckt det... Men långt ska hon ha - det är skrivet i sten för henne - enligt henne själv...Obestämd

Vad har din son för sig? Tova har en egen ponny och spelar fotboll sen är det kompisar mest HELA tiden....:-O

Hur är S? Tova är envisare än envisast och vi har kamper till och från hela tiden - allra helst om kläder, även om det peppar, peppar, ta i trä har blivit bättre just nu... Tova är väldigt verbal (har alltid varit) och att diskutera med henne slutar nästan alltid med att man har trasslat in sig och hon fått sin vilja igenom...:-O

Alla verkar sluta skolan så tidigt i år - Tova har inte sin förrän på Torsdag och hon längtar MASSOR!!!

Hur har era barn skolavslutning? Här är de i kyrkan - utan allt religöst - de bara är där och prästen sjunger Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen istället för att hålla tal och ungarna ÄLSKAR det...:P

Hur är det med er alla annars????

Här är det bra, har slutat jobba nu - 3 veckor drygt kvar tills att Tova ÄNTLIGEN blir storasyster - men hon har bestämt att blir det en kille så kan han glömma att hon lär honom att rida - blir det däremot en tjej kan hon överväga det...
  • Shirin85
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 09:16:47 följande:
    Självklart!

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Det går lite i perioder hur aktiva vi är men alla finns vi kvar på FL i alla fall...

Ja, det håret det håret - om hon bara inte vrålade som en stucken gris varje gång det skulle borstas så hade jag nog oxå tyckt det... Men långt ska hon ha - det är skrivet i sten för henne - enligt henne själv...Obestämd

Vad har din son för sig? Tova har en egen ponny och spelar fotboll sen är det kompisar mest HELA tiden....:-O

Hur är S? Tova är envisare än envisast och vi har kamper till och från hela tiden - allra helst om kläder, även om det peppar, peppar, ta i trä har blivit bättre just nu... Tova är väldigt verbal (har alltid varit) och att diskutera med henne slutar nästan alltid med att man har trasslat in sig och hon fått sin vilja igenom...:-O

Alla verkar sluta skolan så tidigt i år - Tova har inte sin förrän på Torsdag och hon längtar MASSOR!!!

Hur har era barn skolavslutning? Här är de i kyrkan - utan allt religöst - de bara är där och prästen sjunger Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen istället för att hålla tal och ungarna ÄLSKAR det...:P

Hur är det med er alla annars????

Här är det bra, har slutat jobba nu - 3 veckor drygt kvar tills att Tova ÄNTLIGEN blir storasyster - men hon har bestämt att blir det en kille så kan han glömma att hon lär honom att rida - blir det däremot en tjej kan hon överväga det...
    Tack så mycket
    Ja håret är jättefint så det gör ni rätt i att behålla, tur att din dotter är så bestämd.

Saif spelar också fotboll och är allmänt fotbollsgalen, en ponny har han däremot inteSolig
    Han har fotbollsplanscher på rummet, vill titta på fotboll, spelar fotboll varje kväll så fotboll är prio ett!
    Annars är han väldigt pratglad, rolig, omtänksam och bestämdGlad
    Haha det med kläder vet jag, har två yngre döttrar som inte tycker att några kläder är bra eller vill ha pyjamas på sig hela dagen..men Saif har inga problem med att välja kläder.
    Aha, din dotter kanske borde bli politiker om hon är duktig verbalt

Här har de skolavslutning ute på skolgården på en scen där de sjunger lite olika sommarsånger, sen samlas alla i klassrummet där barnen får en glass och föräldrarna är med och sen går man hem.
    Kul att eran rektor inte håller tal utan bjuder på sig själv, så det är anpassat för barnen!Glad
    Han slutade i fredags så idag är hans första sommarlovsdag, när börjar din dotter skolan igen?

Vad roligt att Tova ska bli storasyster, det ska Saif också (fast storebror då..) men inte förrän i Januari så det är en bit kvar om man säger så.
    Stackars pojke som inte får lära sig rida, du får sno ponnyn och lära honom ändåDrömmer
    ♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Teskedsmamman

Här är det fullt upp för jämnan, att ha en på 7 år, 6 år, 4 år och 1 år skapar en hel del jobb

Jag går snart av föräldraledighet och går tillbaka på Jobb och utvecklingsgarantin i augusti, man får bara vara ledig knappt 1 år...

Vi har inte skolavslutning förrän på fredag och på lördag drar vi till stockholm för konfirmation och lite samkväm/midsommarfirande med släkten.
    Veckan efter midsommar åker jag och minstingen på semester utan familjen, till en kompis på gotland...

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Shirin85

Nu har sommaren nästan gått, fast än är det inte slut.
    Min börjar ettan den 22 AugustiGlad 

• Flickmamma

Och när tänker sommarn börja på riktigt, kan man undra. Det regnar vareviga dag! Barnen och maken solar och badar i Algeriet så de får sin beskärda del iallafall. Jag har stannat hemma i år, var där nästan 5 veckor förra sommarn. Noura börjar i ettan den 22/8 så då har jag tagit en semesterdag för det vill jag inte missa.

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...